Afvallen via dietiste

Discussion in 'De lounge' started by Meral, Sep 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meral

Meral Fanatiek lid

Mar 1, 2014
    1,105
    606
    113
    Ik wil zoooo graag afvallen, kan niet naar een foto van mezelf kijken, zo lelijk vind ik mezelf.
    Maar het lukt me maar niet die knop om te draaien helaas.
    Ik voel mezelf gewoon niet in dit lijf. Ben er echt ongelukkig van, daarom snap ik zelf ook niet dat ik die knop niet om kan draaien.
    Hebben jullie ervaring om via een dietiste af te vallen?
    Ik ben de wanhoop nabij.

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,199
    23,283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ben bij een voedingsconsulente geweest. Beviel super! Moest een dagboekje bij houden met wat ik at op en dag en hoeveel beweging ik kreeg. Dacht dat ik goed bezig was, maar er bleek nog een hoop te kunnen veranderen. :) Daarbij gewoon lekker naar de sportschool. Hoewel, lekker? Ik moet mezelf erheen slepen, maar daarna ben ik blij dat ik gegaan ben. Afvallen gaat zooooveel sneller daardoor! En ik heb nooit honger gehad! Het is echt een kwestie van niet een diëet, maar een leefstijl zeg maar. Prima vol te houden, want eet ook heus weleens friet en pizza en ander lekkers.

3. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,176
    4,488
    113
    Ik loop ook bij een dietiste, het is echt een stok achter de deur, iedere 3 weken ga ik er langs, en we nemen mijn eet patroon door, sturen het bij waar nodig. ik schrijf voor mezelf ook vaak op wat ik gegeten heb, zeker als ik even in een "makkelijke" periode zit, waarbij ik er niet zo goed op let.
    weet wel dat het een levensveranderend iets is waar je aan begint, je hele voedingspatroon gaat veranderen en je moet er echt 100% achter staan, anders gaat het nooit lukken.
    JIJ moet het uiteindelijk zelf doen, de dietiste kan je kilo's er niet af kijken ;)
    En niet alleen je eten maar ook bewegen is inderdaad heel belangrijk!
    Heel veel succes!

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ja, ik, jaaaaren geleden, maar dat was zo'n slome duikelaar, je werd er niet echt gemotiveerd van. Dacht ook niet met me mee. Uiteindelijk maar snel gestopt bij haar en zelf verder gegaan, was toch even een opzetje.
    Nu ga ik binnenkort beginnen met een groepscursus hier in de buurt bij een voedingsconsulente, een goede kennis van me heeft dat ook gedaan en is flink afgevallen. Natuurlijk moet je wel gemotiveerd zijn, want je moet het zelf doen, maar ik heb echt een stok achter de deur nodig, vandaar dat ik het met een groep doe, wat meer steun en een beetje concurrentie ;).

5. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Ooh ik snap je zooo!! Afgelopen zomer ben ik de hoge grote drempel overgestapt en ben ik op zoek gegaan naar een afvalmetalen waarvan ik dacht dat het aansloot bij mij. Ik kwam terecht bij een gewochtsconsulente. Zij werkt samen met het voedingscentrum. Ben er nu 3x geweest en ben ondertussen 3 kilo kwijt (beseffend dat de eerste kilo's het snelst gaan...). Ik dacht ook dat ik redelijk netjes en gevarieerd at, maar niets is minder waar. Ook ik kon zelf de knop niet omschakelen en had een stok achter de deur nodig. Via de eetmeter van het voedingscentrum schrijf ik nu op wat ik per dag eet en zij kan dat dan ook meevolgen. Ik ben heel tevreden en ze is superaardig. De klik moet er ook wel zijn dnek ik, amders werkt het niet.
    Veel succes meis en je kan het!!

Share This Page