Onze dochter heet Mia en we krijgen er een tweede meisje bij. We vinden het idee van een Nederlandse naam leuk maar we wonen in Engeland (en mijn man is niet Nederlands) dus we willen geen namen die in Engeland gegarandeerd verkeerd uitgesproken worden. We houden van relatief kort (liefst 1 of 2 lettergrepen, 3 heel misschien) en enigszins origineel zonder al te vergezocht te zijn. Namen die ik leuk vind maar die om verschillende redenen niet doorgaan zijn: Livia, Femke, Lisa, Lara, Tamar. Iets frisser/stoerder/moderner (a la Mia!) mag JUIST ook maar ik kom nergens op. Hebben jullie verder nog ideeen?
Even denken: Lea, Lyda, May, Katen, Carole, Lera, Vana, Anne, Nadia, Dian, Dione, Rima, Maya, Myra, Mayra, Irah, Evina, Lair, Muire, Rose, Glenda, Iden, Isleen, Kylar, Tarah, Edith, Dina, Elle, Ellee, Kaye, Kaylee...
Dank je! De namen zijn iets te Engels naar mijn smaak (sorry ik had niet gezegd dat we puur Engelse namen willen vermijden), ik vind Lea mooi maar ik ken een Lea die oud en "onprettig" is Bedankt voor het meedenken! Ik vind het zo moeilijk... gggrrrr...
Een dochter van een collega heet Leeloo (je spreekt het uit als Lieloe). Tess vind ik kort en krachtig. En dan misschien ook nog Lian, Estelle, Nika, Kyra, Sabin, Julia of Giulia, Tasia, Celia, Daphne, Fiore, Norah, Jazz
Bedankt voor de antwoorden, ik zie al wat goede ideeen, misschien is Nora wel wat (Noa bestaat alleen in de vorm van de jongensnaam "Noah" hier, Julia en Celia zijn heel mooi maar ik wil geen naam op -ia i.v.m. Mia. De suggesties Noa/Norah deden me aan Nora denken). Ben benieuwd wat voor andere suggesties er nog komen, dit forum is echt super!
Van Julia kan je natuurlijk Julie, Juliet of Juliette maken, en van Celia Celie of Celine... Maar Mia en Nora passen heel goed bij elkaar!
Nora vind ik ook erg leuk, ook leuk bij Mia. Evy is natuurlijk leuk, maar Ivy ook, al is dat ook wel Engels.
Grooooooooooooooommmmmmmmmm!!!! Nora gaat ook niet door... ik MSN'de het mijn man en hij zei Nora? Nora? Are you serious? No way on Earth Ask any English dude what Nora conjures up in their mind Old crinkly women from the North Sjongejongejonge! Zo komen we nooit ergens!
Isis, Nova, Liss, Liz, Liv, Lisa, Nandi, Nadia, Nena, Niva, Mona, Vera, Dewi, Dela, Noëll, Demi, Joy, Isa, Tess, Noa, Norah, Nora, Rena, Jodi, Romy, Beau, Bo, Olga, Orva, Fay, Sya, Sija, Fem, Feya. Zit er iets tussen?
Wat leuk dat je in Engeland woont. Heb er zelf 15 jaar gezeten en 4 jaar in Londen. In NL hoor je de naam Lune of Luna steeds vaker. En Eva dan? Groetjes Charlie