leuke naam ?

Discussion in 'Babynamen' started by kaaskroketje, Jan 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LMI

LMI Bekend lid

Jan 21, 2014
    655
    54
    28
    Female
    Het is niet mijn ding, maar als jullie het mooi vinden, gewoon doen.
    Zeker als jullie het mooi bij de namen van jullie andere kinderen vinden passen.

2. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

Nov 13, 2013
    2,268
    208
    63
    Female
    Utrecht
    Kyano maar dan anders vind ik ook ordi.
    Zeker voor een blank kindje vind ik namen die op een o eindigen niet leuk maar bij getinte kindjes vind ik het nu ook niet leuk meer.
    Vanwege de associatie denk ik.
    Zyan vind ik al veel leuker en stoerder zonder hem ordi te vinden.

MAAR het is jou kindje en dus heb ik en ook je schoonmoeder niks te maken met jou jij hem wilt noemen.
    Als dit het voor jou is dan gewoon doen.
    Vele zijn je al voor geweest, heb de naam vaker gehoord.

3. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

Apr 20, 2014
    1,189
    491
    83
    Female
    in heaven <3
    Michelle je hebt pb ;)

De rest jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk , als wij het wel mooi vinden moeten we natuurlijk niet naar de mening van andere kijken .
    Hier in belgie heb ik de naam trouwens nog nooit gehoord of tegengekomen ;)
    Het is onze keuze en voor ons noemt ons kleintje ook al zo dus waarom zou ik dan nog twijfelen door 1 stomme reactie ?het geslacht en de naam is voor onze omgeving onbekend alleen heeft mijn man zich versproken .nmisschien komen er nadien wel nog leuke reacties ook wie weetb. Ik ben natuurlijk een hormonenbom en schrok gewoon enorm van de uitval over de naam .

4. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Je kunt nooit iedereen tevreden stellen en als jullie het erover eens zijn dat dit de naam is dan zou ik dat gewoon doen. Als je een naam voor het eerst hoort en deze (vrij) ongebruikelijk is dan moeten veel mensen eraan wennen. Als je er een persoon aan kunt verbinden wordt dat, vind ik, al een ander verhaal. Dan heb je echt een beeld bij de naam en dat scheelt vaak een heleboel.

De naam is niet mijn smaak, maar ik ben dan ook niet zo van de apartere namen. Ongeacht wat anderen zeggen is het jullie keus en jullie kind, uiteindelijk zullen jullie de naam het meeste gebruiken (en je zoontje zelf natuurlijk want die draagt 'm ;) ) en als je er zo zeker van bent ga je, denk ik, alleen maar spijt krijgen als je gaat switchen voor een ander.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Het is ook niet mijn soort naa. Houd gewoon niet zo van Kyano, Dylano etc. Maar als jullie het mooi vinden, gewoon doen hoor! Wij zijn wij, of jouw schoonmoeder, om daarover te oordelen?

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik persoonlijk vind het geen mooie naam maar als jullie hem mooi vinden geef je hem die toch? Het is jullie zoon en jullie mogen hem de naam geven die jullie mooi vinden.

7. Melaniejj

Melaniejj Actief lid

Jun 11, 2014
    442
    92
    28
    Female
    huismama ♡
    Eindhoven
    Leukk!!

8. Kaatje1234

Dec 31, 2014
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Persoonlijk niet mijn smaak (mijn kinderen hebben korte hollandse namen) maar ik zou er echt niets om geven wat mn schoonmoeder er van zou vinden. Het is jullie kindjes dus lekker doen wat je zelf mooi vind. Ze wennen er wel aan. Als ze er straks n lief snoetje bij zien, zijn ze t vooroordeel vd naam zo vergeten

9. Marijn

Marijn Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,551
    25
    48
    Behoorlijk ordinair, sorry. Alle namen op -ano klinken voor mij zo. Delano, Kyano enz.

10. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik vind het geen mooie naam maar dat is gewoon een verschil in smaak en stijl. Ik zou me niet teveel van de reactie van je schoonmoeder aantrekken. Zou ze zo ook gereageerd hebben als ze de naam pas na de geboorte had gehoord? Dan ziet ze namelijk de baby bij de naam en dan went ze er wel aan. Het is nog altijd jullie keuze. Er even vanuit gaande dat je andere kinderen een soortgelijke naam hebben, hoe reageerde ze daarop?

11. Celest

Celest Bekend lid

Sep 17, 2009
    575
    0
    0
    Moederen
    Thuis
    Dat je de naam al verteld :$ dat was bij ons echt TOP SECRET :D

Maar zoals velen al zegen behoorlijk ordinaire naam. Vind hem wel minder ordinair dan Dylano maar scheelt niet veel. Zyan zoals genoemd al een stuk stoerer/leuker! Ik zou het uitspreken zoals Ryan maar dan met een Z haha :p

Maar wat forum mensen of je schoonmoeder ook zegt, natuurlijk, jij en papalief mogen lekker beslissen :D

12. kaaskroketje

Apr 20, 2014
    1,189
    491
    83
    Female
    in heaven <3
    op de andere reageerde ze eigenlijk best goed ;)
    deze naam vind ze eerder voor een hamster , moet ze lekker zelf weten
    naam staat vast , uiteraard verschillen smaken somige vinden hem leuk ander niet , wie zijn wij om te oordelen of een naam wel of niet gepast is toch ? ieder zijn keuze en zijn smaak
    wij vinden hem geweldig en ga hem niet meer veranderen . en nogmaals de naam mocht niet gezegd worden was een foutje van mijn man haha ach ze kan er nu alvast aan wennen toch ?

13. mumija

mumija Niet meer actief

Nou, ik vind het echt een hele byzondere en mooie naam!
    Had er nog nooit van gehoord, maar ik ben op slag verliefd! Helaas zullen hier geen kindjes meer komen haha.

14. kaaskroketje

Apr 20, 2014
    1,189
    491
    83
    Female
    in heaven <3
    wij zijn hem hier (belgie) ook nog niet tegengekomen en toen mijn man er mee kwam ook opslag verliefd haha :D
    dank je voor je reactie

15. famke80

famke80 Bekend lid

Aug 2, 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    En zij vindt Vicky voor een meisje een normale/mooie naam?
    Fikkie, AF, Fikkie Braaf, fikkie stoken ;) :p.

Gewoon doen wat jullie het mooiste vinden!

16. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik vind hem leuk. Gewoon doen, je sm heeft er weinig over te zeggen ;)

Share This Page