Wij hebben bij zoon in dezelfde situatie gezeten. Mannelijke collega van mijn man kreeg ruime maand voor ons een zoon. Onze naam, maar net anders geschreven... Hij twijfelde even, ik was stellig, ga hem niet wijzigen. Ook wij hadden hem al vanaf het begin en waren heel zeker en tevreden! Nu voor de tweede is man helemaal weg van onze tweede naam op het lijstje van toen. Maar ondertussen hebben kennissen van ons hun zoon die naam gegeven. Nu wil ik die niet meer, als ik de naam hoor denk ik aan hun zoon, zie ik hun zoon. Niet aan onze baby... Voor mij dus wel een verschil. Dus als ik jou was had ik mooi de naam aangehouden die je hebt!!!
Ik vind het nogal een verschil maken of je nog middenin het proces van lijstjes maken zit als je hoort dat iemand anders een van die namen die je leuk vindt heeft gekozen; of dat je dit hoort terwijl je je ongeboren kindje al een paar maanden met die naam aanspreekt. In het eerste geval is de kans aanwezig dat ik de naam van m'n lijstje af zou halen; in het tweede geval zou ik dit absoluut niet doen. TS, jullie kindje héét al zo ook al is het nog niet vastgelegd bij de burgerlijke stand, dat hoef je toch niet meer te veranderen? Ik zou me er absoluut niet voor schamen om die naam vast te houden.
Ik zou de naam gewoon geven. Als zij daar boos om worden, lijkt me dat hun probleem. En belachelijk ook, om om zoiets banaals als een naam boos te worden? Waar liggen je prioriteiten dan? Elke naam is al in gebruik
ja het was eigenlijk al voor de zwangerschap dat we zeiden, als we ooit een .... krijgen dan heet het zo. voor het andere geslacht hebben we meerdere namen die we echt mooi vinden. dus dat was het probleem niet. we gaan gewoon voor deze naam, maar ik ga het vooraf wel even melden. dit zou ik zelf ook fijn vinden. bedankt voor al jullie reacties, dit heeft me zeker geholpen met de beslissing om de naam die we hadden te houden.
Goed dat je besloten hebt, de naam te houden. Collega's dat is zo vergankelijk. Hoe klein de afdeling/het bedrijf ook is. Ik zou daar echt geen rekening mee houden. Ik zou natuurlijk wel balen als ze net dezelfde naam hebben. En ach, op het moment dat je dat bekend maakt heb je nog 3 maanden verlof minimaal. Dan is het al wel gesleten bij je collega
natuurlijk baalde ik ook, heb er echt niet lekker van gelopen! maar nu is het wat gezakt en vind ik het zelf niet vervelend als de baby's de zelfde naam hebben. precies en tijdens mijn verlof kan ook iedereen lekker zijn mening erover geven, na een aantal maanden kom ik weer werken en is het gespreksonderwerp vast weer veranderd in iets anders. nu nog even goed nadenken hoe ik dit ga zeggen, maar dat komt vast goed. en daarna kan ik het uit mijn hoofd zetten en weer volop genieten van de laatste dagen.