Hoihoi, Wij komen er even niet uit. We hebben een prachtige meisjesnaam uitgezocht, maar kunnen geen tweede naam erbij bedenken. We willen een meisje graag vernoemen naar H.endrikje. We zitten heel erg te twijfelen of we deze naam gewoon er achter plakken of dat we er een modernere versie van maken.. Maar welke dan? Hebben jullie wat ideeen? Bedankt alvast! Liefs Thyrza
Ik vind persoonlijk bij vernoemen het fijn om echt de originele naam te gebruiken, of in ieder geval iets dat er duidelijk vanaf is geleid. Ik ben niet zo iemand die dan letters zou gaan mixen en dat er dan een heel andere naam uitkomt. Jij ook niet zoals ik het zo lees? Ik zou denk ik dan gewoon Hendrikje gebruiken, of anders Hendrika/ Hendrike. een studiegenootje van mij (Duits) heet Henrike, misschien is dat nog iets? Ligt er ook aan wat de 1e naam is en wat daar het beste mee klinkt.
Ik zou zelf proberen er een moderne(re) variant van te maken...wat ideeën: - Rieke - Dieke - Hedi - Kiki ?
ik zou wel voor een moderne variant gaan, maar wel dat het nog op de naam lijkt. Soms zie ik vernoemingen waarvan ik denk: o ja, zo kan het van elke naam afgeleid zijn
Ik zou er zelf iets moderners van maken. Ik snap dat je het graag bij het origineel houdt, maar persoonlijk kies ik dus liever voor iets dat er van is afgeleid. Maar daar maakt iedereen z'n eigen keuzes in. Ideetjes: Derkje Dieke Diena / Dina Dieneke Dienke Dieske Dika Dirkje Hanneke Heine Heleentje Hendrike Henlieke Henneke Henneke Henrieke Henriëtte Henrika Henrike Henske Hieke Hielkje Hinke Ienskje Jetske Jiskje Riekje Rike Rikje Rikke Rikstje Rinkje Ymkje
Ik zou de orginele houden. Ik vind Hendrikje ook best een lieve naam. En het is ook meteen duidelijk toch!
persoonlijk vond ik vroeger m'n doopnamen ook niet zo geweldig - maar omdat het 'doopnamen' waren en ze dus kerkelijks 'moesten' zijn naar mijn idee - begreep ik het dan wel. Maar liever had ik modernere namen gehad. Dus ik zou wat moderners kiezen. Hoewel ik op weinig 'moderns' kan komen moet ik bekennen...