Ik ben wel benieuwd hoe jij je ouders aanspreekt Met u of met jij? papa en mama of misschien bij de voornaam? of heel anders? En nu je zelf een kindje hebt doe jij het het zelfde als jij je ouders aanspreekt of doe jij het helemaal anders? Ik spreek mijn ouders met papa en mama aan. En gewoon met je/jij Ik ga het hetzelfde doen bij Emma. Ook gewoon jij/je en papa en mama
Ik heb mijn vader tot mijn veertiende ongeveer 'pappa' genoemd en mijn moeder tot ongeveer mijn zeventiende 'mamma'. Tegenwoordig noem ik ze meestal bij de voornaam. M'n moeder wil ik ook nog wel eens 'mam' noemen. Tot ongeveer mijn twaalfde heb ik mijn ouders met 'u' aangesproken, terwijl dit niet van ze hoefde. Mijn dochter noemt ons pappa en mamma. Voornamen mag ze nog niet gebruiken. Wel noemt ze ons gewoon 'je'.
Ik spreek mijn ouders aan met jij en noem ze weleens bij de voornaam, mijn schoonouders spreek ik aan met u. Charlotte mag straks tegen ons ook gewoon jij zeggen, tegen opa en oma misschien u, daar zijn we nog niet helemaal uit. Aan de ene kant vind ik u een beetje ouderwets voor opa en oma, aan de andere kant vind ik het gewoon netjes. Vind het ook raar als Charlotte straks 'jij' zegt tegen mijn schoonmoeder terwijl ik 'u' zeg. Dat kan ook niet vind ik, klinkt zo raar dan!
Gewoon als papa/mama, maar die keuze staat niet in jouw poll Dus heb ik voor jij/je gekozen, dat zeg ik ook. En dat gaan we onze kids ook aanleren. Iig niet met U (vind ik overdreven ouderwets), maar ook niet met voornaam (vind ik dan weer respectloos).
pa,ma,mam,je en jij Ik heb hun nooit bij hun voornaam genoemd. Dat vind ik zo afstandelijk en kil... (Hoop ook niet dat Femke dat ooit doet. Al zal er vast een periode komen dat ze het doet omdat ze het van andere hoort en dat is best interessant natuurlijk
met pap of mam, voornamen vind ik zo raar, afstandelijk. mijn dochter mag ons ook niet bij de voornamen noemen, gewoon papa of mama. ik wil wel dat ze opa`s en oma`s met u aanspreekt, ons gewoon jij/je
Mam en jij / je. Ik zal mijn moeder nooit bij haar voornaam noemen. Mijn oma's zijn wel u en oma / omi. Mijn schoonouders willen graag bij de voornaam genoemd worden (en dus je / jij) en dat doe ik.. Maar opa Henk en oma Elly.. daar doen we niet aan.. tot hun grote verdriet maar ik vind het helemaal niets. En mijn kinderen mogen mij mama noemen en jij gebruiken maar opa en de oma's mogen niet getutoyeerd worden.
daar had ik het aps ook over met mijn man. Ik zei altijd u tegen mijn opa en oma. Mijn man neit (mocht niet eens van de opa en oma voelden zich misschien wel oud haha) maar ik denk dat Emma gewoon je gaat zeggen want ik denk dat de ouders het niet eens leuk gaan vinden als Emma u zou zeggen.
ik zeg je en jij tegen mijn ouders, behalve tegen mijn schoonouders, daar zeg ik u tegen, niet dat ze dat willen maar het zijn zulke afstandelijke, oordelende mensen, u staat voor respect maar ook voor afstand in mijn ogen vandaar u tegen s-ouders.
Ik heb voor anders gekozen want: Mijn moeder noem ik mama en jij/je. Mijn schoonouders voornaam + jij/je.
Mijn ouders: papa en mama en jij/je Schoonouders: voornaam en jij/je Maar tegenwoordig zeg ik ook heel vaak opa/oma tegen ze.
Gewoon met papa en mama. En je. En mijn zoon zegt gewoon mama en papa. Moet eerlijk zeggen dat ik het niet prettig zou vinden als hij me bij me voormaam zou noemen. Ben zijn schoolvriendin niet. Een buurmeisje naast me zij wel de voornaam van haar moeder. En vond het altijd zo raar klinken. En een beetje eer als vader of moeder mag je toch wel hebben. Door papa of mama genoemt te worden. Klinkt veel leuker en merk je meteen dat het kind bij jou hoord.