Onze dochter is een alleenstaande moeder en ziet mij als partner en dus krijg ik namen te horen. Als het een meisje wordt wil ze haar Melody Noa noemen. Ze heeft een bijzondere hartklep en deze heet ook Melody (symbolische naam dus). Bij een jongen denkt ze aan Sebastiaan (Bas) en een tweede naam erbij zoekt ze nog. Leuke namen of niet?
Melody vind ik wel een erg leuke naam. Noa komt wel erg vaak voor tegenwoordig, maar als 2e naam wel erg leuk. Sebastiaan en Bas vind ik allebei geen leuke namen.
Ik vind Bas erg leuk en Noa ook. Ben zelf niet zo'n fan van Engelse woorden die voornamen worden maar dat is toch een kwestie van smaak. Melody Noa klinkt wel erg mooi na elkaar.
Vind Sebastiaan erg leuk....maar totaal niet passen bij Melody Noa vind dat dus ook echt geen mooie naam.... Ga nog even meedenken over de 2e naam voor bij sebastiaan.
Melody vind ik een mooie naam, Noa past er leuk bij als 2e naam. Sebastiaan vind ik ook erg mooi -2e naam bij Sebastiaan is wel even moeilijk, omdat het al zo'n lange naam is, om de één of andere manier is het gemakkelijker als Sebastiaan als 2e naam zou zijn en dan een korte 1e naam Sebastiaan Marc -oh... voorletters niet zo handig Sebastiaan Thomas/Thom Sebastiaan Nilo / Nio
Ik houd absoluut niet van Engelse/Amerikaanse namen en vind Melody dus ook echt helemaal niets. Ik vind het zelfs een beetje ordi (sorry mensen, no offence). Noa als 2e naam vind ik wel heel mooi. Sebastiaan vind ik persoonlijk te lang. Bas daarentegen vind ik heel erg leuk. Als ze een langere naam wil dan Bas en dan Bas als roepnaam geven is misschien Bastiaan nog een optie? Of Sebas (alhoewel ik dat zelf niet zo heel leuk vind).
Sebastiaan vind ik erg mooi!! Staat ook op onze namen lijst. Wij zouden er dan Peter Sebastiaan van maken... Sebastiaan Peter kan natuurlijk ook... Melody is niet helemaal mijn smaak...
Sebastiaan vind ik te lang en Bas vind ik niet mooi, sorry. Maar waarom niet Sebastiaan Noah als tweede naam? Melody is leuk!
Ik vind Melody geen mooie naam, maar Noa wel! Sebastiaan vind ik te lang en niet zo mooi. Bas vind ik wel weer een leuke naam!
Sebastiaan is te lang, dat vind ik ook. Bas is niet echt mijn smaak. Melody, mwah maar zelf zou ik deze naam nooit aan mijn kind geven.
Ik begrijp de symboliek maar ik begrijp niet hoe je voor een meisje Melody kan bedenken en voor een jongen Sebastiaan.... Zo verschillend, geeft een totaal ander gevoel. Ik vind Melody geen mooie naam. Ik heb bij deze naam ook een bepaald beeld. Noa, vind ik wel leuk en de jongensvariant Noah ook. Sebastiaan Noah vind ik dus ook mooi.
Ik vind Sebastiaan erg leuk! Ook de varianten Sebas en Bastiaan vind ik leuk! Als tweede naam: Sebastiaan Julios Sebastiaan Floris Sebastiaan Laurens Sebastiaan Leon Sebastiaan Maurits Sebastiaan Matiz Sebastiaan Tobias Ik hou ook niet zo van de naam Melody. Noa Vind ik wel mooi! Succes!
Melody is een echte naam in het Engels (het is niet zomaar een woord), ben op zich geen enorme fan van Engelse namen in het Nederlands (en ook niet echt van de onvermijdelijke bijnaam Mel) maar het is wel een lieve naam, vooral met Noa (ik vind Noa Melody trouwens ook prima klinken, zo kun je Melody er toch in houden!). Sebastiaan met bijnaam Bas vind ik hartstikke leuk, vooral met een tweelettergrepige tweede naam: Sebastiaan Lucas, Sebastiaan Daniel, Sebastiaan Yannick en ook Sebastiaan Noah wat eerder is gesuggereerd.
Melody staat hier ook op het lijstje! Erg leuk! Bas vind ik ook leuk. Een 2e naam bij Bas zou ik zo niet weten.....
Leuk al deze verschillende reacties Zo zie je maar dat namen ook erg persoonsgebonden zijn! Sebastiaan vindt ik persoonlijk ook een erg lange naam maar het kindje wordt dat wel Bas genoemd hoor.Onze oudste heet officieel Deborah maar heet al 25 jaar Debby Nog twee dagen dan weten we hopelijk wat het geslacht is en kunnen we nog gerichter gaan nadenken. Jullie suggesties blijven welkom hoor( heb al leuke voorstellen voorbij zien komen!) p.s zag ook dat de jongens/meisjesnaam niet bij elkaar zouden passen maar dat is toch niet van belang?
@bezorgde: ook ik vind noa wel mooi en melody vreselijk. sorry! daarbij zou ik het wel van belang vinden dat de namen eenzelfde soort sfeer/stijl uitstralen. dus ik begrijp de opmerking dat melody en sebastiaan niet bij elkaar passen heel goed. een broer die jason heet en een zus die fleur heet, om maar een voorbeeld te geven, vind ik zelf vreemd. net als dat ik jason roderick of emma destiny vreemd (en lelijk) vind als combi. maar, het gaat erom wat ' jullie ' vinden succes dus!
Tja,er komt bij haar geen tweede kindje (deze mocht eigenlijk al niet) dus het hoeft nergens bij te passen Persoonijk keur ik niks af van wat ze voorsteld want ze moet het echt zelf bepalen maar ben wel benieuwd naar de meningen van anderen.
Als je zwanger bent van 1 kindje, kan je nog alle kanten op met de namen. Dan maakt het niet uit of de jongens en meisjesnaam bij elkaar past, want je kiest er toch maar 1. Als je er al 1 hebt en je bent zwanger van een tweede vind ik het ook mooier als de namen bij elkaar passen..! Maar zoals je al zei: het is heel persoonlijk en ik vind dat dat het ook weer bijzonder maakt! Wat knap en netjes trouwens dat je tegenover je dochter je mening niet ventileert over de namen! Ben nu ook wel benieuwd wat het wordt (jongen/meisje...)!