hoi hoi! ik ben zwanger van ons eerste kindje en we zijn langzaamaan al over namen aan het nadenken.. we hebben best al een lijstje, maar DE naam zit er nog niet echt tussen, want wat ik mooi vind, vindt vriendlief niks en andersom.. dus misschien zijn er meiden die nog leuke namen weten? we houden van een beetje apart, maar niet TE.. voor een jongen vooral korte namen en voor een meisje stoer, maar meisjesachtig. ons lijstje: Tije Lenn Finn Fedde Noud Jurre Jurne Jonah Abel Kick Fender Fenn Diede Fiene Jette Marijn Lente Linne Danne Niene Imme Dani Jonne Nanne Janne Fenn Juna Laurie Lenne
Voor een meisje vindt ik jara, lana, evi, en sophie heel leuk Voor een jongen vindt ik levi, revi, jayden, aiden, heel leuk Ik vindt het zelf ook onwijs moeilijk om een keuze te maken haha gelukkig heb ik nog even
@patricia: dank je! een paar namen hebben we al in onze omgeving, dus die valen helaas af.. maar vind Aiden wel heel leuk! of misschien Eden voor een meisje.. @Onje: Lenn heeft tot nu toe onze voorkeur voor een jongen! Iemand nog meer suggesties????
mooiste jongensnaam volgens ons is Jurre (naam van ons oudste zoontje) voor een meisje zou ik voor Fenna gaan ipv Fenn. Veel succes!
@janak: mooie naam! hihi! fenna vindt ik net iets te gewoon en vindt namen die op een 'a' eindigen niet zo mooi, liever een 'e' dan.
@chocoladekoekje: is Jonne meer een jongensnaam?? wij hadden die namelijk voor een meisje, maar twijfelde al of de naam niet te stoer is, stel je voor dat het zo'n "jongens-meisje" wordt.. haha!
Leuke jongensnamen! Vind Tije, Abel, Fender en Jonah erg leuk! Alleen Aiden die je later noemde niet. Van de meisjesnamen vind ik Lenne, Imme, Fiene en Linne super. Jonne is een unisex naam, maar ik ken 'm alleen als jongensnaam. Voor een meisje zou ik gaan voor Jonna, maar ja, je houdt niet van namen op een -a Nanne kan ook voor beide, maar komt wel echt duidelijk vaker voor als jongensnaam. Nanna zou ik doen voor een meisje, maar ja, die a weer Diede, Dani en Eden vind ik niet mooi. Andere ideetjes... Almar, Almer Bence Bender Biek / Bieck Bor, Borre Brem Danté Dem, Dim, Diem Dev Eduan Eldrik / Eldrick Emiel Esben Fedor Felix Ferren Finnian Fiodor, Fjodor Fjerre Floran, Florin Froy Gabor Glen Gunnar Iben IJse / IJze / Eijse / Eijze Ilian Imar Isha / Ischa Ivar, Izar Iwan, Ivan, Iven Jari Jarick / Jarik Jarne, Jorne Jelne Jelt, Jent Jenno Jerre Jilias Jillis / Jilles Jisse Joar Joas / Joaz Jonan Jorben Joren, Jorn Jori Jorian Jorick / Jorik Jorim Jorre Jorrick / Jorrik Jorrijn, Jurrijn Jorrin Jossip Julias Jurren Kobe Lander Leander Lev Levijn Livio Lode Loek Loïc / Loïk / Lowiek Lorik Luxor Maran Marlijn, Merijn, Merlijn Marnick / Marnik Maro Mauk Maurick / Maurik Maxim Moaz Nando, Nanno Nas Niel Nilo, Nino Noam Ocke, Ocker Odin Odis, Otis Olaf Oskar / Oscar Otmar Owen, Owin Quin, Quint, Quinten Remi Revi Ries Rink / Rinck, Rinke / Rincke Riv Riven Roar Robbe Rodi / Rody Rodin Roek Ronan, Ronin Rowen, Rowin Runar Seb Sen / Senn Sepp Seppe, Sebbe, Sibbe Siem Sil / Sill Silvan, Silven Silvijn Sol Sonny Stach Stan, Sten, Stas Stian Tabe, Tade Tabor Taro Tias / Thias