mijn dochter geeft haar kinderfeestje maar de weersverwachtingen zijn erg slecht. We gaan naar een soort kinderboerderij waar ze skelter kunnen rijden en nog meer buiten activiteiten. Ze heeft er zo'n zin in. Maar wat doe ik met 7 mensen als er een stromende regen is? Ik heb al met ze gebeld maar de kinderboerderij heeft geen alternatief. We kunnen wel binnen zitten daar, maar wat ga ik dan die paar uur doen als de patatjes, cadeautje en cake versieren klaar zijn?? Wie heeft er tips??
Ik heb het wel eens andersom gehad. Ik had gereserveerd bij een boerderij met binnenspeeltuin. Toen werd het 32 graden, dus heb ik de boerderij afgezegd en de meiden gebben de hele middag in de tuin met water gespeeld. Ik zou dus zelf de boerderij afzeggen en thuis cake versieren en patat eten en ze lekker laten spelen thuis. Evt een knutsel klaarleggen of een spelletje. Ik denk dat je dochter 5 wordt? Mijn ervaring is dat gewoon spelen dan ook prima voor ze is. En anders idd regenjassen mee, extra kleding en gewoon gaan
Boerderij afzeggen heb ik ook over nagedacht. Wilde mijn dochter niet, ze wil niet thuis. En ik zie het zelf thuis ook niet zo zitten. Hebben niet zo'n grote huiskamer. En ik heb ook al betaald, dus wil wel iets daar doen. Desnoods daar iets binnen. Maar geen idee wat. Ben niet zo creatief dat ik even snel iets bedenk. Regenkleding heb ik al om gevraagd ja!
Ik zou het afzeggen en naar een binnenspeeltuin gaan. Een cake versieren en cadeau uitpakken is zo klaar. En dan zit je daar in de regen en kou. Zorg ook dat je zelf kinderen weer thuis brengt. Dan heb je zelf de regie en zit je niet te wachten met een koud en verregend kind.
Ik zou gewoon gaan, weggaan kan altijd nog! Kinderen hebben als ze het fijn hebben niet zo snel in de gaten dat het slecht weer is zeker niet als ze er goed tegen gekleed zijn, tenzij het stroomt natuurlijk..
Gaan, oude kleren, regenjas en laarzen aan - droge kleren mee. Lekker skelteren en stampen in plassen, binnen lekker frietjes eten om weer op te warmen. Ik heb heerlijke herinneringen aan dat soort dagen
Misschien kan je wat spelletjes of iets te knutselen meenemen zodat je iets achter de hand hebt als ze echt niet buiten kunnen spelen? Als ze daar binnen plek hebben om te eten en te drinken, zal er ook plek zijn om te knutselen / spelletjes te doen... Voor een heel feestje is dat waarschijnlijk niet zo'n succes, maar misschien wel om bijvoorbeeld een bui van een half uur te overbruggen.
Wanneer is het feestje? Want de weersvoorspellingen zijn toch niet zo slecht dat het de hele dag gaat plenzen? Misschien valt het mee en kunnen ze- tussen de buien door- toch lekker buiten spelen. Ik zou wel laarzen en oude kleding adviseren en droge kleding voor erna. Neem wat extra vuilniszakken mee voor de vuile laarzen. Anders is de hele auto vies.
Wat anderen ook zeggen, regenkleding, laarzen en zakken voor de natte spullen. Iedereen een droge set kleding. Hebben ze binnen de mogelijkheid om te tekenen/kleuren anders zelf veel stiften meenemen en een dik pak papier. Nog een spel Twister in huis? Mens erg je niet etc zo dat ze eventueel ook even wat anders kunnen doen wanneer het toch echt nat/koud is. Op internet heb je ook altijd wel bouwplaten staan. Het is dan een simpel knutsel ding wat je dan kan gebruiken als reserve.
Vaak valt het wel mee met het weer én kinderen maakt het vaak nog minder uit. En anders zorg je voor een hoop stiften, nieuwe kleurboeken, dan vermaken ze zich binnen ook wel een poosje. Of kijk eens op de site van Baker Ross of Lobbes, daar heb je leuke knutseldingen staan, die ze kunnen maken met stiften. En als ze het beu zijn spelen ze weer lekker buiten. Zou aan de ouders vragen om laarzen en een extra broek mochten iemand vallen of het koud krijgen. Op school spelen ze nu ook gewoon buiten, behalve als het knetterhard regent, dan spelen ze later buiten (kleuters).
Ik zou ook gewoon gaan. Je kunt vaak tussen de buiten door spelen of met zachte regen. Juist leuk, allemaal laarzen aan. Dan zou ik ook voor wat teken/knutselmateriaal meenemen om ze binnen mee te vermaken.
Wij hadden ooit een fotospeurtocht voorbereid en toen ging het ook regenen. We hebben voor elk kind zo'n plastic wegwerp poncho gekocht bij de action en het door laten gaan. De kinderen vonden het fantastisch en hadden de grootste lol met de poncho's . Ze waren wat te groot dus de leukste geknoopte creaties kwamen voorbij. Dus als je ook nog eens een deel van het feestje binnen kan doen zoals je zei, zou ik het gewoon door laten gaan. Wegwerp poncho's kopen en laarsjes aan laten doen en heel veel lol hebben .
Goedkope witte shirts kopen bij Zeeman of Decathlon + textielstiften. Laat ze maar mooie creaties maken. Verder regenlaarzen en oude kleren aan (+ versierd shirt) en gewoon naar buiten.
Het viel 100% mee met de regen gelukkig!! Iedereen had regenlaarzen en extra kleding mee. Ik had een bak met knutselspullen met veel stickers en glitters e.d mee, zodat het niet echt een knutselwerk werd, maar ze wel even zoet waren. We hebben als extra activiteit een cake versieren erbij geboekt, dat was ook weer binnen. Zo is het eigenlijk prima gegaan. De kinderen vonden het weer helemaal niet erg haha. Zo zie je maar weer, je kan je druk maken om niks. Maar goed, als het de hele middag echt had geplensd zoals eerst de verwchting was, dan hadden we eerder moeten stoppen dat wel.