Ik zou die naam gewoon geven, en inderdaad haar persoonlijk bellen of sms'en. Verpak het een beetje luchtig: onze baby is geboren, en je bent het vast met me eens dat we een prachtige naam hebben gegeven! Ze zal wel begrijpen dat je die naam niet hebt afgekeken, zo kort voor de bevalling, en het zal toch ook geen totaal unieke, nooit-voorkomende naam zijn? Maak er geen probleem van, ik kan me niet voorstellen dat zij dat wel zou doen.
ja zoals je het net zelf zei lijkt het mij de meest handige oplossing, ook omdat anders duidelijk wordt wat jullie krijgen.. Komt wel goed schatje!
Gewoon doen hoor! Helemaal gezien je termijn... Als je nou nog maar net zwanger was geweest, had je nog zeeën van tijd gehad om eventueel een andere naam te kiezen. Nu moet je die tijd er niet meer in willen steken
Lentebloem Hoi! Ik zou het ook gewoon bij deze naam laten, hoor. Die hebben jullie nu al weken/maanden voor jullie kindje! Mijn zusje had precies hetzelfde (vertelde ze achteraf)... Toen zij 32 weken zwanger was, beviel haar collega van een jochie Luuc. En mijn zusje had de naam Luuk. En wist ook dat het een jongetje werd! Had zelfs naamslingers besteld voor tijdens de kraamweek en een armbandje gekregen van d'r man, mét de naam van Luuk. Ze is heel erg overstuur geweest, maar mijn zwager weigerde ook voor een collega de naam te veranderen. Nu werken de moeders beiden parttime, bijna nooit tegelijk en die jongetjes zien elkaar nooit. Duss... Geen probleem toch? Al snap ik dat je het jammer vind! En dat je niet de 1e (?) bent met die naam. Maar ja, dat is dan niet anders. Succes!
nee dat afkijken is totaal niet ons idee van de naam. mijn vriend zegt ook dat ik er niet zo'n probleem van moet maken.... makkelijk gezegd
ja dat telt ook wel mee in de keuze, stel we waren nog maar aan het begin dan sta je daar nog open voor. nu het eenmaal al maanden zo heet voor ons ligt dat wat moeilijker. maar goed zo kunnen wij denken, maar een ander vind dat misschien weer belachelijk!
nee inderdaad, dat we niet de eerste zijn met die naam vind ik niet het ergste hoor. we kiezen toch wat we zelf willen uiteindelijk. ben meer bang om haar te beledigen/teleurstellen. dat ze misschien denkt dat we afkijken of wat dan ook... maar eigenlijk moet ik daar overheen stappen denk ik. mijn vriend is niet van plan een andere naam te kiezen of er aan te denken om een aandere naam te kiezen. het is bijna het zelfde verhaal als je zusje inderdaad. hoe is het mogelijk he?
Mijn nichtje beviel pas van een prachtige dochter. Zij was tegelijk zwanger met haar schoonzusje, die een week eerder was uitgerekend, maar uiteindelijk later beviel. Bleek dus dat schoonzusje de zelfde naam voor haar dochter had bedacht! Omdat het zó dicht in de familie zit, heeft die toch voor een andere naam voor haar dochter gekozen, daar had ze welgeteld nog één week de tijd voor, toen beviel zij ook. Nu betrof het wel een top10 naam, dus de kans is dan toch al groter dan wanneer je je dochter een heel zeldzame naam geeft. Maar ik kan me voorstellen dat je je rotschrikt als je hoort dat iemand die zo dichtbij staat, ook DE naam heeft gekozen.
Niet zoveel waarde hechten aan wat een ander (misschien) zou denken hoor! Lekker je eigen leven leven en niet gaan speculeren over de gedachten/gevoelens van anderen. Voor hetzelfde geld heeft ze er helemaal geen moeite mee dat jij je kindje dezelfde naam geeft en heb je je druk gemaakt om niets Jíj weet hoe het zit en dat het geen na-apen is, dus als jouw geweten zuiver is: niet drukmaken!
je bent een engel! deze gedachte ga ik vast houden de komende maand! (PROBEREN) het is al niet bar met de twijfels over van alles tijdens deze zwangerschap, normaal ben ik nogal stellig in sommige dingen maar daar is nu weinig van over.
Is ook heel moeilijk, hoor, vind ik ook! Continu maar rekening houden met hoe een ander zich misschien wel kan gaan voelen als jij iets doet... Natuurlijk moet je een ander niet aan je laars lappen, maar je kan niet altijd maar rekening houden met anden. Je moet gewoon lekker je leven lijden en als je geweten zuiver is, gewoon doen wat je niet kan laten. Ik vind dat bijvoorbeeld met sm moeilijk. Die is hartstikke onzeker en als ik aangeef dat ik iets niet wil, voelt zij zich afgewezen. Heb me er héél lang druk om gemaakt (en daardoor over me heen laten lopen) en nu besloten dat dit niet mijn probleem is. Die onzekerheid is háár probleem, als zij daar last van heeft, moet ze er hulp voor gaan zoeken. We moeten niet té lief zijn, haha Rekening houden met anderen is wat anders dan je schikken naar anderen! Succes!!
