Ik heb sinds vrijdag een smartphone...heb er zolang over getwijfeld, maar ben er toch wel erg blij mee. Ben eigenlijk nog helemaal niet thuis in de smartphone-wereld, maar zit met een vraagje. Ben je nu met een smartphone de hele dag online, aangezien ik een internet abonnement heb? En zo ja, hoe zit dit dan als ik in het buitenland ben? Wij wonen nl. op 10 km van de belgische grens en mijn schoonouders wonen in Belgie...ik ga regelmatig naar hen toe en neem dan uiteraard ook mijn smartphone mee, kost me dit dan extra geld omdat ik dan online ben in het buitenland, terwijl ik geen gebruik maak van mijn smartphone? Of kost dit alleen geld wanneer ik gebruik maak van bijv. apps? Misschien stel ik een stomme vraag, maar goed, ik wil ook niet voor een onverwacht hoge rekening komen te staan...
Als het goed is kun je je dataverkeer wel aan- en uitzetten wanneer je naar Belgie gaat. Anders kst het je inderdaad bakken met geld. Ik heb zelf onbeperkt internet dus ik weet niet hoe het zit met bundels enzo.
Wat vlinderbloem zegt klopt. Tegenwoordig bieden de meeste providers ook een data-vakantiebundel aan. Dan kun je 10,- ook gebruik maken van je datalimiet in het buitenland. Ik zou gewoon even het roamen uitzetten als je naar je schoonouders gaat. Het roamen is zeg maar het steeds zoeken naar het beste netwerk als je buiten je eigen netwerk gebied bent. En dat is wat er gebeurt als je in het buitenland bent. Dit even heel kort gezegd.
Thx voor de reacties...maarre, kan iemand mij, als leek, dan vertellen hoe ik het roamen uit kan zetten?
Vaak is het zoiets als instellingen-mobiel netwerk - data roaming Of bij verbindingen beheren.. Kun je daar iets vinden?
Kijk dit heb ik gevonden, het proberen waard denk ik: Volgens mij als je power button inhoud kun je data verbinding uitschakelen bij galaxy s is dat wel zo dus denk bij de s2 ook wel
@Lizzy14, bedankt voor je hulp. Heb via instellingen roaming gevonden. Deze stond al uitgeschakeld, dus ik kan met een gerust hart richting belgie... Er mag een slotje op!
Klopt je kunt het data verkeer uitzetten. Alleen wat super irritant is...is dat je soms terwijl je in nederland bent, hij toch het belgische netwerk pakt! Mijn man werkt in Weert en kreeg ineens een hogere telefoon rekening.....bleek dat hij in het buitenland had gebeld terwijl hij gewoon in nederland was!!! Hij kreeg ook geen smsje ofzo met welkom in belgie! Dus let goed op! Mijn man heeft op zijn werk het data verkeer dtandaard uitgeschakeld omdat hij bang is dat ie weer het belgische netwerk pakt. Wel janmer want zo heb je nog niks aan je smartphone....
@consider, klopt idd...als ik weleens vanuit belgie richting huis rijd, dan heb ik soms in onze woonplaats (toch 10km van de belgische grens) het netwerk van mobistar op m'n gsm staan. En heb ooit ook een dure rekening ontvangen ivm bellen in 't buitenland, terwijl ik nooit bel in het buitenland....stond ie ws. ook nog op het belgische netwerk...zo balen. Laatst lag ik in bed, krijg ik midden in de nacht een sms: welkom in belgie...tja.
Irritant hé! Het probleem is dat je op mijn man zijn smartphone ook niet gelijk de provider ziet staan...daarvoor moet je eerst de instellingen bekijken. En tja dat doe je niet even als je telefoon over gaat.....resultaat....hogere rekening door bellen via belgisch netwerk terwijl je in nederland bent!