Lieve mensen, wie helpt ons kiezen? (Ik zet even puntjes in de namen zodat je ze niet zo snel terugvindt met google). Ik ben 37 weken zwanger en wij hadden al een hele tijd M.are in ons hoofd voor ons meisje, maar ik vind het wel jammer dat er daar best wel veel van zijn (in 2010 is de naam 95 keer gegeven). Nu hebben we een alternatief: M.eve Welke naam vinden jullie mooier?
ik vind mare nog steeds prachtig... en 95 in een jaar.. oke niet heel zeldzaam, maar als je kijkt naar top 10 namen, dan valt het ook best weer mee..
Ja je zou het uitspreken als Meevuh. Maeve spreek je in het Iers heel moeilijk uit en die verwarring wil ik liever niet.
Mare!! Ik vind 95 keer niet zo heel veel hoor. Meve vind ik niet zo, zou dan sowieso voor de schrijfwijze Maeve gaan.
Mare vind ik mooier. Meve kan raar worden afgekort en rijmt dan op een scheldwoord. En daarbij vind ik het ook gewoon niet mooi.
Meve maar dan schrijfwijze Meave.. Meve staat 'vreemd' vind ik persoonlijk. Mare vond ik ook leuk totdat iemand zei: maar uhhhh.. Ja, zo is er altijd wel iets te rijmen oid bij een naam. Succes met je keuze
Mare!!! Meve vind ik niet mooi qua uitspraak en ook niet qua schrijfwijze (dan vind ik Maeve inderdaad mooier, maar wel weer verwarrend qua uitspraak).
Jawel, je schrijft het als Maeve en je spreekt het uit als Meef (en dan is het een hele mooie naam!). Meve vind ik zacht uitgedrukt 3x niks, rare schrijfwijze met een rare uitspraak. Mare vind ik een zeurnaam maar alles is leuker dan Meve.
Ik hou niet van de naam Mare. Meve moet ik even aan wennen, maar vind wel dat ie potentieel heeft Ik vind Meve ook wat bijzonderder dan Maeve, wat voor mij te veel op mauve lijkt, en wat ik ook niet zo heel mooi vind. Ik vraag mij wel af wat de herkomst en betekenis van deze naam zijn; kan er in elk geval niets over vinden.