Gewoon de naam geven die je in gedachte had! Wie weet heeft die collega volgende week een andere baan en zie je haar nooit meer! En anders blijkt alleen maar dat jullie dezelfde smaak hebben, grappig toch! Als zij jou het straks toch kwalijk neemt dat jij jullie kindje ook zo genoemd hebben, dan is dat haar probleem en niet het jouwe!
je hebt helemaal gelijk, we moeten niet te lief zijn inderdaad. je zou bijna je leven gaan aanpassen aan een ander. het is ook zo moeilijk want je kan er met niemand over praten nu. als de baby geboren is is dat makkelijker. en mijn vriend zegt, goh zit je er nu nog aan te denken haha. dus die kan mijn gedachten ook niet wegnemen op dit moment. het is fijn om te lezen dat meerdere vrouwen dezelfde keuze zouden maken, dat maakt je toch iets zekerder. mij dan toch wel in ieder geval. oja en schoonmoeders liggen soms gevoelig he
ik zit er zelf niet mee dat ons kind het zelfde heet, en als iemand zoiets wel kwalijk neemt, tsja dan is dat maar zo en misschien inderdaad haar probleem, ik denk dat er ergere dingen zijn op de wereld toch? ik zie ze ook niet dagelijks hoor, meer in toeval. dat scheelt wel. als ik 4 dagen per week met haar zou werken aan een bureau op het zelfde kantoortje bijvoorbeeld dan is dat ook weer anders misschien. een maand terug zijn ik nog tegen mijn vriend... het zou toch niet zo zijn dat ze toevallig dezelfde naam hebben. maar kon me dat haast niet voorstellen haha. dat is wel een nadeel als je een iets populairdere naam kiest.
Mijn vriend heeft een collega die een hele leuke naam had gegeven een paar maanden geleden en hoog op ons lijstje stond. En ik heb ook een collega met een andere naam die we al langer heel mooi vonden. Toch zijn ze beiden toen afgevallen. Voor mijn gevoel wil ik graag een beetje origineel zijn en niet het stempel van na-aper krijgen Ik zou me ook best wel schamen, opeens met dezelfde naam te komen met een stalen gezicht, maar dat is de aard van het beestje. Ben niet zo'n ijskouwe Wel heel jammer, we bleven de namen nog een paar keer zeggen als we het erover hadden, en hebben er toch maar afscheid van genomen... Nu wel eindelijk 2 nieuwe namen gevonden die nu vaststaan en waar we nog blijer mee zijn. Nog 6 weken...tot de bevalling, hopelijk blijven ze van ons....
Ik zou het niet kunnen waarderen als mijn collega ineens dezelfde naam zou geven, zéker niet als het niet voor de geboorte even besproken wordt. Verder sluit ik me aan bij Dot, ik zou me ook best een beetje schamen als ik daar doodleuk met diezelfde naam aankom.
Dus jullie zouden wel een andere naam (2e keus) kiezen voor je kind omdat een niet naaste collega haar kind ook zo genoemd heeft? ik zit er wel over te denken om het toch vooraf te vertellen, ik denk dat ik het zelf prettig zou vinden als er met mij zo werd omgegaan. ook denk ik dat ik daardoor minder pieker.
Ik zou gewoon voor dezelfde naam gaan hoor, jullie hebben deze al zo lang! Daarnaast kan het zelfs zo zijn, het een en ander er al op aangepast te hebben.. Ik had bijv al voor de geboortekaartjes de naam doorgegeven en een houten speelgoedtrein van haar naam gekocht. Had ik dan ineens een andere naam moeten bedenken, omdat een collega dezelfde naam aan haar dochter heeft gegeven.. Echt niet!! En waarom boos worden als iemand met dezelfde naam aankomt? Je weet toch wel dat vaak de naam al veel eerder bedacht is? En het gaat alleen maar om het kind van je collega.. Ik zou het wel grappig vinden: Beide een mooie naam uitgekozen dus!!
Het gekke is bij ons dat er eigelijk niet 1 naam, die het helemaal is, bestond merkte ik. Het is verbazend hoe snel je aan een andere naam went, die dan weer op nr 1 staat. Misschien als een collega die ver weg ergens in de torenkamer werkt en je bijna nooit tegenkomt. Maar ik werk in een klein zorgcentrum en dan kun en wil je dat echt niet maken.
Onze dochter heeft ook dezelfde naam als de dochter van een collega (die al wel een stuk ouder is). Tjah, ik heb zo'n 100 collega's, die gemiddeld 2 kinderen hebben, er zijn er wel meer met dezelfde naam. Ik zou er zelf geen problemen mee hebben, ik zou het zelf heel leuk vinden als iemand anders dat ook de mooiste naam vindt (of het moet echt dichtbij zijn).