Ik heb een vraagje. Heb zakken vol met baby kleding, heeft 3 jaar in een zak op zolder gelegen. En binnenkort wil ik alle unisex kleren wassen. Kan dit gewoon op 60 graden of is het beter om het wat hoger te wassen ivm bacteriën die in de afgelopen 3 jaar in die zakken hebben kunnen komen? Want ik wil wel schone en frisse kleren hebben.
Gewoon volgens wasprogramma lijkt me? Ik zou niet weten waarom bacteriën die er nu in gekomen zijn anders bestreden moeten worden dan wanneer je kindje het gedragen heeft.
60 graden babykleertjes.... of nog hoger? dan kun je ze gebruiken als poppenkleertjes lijkt me gewoon 30 of 40 graden...
Babykleertjes moet je niet hoger als 30 à 40 graden wassen. Je mag 'de meeste' officieel ook niet in de droger stoppen staat er op de waslebels, maar dat doe ik wel gewoon.
Ben toevallig net begonnen met wassen, en heb de wasmachine nu op 40 graden staan. Bijna alles wat volgens etiket 40, dus daar dan ook voor gekozen.
Ik zou het gewoon op 30 graden wassen hoor. Zo vies kan het toch niet zijn als het in een afgelopen zak gezeten heeft?
Gewoon 30graden hoor. Lekker fris worden ze door t wasmiddel, evt droger of buiten drogen. Zou echt niet op 60graden gaan doen,zonde
Gewoon 30 graden is voldoende hoor. Ik weet niet wat voor spannende bacteriën jij op zolder hebt wonen, maar dat hoeft echt niet op 60 graden gewassen te worden.
Ik heb alle babykleertjes op 40 graden gewassen, buiten laten drogen en vervolgens alles gestreken. De hitte van het strijkijzer dood idd ook eventuele bacteriën.
Ik zou het gewoon op 30 of 40 graden wassen en dan strijken. Ik heb ooit eens gelezen dat je het de eerste keer op 60 graden moet wassen, maar lijkt mij dat de kleertjes dan nog kleiner worden dan ze al zijn dus strijken lijkt mij voldoende is net zo heet.
Ik zou ze gewoon normaal wassen. zelf heb ik alle babyspullen (dus ook hydrofielen en beddengoed) gestreken de eerste keer. door de warmte van het strijken dood je de bacteriën.