Jinke? Doet mij denken aan hinken, janken. Niet leuk. Wat vind je van Jilke? Minte vind ik wel leuk (zonder h!)
Ik struikel over de -nke-. Bij deze vorm. Bij nienke heb ik dat dan gek genoeg niet. Minthe vind ik wel aardig!
Vind je zelf Jinke leuk? Ik heb jaren geleden ook om meningen gevraagd over de naam die ik voor mijn jongste zoontje maar niet uit mijn hoofd kreeg, maar ik was er ook onzeker over. De reacties waren niet bepaald positief. Ik besloot voor een andere naam te gaan... maar toen ik een proefdruk van het geboortekaartje kreeg met die andere meer ‘gamgbare’ naam die beter in de smaak viel toen werd ik er niet gelukkig van. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de naam die ik zo graag wilde geven. En ik heb er werkelijk nog geen dag spijt van gehad. Ik wil alleen maar zeggen; Pijl de reacties omdat je het gewoon graag wil weten... maar als je het zelf echt een leuke naam vind wel geven. Want dat is echt de moeite waard zal straks blijken!
Nu even over de naam: Mijn persoonlijke smaak is het niet. Maar het kan prima. Het is geen vreselijke naam en het is ook bijzonder. Geen duizend in een dozijn.
Minthe leuker, liever geschreven als Minte. Maar eerder genoemde Jikke vind ik ook erg leuk! Misschien is dat nog iets?
Dank jullie wel voor jullie mening. Jinke valt af Minthe/Minte blijft op 1 staan... Misschien dat mijn man nog wat bedenkt...