Hoi, Ik geef al paar weken water in een tuitbeker, wil ook graag haar melk om 12 tijdens de lunch geven in een tuitbeker. Maar ze hapt in haar tuitbeker net als met het eten, goed omhoog houden lukt ook niet echt, zwaar. Wat doe ik verkeerd? Heb ik een andere beker nodig? Ze zit ook compleet onder, dus helemaal nat. Hoe kan ze leren drinken, houden jullie dit vast?
Ik lees mee! Mijn zoontje snapt het drinken uit een tuitbeker nog helemaal niet. Ipv zuigen gaat hij blazen..
@Brinta Hapt die van jouw ook alsof het haar eten is? Althans die van mij denkt dat het een soort boterhammetje is, zo hapt ze erop ha ha.
Wij zijn met een maand of 7 water uit een gewone plastic beker gaan geven. In het begin hield ik de beker vast of deden we het samen. Hij is een paar x nat geweest maar dronk al lekker vroeg zelfstandig. Heb ook eens gelezen dat het beter is voor spraak en gebit om direct uit een normale beker te drinken (na fles of borst uiteraard).
Ik bied vanaf 6,5 maand water in een (Avent) tuitbeker aan en pas sinds een week heeft hij door dat hij moet zuigen hahaha! Voorheen was het alleen kauwen, sabbelen of blazen Geduld is dus een schone zaak. Het zijn nu nog niet hele grote hoeveelheden, ongeveer 50cc per dag, maar het gaat dus de goede kant op! Zelf vasthouden lukt hem nog niet helemaal alleen (te zwaar) dus daar moet ik hem nog wel bij helpen.
Tuitbeker hebben ze hier nooit gesnapt. Ben ik na maand ofzo mee gestopt. Maar ik was denk ik ook te vroeg met aanbieden. Biedt nu sinds drie weken rietjesbeker aan en dame N snapt het sinds gisteren (nu 10,5mnd). Dame E werkt er nog aan en kauwt vooral
Zou dan een gewone beker proberen of een rietjesbeker. Finley snapte ook niks van een tuitbeker, maar kan wel al uit een gewone beker drinken (met hulp) of een rietjesbeker.
Wij hebben de tuitbeker gewoon overgeslagen en gelijk begonnen met een rietjesbeker en een normale beker, ze had het al snel door
Hier een tuit beker van nuby gebruikt met zacht tuitje. Die snapte hij gelijk. Nu hij die binnen een dag stuk bijt een harde beker gekocht. Heeft 2 weken geduurd voor hij hem door had. Je kunt weinig doen dan hem blijven aanbieden. Hij krijgt het vanzelf door. In het begin hield ik hem omhoog. Ook dit had hij na een tijdje zelf door.
Hoi, Ik heb een rietjesbeker gehaald van nuby maar dat is toch harstikke moeilijk? Ik krijg het er zelf wel uit maar je moet flink zuigen en het beker recht houden. Weten jullie zeker dat dit makkelijker is? of heb ik de verkeerde aangeschaft?
Rietjesbeker is veel beter voor de mondmotoriek. Dat zou ik dus gaan proberen. Mijn dochter snapte de tuitbeker niet, en had de rietjesbeker rond 7 maanden ineens door. Blijven oefenen!