Tibbe Tisse Tobe Toben, Tobin Tobian Torben / Thorben, Torbin / Thorbin Tore / Thore, Ture / Thure Torsten / Thorsten Troy Turias / Thurias Tuur / Thuur Viktor / Victor Wander Warre Zef / Sef Amée Arwen Berre Bine Bodée Camille Carize, Carlize Caró Cató Dané / Danné Danou, Danouk Danthe Delphi Deni Ebba Ebbi / Abby Eef Eflin / Evlin Elea / Eléa Éli, Élie Elore Elphi Else / Elze Enore Essa Evanne Fem / Femm, Fen / Fenn Femma, Femme, Fenne Fendi Fenja, Finja Fië Finne Flore Gitte Hanne Hille Ibi Iefke Ilvie / Ilvi / Ilvy Inci Inthe Iselin, Isalin Ive, Ieve Jade Jentl / Yentl Jessa, Jesse Jille Jitte Jule / Júle / Juule Juleah / Juléa Julee Julin / Julinn Lanne Leante Lette Lieze Lilou, Linou, Linouk Limme Linnéa, Linéa Lisse / Lizze Livvi / Livvy Lizi Lodi Loïze / Loïse Lonne Lore Lou Louanne Louve Lumée Madée Marize / Marise Marlie / Marli / Marley Marlou Marre Mea, Mia, Moa Meie / Meije Mille Mirle, Marle, Meerle, Merle Mirre Mosse Naline Namee Naniek Nanou, Nanouk Nele Neline Nelle Nessa, Nissa Nieke Ninte, Ninthe Noralin Nore Odessa Philou / Filou Pippe Quinte / Quinthe Quirijne, Quirine Rhodé / Rhodee Rikke Rive Rixt, Rixte Roanne Robi Robijn, Romijn Robine Rou Rowi / Rowy Rozi / Rozy Rune Sabijn Saline Sare, Sari Sazou Silje Sinne Solé Stanne Tesse Tibby Vere / Veere Veró Vianne, Viënne Vieve / Fieve
wauw michelle!!!! wat een lijst, bedankt!! er staan en paar hele leuke tussen! kan ik mijn lijstje weer wat aanvullen! hoe kom je aan zoveel namen? en waarom moet je zelf nog even wachten met kindjes krijgen?
Ik zal wat namen noemen die op ons lijstje staan, mss staat er iets bij. Wij zijn namelijk ook van apart maar niet te... Jongen: Lennox, Duuk, Tuur, Duco, Lenn, Fender, Otis, Odin, Owen, Sieger, Lieme, Lion, Nimm, Filon/Philon Meisje: Tove, Vajen, Maelin, Lou, Lilou, Manoy, Juno, Nimm
Veel websites doorspitten en dan de namen opslaan, haha En wachten met kindjes krijgen: omdat ik mezelf nog te jong vind en omdat het er de tijd nog niet voor is
Sylano Iliano Danny Kiandro Kian Sem Milan Fay ('Fee') Demelza Nina Shanine Marcella/marcela Remke Elvera/Elvira Fleur Chinouk Felicety Bijzondere niet veel voorkomende namen vind ik persoonlijk vaak erg mooi! Gewoon even googlen
@whoppie: wij hebben wel een beetje dezelfde smaak qua namen zo te zien! leuk! en heel erg bedankt. en jullie krijgen een jongen! zijn jullie er al helemaal uit?
@michelle: ow, gelukkig geen medische reden dan! alles op zijn tijd, maar qua namen ben je in ieder geval goed voorbereid!
Jonne is een Deense jongensnaam, Jonna is de vrouwelijke variant. Maar wordt inderdaad in NL ook aan meisjes gegeven en dat vind ik ook prima kunnen hoor! Als deze meid een jongen zou zijn, zou het Jonne worden. Maar twijfelde daar wel heel erg over, omdat ook veel meisjes die naam krijgen. Meisje met een 'jongensnaam' zou ik zels sneller doen dan een jongen met een 'meisjesnaam'.
Ja sinds gister zijn wij er uit.... Ben er helemaal happy me (ik zal je wel even pb-en met de namen). Ik heb nog veel meer namen hoor, die staan op een lijstje thuis. Dus als je wil, kan ik die er nog wel even op zetten als ik thuis ben.