We vieren binnenkort onze zoons 7e verjaardag! En daar hoort natuurlijk een kinderfeestje bij! De voorgaande jaren hebben we het thuis gevierd, en zijn dat ook nu weer van plan. Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!
Bij jongens van 7 en een thuisfeestje moet ik direct denken aan een spannende of uitdagende ( bijv. in het bos ) speurtocht!
Wij hebben voor de 5e verjaardag van onze zoon een piraten feest gehouden, Kapitein roodbaard is zijn schatkaart verloren , hij vraagt de kinderen te helpen bij het terug zoeken van zijn schat, maar daarvoor moeten ze wel echte piraten worden, dit gebeurt door middel van opdrachten, Opdrachten als bijv kanon schieten, blikken met piraten logo erop en dan met een zwart geverfd piepschuim balletje omgooien, haaien snoepjes happen in een emmer water, ballonnen door de kamer blazen met een rietje een kookwekker in een nep krokodil ( geverfd eierdoos) en de kinderen de krokodil op het geluid af laten gaan dus wie als eerst de krodil gevonden had, Eigen shirt inkleuren en daarna aan de onderkant in knippen zodat je een soort van piraten shirt krijgt. Een stok vast maken aan een been, en dan een soort estafette houden..rennen met een flink stevige stok om je been is niet makkelijk ( houten been idee ) Uiteraard dan ook een diploma en bij elke opdracht een stukje schatkaart. Deze samen gepuzzeld en buiten opzoek gegaan naar de schat Als eten hebben we voor de kinderen patat op tafel gegooid, mayo en curry op de tafel. Geen bordjes geen bestek geen schaaltjes, want dat hebben piraten immers ook niet, wel hadden we de tafel bedekt met vuilniszakken
Wij hebben het feestje voor de verjaardag van 7 jarige zoon ook thuis gehouden. Uit school hebben ze wafels versierd en gegeten met slagroom en van alles en nog wat (hier waren ze binnen 2 min. mee klaar overigens..) daarna naar het voetbalveld aan het einde van onze straat gegaan waar we spelletje wilden doen maar de jongens uiteindelijk vooral voetballen dus dat hebben ze gedaan. Daarna ballonnetjes kapot getrapt en snoephappen gedaan (vooral laatste was een groot succes). Toen een chipsbuffet (iedereen een leeg bakje en allemaal soorten chips op tafel gezet zodat ze zelf het bakje konden vullen) Vervolgens vliegtuigjes geverfd en in elkaar gezet (bij de Kruidvat gekocht) degene die klaar waren hebben een beetje met de lego en boven gespeeld. Toen poffertjes en broodjes knakworst gegeten (beetje rari combi, maar de helft lustte geen poffertjes en de andere helft geen knakworst) daarna buiten gespeeld bij ons achter en al snel werden de eerste opgehaald... En toen... Languit op de bank! Was leuk maar zeer vermoeiend; 7 jongens van 6 a 7 jaar en een meisje van 4 erbij. Groetjes, Savita
Vind het zo knap als ouders een jongensfeestje thuis vieren. Moet er niet aan denken met al die 'drukke' jongens in huis poehhhhh nee ik vier het nooit thuis. Vorig jaar in een binnenspeeltuin geweest en dit jaar wezen bowlen. Geef liever wat geld uit dan dat ik ze zelf moet vermaken in huis want voor je het weet breken ze de tent af
Ik wou net een topic openen over dit onderwerp. Mijn zoon word 8 en ik heb het ook altijd thuis gevierd. Nu dacht ik zelf aan kookfeestje, maar ik weet niet of jongens van die leeftijd het leuk vinden. Vorig jaar kwam er een clown, het jaar daarvoor een griezelfeest. En het jaar daarvoor een piratenfeest. Het griezelfeest vond ik het leukst.
Vandaag toevallig met een kinder feestje naar de dierentuin geweest. erg leuk voor ze,maar je bent continu bezig om te kijken of iedereen mee loopt. Wij waren dit jaar met dochter haar partijtje naar plaswijck park geweest. Vorig jaar binnen speeltuin.
Ik wil het dit jaar ook thuis houden, 1 keer in het jaar is het een paar uur druk en word het een rommel. Ik Vind het zelf ook leuk om het te organiseren. Het scheelt ook misschien dat ik vroeger kinderfeestjes heb begeleid. Maar ik merk wel dat de kinderen het super leuk vinden. Meestal gaan ze naar een overdekte speeltuin.
Wij hebben een tovenaarsfeest gedaan toen hij 5 werd, een piratenfeest toen hij 6 werd en afgelopen jaar een griezelfeest. Hij was vrijdag de dertiende jarig. Dat vroeg er om. De kids om half vier meegenomen uit school en in de weken ervoor wat halloweenartukelen her en der gekocht en in een stukje bos van ca 200 mtr lang die dingen opgehangen en mijn broer en vader als spook laten rondlopen rond 1800 in de avond. Toen was t al donker. Voor die tijd hen van een oud melkpak en eenpijperager en vliegerpapier een sppoklampion laten maken die ze tijdens de tocht mee konden nemen met een electrisch theelichtje erin. Afsluien met broodjes knakworst gwarm gemaakt boven de vuurkorf en nog cadeautjes uitgedeeld door kaartjes uit. De rode Jellypudding te halen. Met de handen natuurlijk. Heerlijk kliederen.... De kinderen hebben er nog een poosje over gehad en vorige week vroeg er al een of zijn feestje dit jaar weer ging griezelen.... Komend jaar gaan we een soort csi feestje doen met proeven die we van de c3 site halen (site met allerlei proefjes) samen met een ontcijferen van geheimschrift, metaaldetector zoeken van dingen en bv met uv licht boodschappen duidelijk maken. Ik ben al weer aan t denken hoe we dat gaan fixen. Mijn man is al materialen aan t verzamelen voor de proefjes....
Mijn voorkeur was het ook niet hoor om het thuis te vieren, maar zoonlief wilde niet naar de binnenspeeltuin (vindt die saai!) en ook een Mac Donalds feestje had niet z'n voorkeur
Wij hebben nu 3 kinderfeestjes gehad. 1e: thuis met een soort hindernisbaan (eieren lopen, trampoline springen, onder een touw door etc.) en verder gewoon spelen en stoelendans. 2e: bowlen 3e: speurtocht vanuit huis, daarna naar de speeltuin om de hoek en patatjes eten Binnenkort wordt mijn oudste 7, dus dan moet ik weer wat bedenken. Ik vind die griezeltocht van hiervoor wel erg leuk, bedankt voor de tip!
Vuurtje in de vuur korf maken en dan op stokken afbakbroodjes met knakworst maken is hier altijd populair!