We verwachten een tweede kindje! We zijn er al wel redelijk uit. Maar vraag toch om jullie hulp. De namen die we leuk vinden zijn Vera Rosa Ella Eva. Maar wil liever een niet te populaire naam en niet iets dat teveel lijkt op Nora. Graag twee lettergrepen. We houden wel van klassieke tijdloze meisjes namen eindigend op een -a. Maar sta open voor andere opties. We vinden namen eindigend op een -e niet zo geschikt.Onze achternaam is zoals De Vries/De Jong en vind twee keer de eh-klank achter elkaar niet zo mooi. Zoals bijvoorbeeld Lieke de Jong. Voor een jongen vinden we bijvoorbeeld Joost Jonas Midas leuk. Vind jongensnamen veel lastiger! Dus kom maar op!
Mooie naam Nora, voor mij een kanshebber mocht ons kleintje een meisje blijken. Wat vind je van deze varianten op jouw favo namen? Rosie Veerle Ava Edit: Ik las maar de helft van je bericht, geen namen die eindigen op een e...
Isa Emma Tessa Sara Hanna Luna Elsa Anna Lara, Lana Lola Thomas Joris Jonah Lucas Thijs Niek Hugo Samuel Mats Thijmen Stan
mika Misha Tobin Silvijn Pepijn Tristan Marijn Yael Hidde Nero Axel Daniel Roan Laurens Merlijn Yorrick Mels Anna Fenna Tessa Stella Aria Liva Lena Senna Dana Miah Isa Noa Gina Joya Nova Gwen Gail Reina Ilsa Ilja Tara Juna Elza
Rosa, Ella en Eva vind ik heel mooi voor een zusje van Nora. Rosa en Ella zijn ook niet super populair: Rosa stond in 2015 op #89 en Ella op #55 (Eva #6, Vera #59 en Nora #24 in 2015) Voor een jongen Jonas of Midas super leuk! (In 2015: Jonas #173, Midas #595 en Joost #262) Hier nog wat ideetjes buiten de top-50 van 2015: JONGEN Abel Casper Jasper Joris Morris Pepijn Roan Thijmen MEISJE Amber Anouk Iris Lina Merel Mia Tessa Buiten de top-100 van 2015: JONGEN Alex Aron / Aaron Ezra Felix Jesper Joas Justin Laurens Leon Matthijs Maurits Maxim Merijn Oscar Otis Quinten Ravi Simon Tijmen Timo Vigo MEISJE Cato Danique Elsa Hanna Indy Janna Jolie Leah Lilly Liva Maja / Maya Marit Meike Philou Robin Stella Buiten de top-200 van 2015: JONGEN Arthur Bodhi Erik Fender Filip Hessel Jari Jelmer Jochem Jonah Jordy Jorrit Julan Kian Maarten Menno Olaf Otto Silvan Silvijn Toby Tycho Victor Wouter Xander Zeger MEISJE Alice Carmen Dana Diede Doris Emmy Faya Iva Jolien, Jolijn Jula Karlijn Kirsten Lindy Liselot Lois Lucy Marlijn Marrit Rhodé Riva Romée / Romee Ronja Tessel Tirza / Thirza Ziva Buiten de top-500 van 2015: JONGEN Arnoud Axel Bruno Caspar Dinand Emil / Emiel Espen, Esben Ewoud / Ewout Faber Ferran Harmen Ingmar Iven Iwan Jefta / Jeftha Jeroen Jilles Jorik / Yorick Jurgen Kamil / Camiel Karsten Leander Lennart / Lennard Linus Loïc Magnus Marnix Marten Mathis Merlijn Michiel Quirijn Reinier Reinout / Reinoud Remi / Remy Revi Roelof Roemer Rowin, Rowen Rutger Silas Thilo / Tilo, Tibo Tibor Timon, Tiemen Tobin Youri / Joeri MEISJE Alma Annelot Anniek / Aniek Annika Aurélie Babet Caro Cleo Danee Daniek Elis Ellen Elodie Florien Gaia Hazel Ida Ilvy Isolde Jessa Jildou Jiska Jonna Juliët Laurie Lenna Lian Lilian Lilou Lorin Lova Madée / Madee Malin Manon Manou, Manouk Maren Marieke Marijn Marin Marlou, Malou Reina Reva Rivka Robine Sanna Sascha Sera Simone Tamar Vita, Vida Vivian Yaël Yentl Ylva
