Hoe zijn jullie op jongens namen gekomen

Discussie in 'Babynamen' gestart door Bolly, 26 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    We worden er gek van hierzo :D

Ik ben nog niet zwanger maar zo nu en dan zijn we bezig met namen.. je weet maar nooit en dan heb je al een naam klaar liggen voor een meisje was het snel geklaard en we vonden dat alle twee leuk.

Nu de jongens naam, watttt een ramp zeg. we zijn al lijsten door geweest, geschiedenis door lopen aan namen ihihih.

Maar nee niets,, dat we leuk vinden,, mijn man komt steeds met de naam loki aan lopen en ja sorry nee als je ziet wat het betekend noppp. plus vind het klinken als een schoonmaak middel of zo hahahah.

hoe zijn jullie nou op een goede naam gekomen.. wij zoeken een korte stoere makkelijk klinkende naam
    xxjes

2. Yvita

Yvita Lid

14 nov 2006
    7
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi,

Hier soortgelijk probleem. Met onze eerste was het ook een DRAMA!! Voor meisjes lijkt het idd wel makkelijker, maar alles wat ik voor een jongen verzon was wel wat op aan te merken; of het rijmde ergens op of het was een hondennaam en als dat het niet was dan vond ie het gewoon niet leuk!! En zelf kwam ie ook met niks! Pffffff, werd er ook gek van! Maar ja, moesten toch wat verzinnen. Net als jij struinde ik het internet af en op een gegeven moment kwam ik de naam Mendo tegen, dat vond ik een stoere naam en ook niet onbelangrijk; ook manlief vond het leuk!! Dus Mendo is het geworden.
    Maar nu is nummer 2 onderweg en we krijgen weer een mannetje, dus je raad het al; zelfde probleem....... en nog effe erger, want het moet nu natuurlijk ook nog bij elkaar passen. Dus weer lijsten en internet doorspitten, hier op het forum hulp vragen enz.enz. En uiteindlijk loop je er zo tegen en aan en weet je; Yep, dit is het!
    Maar je hebt nog effe, dus brainstormen en luister goed om je heen!!
    Succes!!

Groetjes Yvita

ps en als je wat leuks weet voor Mendo's broertje, hoor ik het graag ;)))

3. Missy1985

Missy1985 Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.009
    0
    36
    Hey hey!!

Hier bijna het zelfde probleem!
    Maar wij hadden al voor de geslachts bepaaldende echo 2 super gave jongens namen (vinden wij)

Maar het word toch echt een meid!!
    We zijn er denk ik nu wel uit, maar de naam is niet zo overtuigend zeker als de jongens namen die we in gedachten hebben..

Wij vonden een meiden naam verzinnen zeker moeilijker!!

oja, hoe zijn we aan deze namen gekomen....
    Internet, en dit forum vaak bezoeken, heeft ons 1 leuke jongensnaam opgeleverd.

De perfecte naam voor jullie komt vanzelf wel voorbij, en het zal nog wel heel vaak veranderen als je zwanger bent (Hormonen!!! Pfff...)

liefs

4. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    hey

Mendo is inderdaad leuk zeg ( niet voor ons want mijn zus heet mendy ihihi )

voor een meisje hebben wij Lieve, Anouk en de tweede naam wordt heel misschien Judith, Dit is de naam van een van onze beste vriendin uit Taiwan, haar Engelse naam tenminste haar eigen naam is niet uit te spreken.:D we zien haar maar een a twee keer in de 3 a 4 jaar maar elke keer als we haar we zien is ze weer echt een van onze familie en net alsof ze nooit is weg geweest.

zuchtttt heel hard zoeken dus en ik let echt op elke naam die ik maar tegen kom hahhah en veel vechten tegen elkaar..

gisteren zat hij van alles op te noemen heb iets van een half uur nee, nee, nee ,nee en nog eens nee moeten roepen hahahah

xx bol

5. misa

misa Niet meer actief

Wij vinden het voor een jongen ook moeilijker. Maar ondertussen zijn we eruit!
    Verder op ons lijstje staan: Milan, Morris, Ivo, Tigo, Olaf, Oskar. Misschien wat voor jullie?

6. Lumea

Lumea Fanatiek lid

16 nov 2008
    1.508
    0
    0
    Toen ik zwanger was van mijn dochter (we wilden het geslacht niet weten en moesten dus een meiden en jongensnaam paraat hebben) was de meidennaam zo gepiept, maar de jongensnaam was echt lastig. Heel wat aftitelingen van films aandachtig doorgekeken enz. Namen die ik hoorde op de radio, websites afgestruind etc. etc.

Uiteindelijk hebben we de top 200 jongensnamen erbij gepakt en allebei los van elkaar aangegeven welke namen we leuk vonden. De namen die we allebei leuk vonden hebben we toen een lijstje van gemaakt en los van elkaar gescoord. Daaruit werd duidelijk over welke namen we echt totaal niet op een lijn zaten en wat we wel allebei acceptabel / leuk vonden. Uiteindelijk bleek zijn nummer 1 mijn nummer 2 te zijn en andersom. Maar er waren toen dus al heeeeeeeeeeel wat namen afgevallen die ik bijvoorbeeld wel leuk vond en hij niet en vice versa.

Succes met het zoeken in ieder geval :).
    Dit keer hadden wij trouwens veel meer moeite met het kiezen van een meisjesnaam.

7. misa

misa Niet meer actief

@Lumea: dat is best een goed idee: los van elkaar een lijstje afstruinen en kijken welke overeenkomen!

8. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Wij vonden het ook erg moeilijk om een jongensnaam te bedenken.
    Er zijn hier heel wat lijstjes gemaakt sinds ik gestopt was met de pil, maar geen van die namen vonden we nog leuk, toen ik uiteindelijk zwanger bleek te zijn. ;)
    Over een meisjesnaam waren we het snel eens, maar ja, het bleek een jongetje te worden. :D
    Toen heb ik inderdaad ook heel veel gekeken op internet, tv, blaadjes enz.
    Uiteindelijk kwamen wij dé naam dus tegen bij de Pfaffs.
    Mijn man vond Keano in eerste instantie leuker als Kenji, maar ik twijfelde over die naam. Het rijmt voor mij iets te veel op piano.
    En ik vond Kenji leuker klinken. :)

Dus nu heet ons zoontje Kenji.

9. misa

misa Niet meer actief

Ja, veeeeeel internet, misschien een namenboek kopen, tijdschriften, aftitelingen en forums!
    Succes met zoeken!

Deel Deze Pagina