Vernoemen... maar naar wie ?

Discussion in 'Babynamen' started by Alva, Dec 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alva

Alva Niet meer actief

Onze oudste heeft de namen van beide oma's.
    Middelste van beide opa's.
    Jongste heeft de namen van 1 inmiddels overleden oma.
    Nu is er een knul onderweg en weten we niet zo goed meer naar wie we moeten vernoemen 😊
    Alle kids hebben dus 1 eigen naam plus 2 vernoemingen.

De eerste naam zijn we uit !
    We hebben beide 1 broer, dus dat zou kunnen, maar we zijn ook weer niet super close..
    Mijn man zou wel naar vrienden willen vernoemen. Maar daar heb ik weer een mindere band mee en de namen vind ik niet fantastisch 😊
    Dan kunnen we verder in de stambomen gaan graven, maar dan kom je weer bij generaties die je helemaal niet kent.

En om deze knul nou 3 verzonnen namen te geven vind ik ook weer zo wat..

Naar wie hebben jullie vernoemd? En zijn er nog tips misschien ? 😊

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Hadden de opa's en oma's maar 1 naam? Mijn vader heeft 2 namen en mijn moeder 3, dus daar kan ik nog meer uit putten ;)

3. Alva

Alva Niet meer actief

Ja maar die namen zijn niet om aan te horen 😊 in de trant van Cornelis e.d. en om er aan te gaan knutselen vind ik zo zonde bij vernoemen.

4. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Mijn ouders hebben de jongste vernoemd naar de getuigen van hun huwelijk.

Wij vernoemen zelf niet, dus daar kan ik niet over zeggen.

5. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

Nov 24, 2015
    1,018
    157
    63
    Misschien vernoemen naar een 2e of 3e naam van jezelf? Of een combi maken van eerdere vernoemingen?

6. Fides

Fides Fanatiek lid

Jul 29, 2013
    2,139
    22
    38
    Ik zou toch kiezen om te vernoemen naar jullie broers.

7. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,029
    3,841
    113
    Female
    Thuis
    Naar jezelf vernoemen misschien?

Of hebben/hadden jullie grootvaders nog leuke namen?

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,671
    5,709
    113
    Als je het graag wil zou ik ook naar de broers doen. Om nou naar vrienden oid te vernoemen zou ik ook niet echt wat vinden. Vernoemen is leuk maar je moet er wel iets mee hebben vind ik. Annders us het een soort van we moesten ofzo.

9. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Vernoemen naar jullie andere kinderen? Of naar jullie zelf?

10. Veera

Veera Niet meer actief

Naar jullie zelf zou ik zeggen :) mss een combi van jullie beide namen ofzo dat is wel gaaf.
    Hier is ze vernoemd naar mijn vader maar bij een volgende zou ik t ook niet weten

11. Alva

Alva Niet meer actief

Naar mezelf heb ik nog niet eens over nagedacht 😊 onze middelste heeft een moderne versie van de voornaam van mijn man.. dus hij is al eens vernoemd.
    Zal eens knutselen met mijn eigen naam.

Vrienden zie ik ook steeds minder zitten eigenlijk.

12. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Onze zoon gaat vernoemd worden naar mijn vader.
    Onze dochter is naar mijn moeder en mijzelf vernoemd (zelfde 2de naam).

Jij zou kunnen vernoemen naar je man of broers, vrienden zou ik niet doen.
    Of vernoemen naar je andere kinderen.

Mijn man en zijn ouders hebben niet veel met vernoemen heben ook allemaal maar 1 naam.

13. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

Jul 21, 2012
    2,289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Onze oudste is vernoemd naar zijn 2 opa's, een meisje zou naar de 2 oma's worden vernoemd maar ik wil niet gaan knutselen met namen voor een jongen. Die krijgt de namen van de vaders van zijn oma's, onze opa's langs moeders kant dus. Het toeval wil dat ik het ook erg mooie klassieke namen vindt.

14. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

Mar 2, 2015
    877
    1
    0
    Mijn dochter is vernoemd naar mijn moeder en schoonvader.
    Mijn zoon is vernoemd naar mijn vader en mijn man.

15. Miesje83

Miesje83 Actief lid

Oct 11, 2011
    260
    112
    43
    Wij vinden het leuk onze kinderen te vernoemen! We hebben steeds 3 namen gegeven waarvan de 2e en 3e naam vernoemingen zijn.

Onze eerste dochter is vernoemd naar haar oma's. De tweede dochter naar haar tantes (we hebben de namen van drie tantes in twee namen kunnen verwerken zonder geknutsel). En nu willen we onze derde dochter vernoemen naar haar opa's.
    Mocht er ooit nog een vierde kindje volgen dan zijn de ooms aan de beurt!

16. Alva

Alva Niet meer actief

Ik heb vanmorgen gezegd dat ik de vernoemingen uit de familie wil halen en niet bij vrienden.. hoe goed ze ook bevriend zijn..

Nu maar eens vragen hoe onze grootouders heten, 1 heette Willem, toevallig vind ik dat wel een sterke naam ook icm de 1e naam.

17. Fides

Fides Fanatiek lid

Jul 29, 2013
    2,139
    22
    38
    Heel verstandig.

Vrienden hoeven niet altijd vrienden te blijven, maar familie blijft altijd familie (ook al krijg je ooit ruzie met ze, het blijft familie)

Mijn overburen kunnen daarvan meepraten. Zij hebben hun oudste zoon vernoemd naar vrienden, die ze nu vanwege ruzie nooit meer zien.

18. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

Apr 27, 2008
    1,561
    1
    0
    Ik zou dan naar de papa vernoemen :)

19. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Onze dochter heeft een naam die wij gewoon mooi vinden, en als tweede naam vernoemd naar beide oma's. Die namen konden we mooi schuiven in één naam.

Onze zoon hebben we vernoemd naar zijn opa's en die hadden dezelfde naam dus was een makkie. Zijn roepnaam vonden we in eerste instantie gewoon leuk, is niet heel voorkomend en voelde gelijk als de naam. Stom genoeg kwamen we er pas de volgende dag achter dat hij met die naam naar ons vernoemd is. Dat vonden we zo leuk dat we niet meer over de naam hebben getwijfeld.

Dus ik zou zeggen: kijken of je naar Jullie zelf kan vernoemen, of anders naar je oudere kids.

20. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Oudste is vernoemd naar mijn moeder. Tweede naar schoonmoeder. Derde naar mijn man en mijn schoonvader. Vierde naar mijn zus en mij. Vijfde naar mijn vader en mijn opa.
    6e gaat niet vernoemd worden.

Wij hebben trouwens de officiele namen gebruikt en daar zelf een roepnaam van gemaakt die er echt op lijkt.

Share This Page