Nora en Vera + Nora en Rosa allebei erg leuk! Rosa lijkt dan wat minder op Nora, dus zou voor die gaan denk ik! Bij de jongens vind ik Jonas erg wel stoer bij! Nora en Jonas! Nora en Demi Nora en Isis Nora en Lena Nora en Boaz Nora en Hugo Nora en Joas
Misschien zit hier wat tussen: Bella Yana Cato Hannah Sasha Leah / Leia Marijn Laila / Lila / Leyla Tess Juno Misha Sara Sophia Lou Babs Simon Jules Casper Max Merijn Tristan Milan Jort Tijn Jonah Benja Mika Thijs Sten
Oké. Onze top 1 meisjesnaam stond al en tijdje vast op Vera voor een meisje. Dan zou het worden Nora en Vera. Maar dan heb je dus twee keer de uitgang -RA. Ik leg bij beiden de klemtoon op de eerste klank. Dus als voorbeeld Noora en Veera Ik vind Rosa ook heel leuk. Maar dan heb je twee keer de volgorde van de klanken NO rA , RO sA. Ella vind ik leuk maar mijn man niets. Eva vinden we beiden ook leuk. Maar vind Vera leuker omdat Eva mij veel te populair is. Toen ik Nora uitgekozen hadden stond de naam nog op nr 44 ofzo. In 2015 stond de naam op 22. En nu al op 18 ofzo. Dat vind ik jammer. Omdat we een veel voorkomende achternaam hebben krijgen de kinderen ook een 2e en 3e naam. Mijn man twijfelt nu ineens aan Vera. Vanwege de No- RA en Ve- RA. Hij vind nu ineens Eva leuker. Dus vandaar mijn oproep. Wat vinden jullie? Voor een jongen staat Joost bij ons op nummer 1. Ik vind Jonas ook heel leuk. Maar ik had ook al veto voor "Nora". Dus mijn man heeft veto voor " Joost" 😉😊
Ik ben het beide keren met jou eens.. Nora en Vera vind ik veel leuker dan Nora en Eva.. Alhoewel het verschil hier bij mij niet zo groot is.. Joost vind ik wel echt niet mooi.. Jonas mooi, en ook prachtig bij Nora!
Emilia Reina Rosa Donna Tessa Liva Tara Reva Sara Lisa kyra Fenna Shanna Hanna Nena Shauna Marin Moira Tamar Sheila
Ik zou voor Ella kiezen. Andere ideetjes: Mia Jutta Nilla Elsa Lena Neva Zita Mira Milla En voor de jongensnamen zeker Joost!
Leuk. Eindelijk een positieve reactie voor onze klassieker Joost! En na lang denken.. blijf ik toch bij Vera. We hebben afgesproken dat we beiden een veto mogen uitspreken voor onze leukste naam. Mijn man gaat voor Joost. En ik voor Vera. Dus we gaan het beleven. Vind het zo fijn om al bij tijds het hierover eens te zijn. Heerlijk. Hebben we daar tenminste geen stress meer van. Dus: Nora en Joost of Nora en Vera
Wij vinden Nora leuk als ons tweede kindje een meisje wordt Ons zoontje heeft Tygo en vinden we erg leuk bij elkaar passen, misschien ook iets voor jullie als het een jongetje wordt!
Joost vind ik leuk! Vera niet, maar dat komt omdat ik alleen maar oudere, een beetje suffige dames kennen die zo heten
Ik had al jaren "Nora" in gedachten voor een eventuele toekomstige dochter. En een aantal jaren geleden werd ditzelfde gezegd over Nora. Oude suffige saaie dames, tantes en oma's. Dus tijd voor vernieuwing! 😊