Hoi, Wij hebben de afgelopen dagen al flinke discussies (lees: wel leuke hoor, geen ruzie's etc hihi) over hoe we ons kindje toch gaan noemen. Al veel namenboeken op tafel liggen, maar we vinden het ontzettend moeilijk. We houden absoluut niet van namen in de trend van: Damian, Kevin, Dylano, Djayvan etc etc. Maar ook weer niet van de oerhollandse namen. We willen graag een naam die niet heel veel voor komt, dus een bijzondere naam. We vinden oa. scandinavische namen erg mooi. Voor een meisje weten we het eigenlijk al wel: Phyllis. Totaal geen scandinavische naam, maar sinds we deze naam een paar jaar geleden hoorden wisten we het eigenlijk al. Welke namen passen er bij de naam Phyllis, of hebben jullie nog leuke namen?
Voor een jongetje vind ik zelf Pjotr een leuke naam... Klinkt scandinavisch, maar geen idee of het dat ook is, hahahahaha.
Anders Arvid Axel Espen Ferne Finn Floren Florre Imre Inte Isen Jelle Jente Jeppe Job Jonne Jonte Joppe Jorn Jur Jurre Lasse Melle Nils Otis Pelle Per Rune Senne Sinne Sixten Sverre Thorsten Tobias Viggo Misschien zit er wel wat voor je bij!
Kjeld dan? Is ook een Scandinavische naam en ook leuk (vind ik dan) Een collega van mij heeft haar zoontje Kalle genoemd, ook Scandinavisch. Persoonlijk vind ik Kjeld mooier, maar dat is natuurlijk jullie keuze. Veel succes met het kiezen van een naam!
Hoi, thnx! Ik vind de volgende namen leuk: - Rune/Rhune - Thorsten - Kjeld Mn vriend vind echter lukas erg leuk, en ik dus absoluut niet. Ben blij dat we nog een lange tijd hebben hihi..
hi klein wonder! leuke 'ondertitel' heb je ik vind wel thorsten mooi! thorwald? of wat dacht je van ingmar of waldemar! alleen, phyllis klinkt me meer klassiek engels in de oren, je zou ook naar een klassieke engelse (niet te verwarren met de nieuwe engelse (lees amerikaanse) namen als kylie/jayden/kelsey/britney :thumbdown: ) kunnen zoeken... sterkte! lijkt me lastig om vlak voor bevalling nog in twijfel te zitten maar dat is ook echt iets wat mij zou kunnen overkomen hihih komt vast goed jullie vinden vast heel snel DE naam! ps het enige nadeel van phyllis (mooie naam opzich!) vind ik dat als je er 'sy' voor zet..... je een scheldnaam hebt. klingel