Tja dames, even hier een nieuw topic, onze poes, sloopt onze hele gang! ze trekt 's nachts overal het behang er vanaf! ze heeft verdorie 2 krabpalen! nee maar mevrouw vind het leuk om letterlijk tegen muren op te springen en het behang er vanaf te halen!!! Ik word er echt niet goed van, ik heb vorige week nieuw behang gehaald, want ben eigenlijk van plan de beschadigde muren te herstellen, maar eigenlijk is er geen beginnen aan! Ik heb ook al zilverfolie gespannen, want daar is ze bang voor, maar ze vind wel weer een plekje wat ze kapot kan maken! hebben jullie een goede oplossing? Die zilverfolie door de complete gang is eigenlijk ook geen gezicht.... En eerlijk gezegd zakt me de moed in de schoenen als ik er al aan denk om de hele gang opnieuw te behangen...! En dat ze het vervolgens weer gaat doen! Dus dames Help!!! xxxx
Pff ja is het ook!!! Tja energie...hoeveel energie moet een kat kwijt? ik bedoel ze speelt eigenlijk de halve dag met onze hond (een beetje achter elkaar aanrennen enz.) en voor de rest ja ze slaapt toch veel. Maar het is dus veelal s'nachts...en ze slaapt inderdaad op de gang, dus niet in de woonkamer, anders heb ik daar ravage! xxx
Ik zou de gang lekker sausen en niet weer behangen. Ze weet nu hoe ze het kapot moet maken... Wij hebben ook alles gesaust en onze kat kan gewoon niks kapot maken. Dat zou ik doen.
Katten zijn natuurlijk ook nachtdieren, dus vaak worden ze 's nachts lekker actief. Mijn katten zijn 's nachts eigenlijk altijd buiten en overdag liggen ze heel de dag op de bank te ronken. Ik heb ze liever binnen 's nachts, maar daar denken zij heel anders over. Maar ik begrijp dat jouw kat helemaal niet buiten komt, dus dan is 's nachts naar buiten ook niet echt een optie natuurlijk. Helaas zou ik dan ook niet weten wat je eraan kan doen...
1: hoeveel katten heb je? 2: waar slaapt de hond snachts? 3: huis tuin keuken kat of raskat? 4: sloopt alleen snachts?
ik kan lang op antwoord wachten denk ik, krabbel of pb me maar ff dan, ik heb zelf 14 katten in huis, ik kom wel achter de oorzaak door wat antwoorden.
ik zou m snachts ook niet in de gang laten, veel te kleine ruimte voor zo'n beestje lijkt me. kan ze daarook eten en op de kattenbak?
wat voor behang heb je dan? ik had voorheen van dat dikke witte met streepjes, net of de muur gestuct is. nou dat vonden ze heel fijn om de nagels in te zetten. heb er nu gewoon glad behang op gedaan, nu doen ze t niet meer.
mijn eerste indruk is dat er meer achter zit. ik kan je wel naar een stichting verwijzen maar iemand heeft hier zijn hulp ookal aangeboden. dit is een gedragsmatig probleem wat n iet overgaat als je de situatie niet aanpast.
Ok ik ga even proberen overal antwoord op te geven!! 1: ik heb 1 kat. 2: de hond slaapt in zn bench. In de serre. 3: huis tuin en keukenkat! 4:ze sloopt voornamelijk alleen snachts, en als ze overdag een gekke bui krijgt, hoor ik dat en ga ik het 'vermijden' . Voor de rest, de gang is echt immens groot hoor! ik woon in een oud huis en heeeeel groot, ik heb 3 verdiepingen waar zich nog 1 toegankelijke logeerkamer bevind, daar kan ze overal komen, ze zit dus absoluut niet in een kleine ruimte! de gang van mij is groter dan menig huisje! Nee buiten komt ze niet, ze is wel 2 keer vorig jaar ontsnapt, komt dan wel weer thuis, maar wil haar liever niet standaard buiten laten ivm de katonvriendelijke buurt zeg maar... hoop dat iemand het weet... want qua gedrag...tja ik heb het idee dat ze gewoon echt in een gekke bui komt, zo lijkt het wel en dan springt ze letterlijk tegen de muur op, want de krassen op het behang(het is trouwens dik vinyl) zijn erg hoog! xxxx
vinyl behang zit schuim in wat katten erg aantrekkelijk vinden. bij de hond zetten zal denk ik al geen optie zijn omdat hij/zij al in een bench zit heb je een mogelijk om de hond en kat samen vrij op de gang te zetten snachts? je poes verveeld zich, een nieuw poezemaatje kan ook verveel gedrag tegen gaan. tip: haal bij de dierenwinkel een flesje vloeibare catnip en spuit dit op de ongebruikte krabpalen, dit bevorderd de kat te gaan krabben aan de krabpaal.
Nou, wij hebben hier dus exact hetzelfde probleem, onze poezen slopen ook het behang. Maar die zijn dus met zn 2-en dus die vervelen zich niet en catnip, daar kijken ze niet naar om... Dus als we over een maand gaan verhuizen, dan gaan we de muren verven, i.p.v. behangen!!!
Ik heb al heel lang geleden ontdekt dat katten en behang niet zo goed samengaan, dus nooit meer behang gehad in huizen, werkt prima. Lekker afkrabben en een lik muurverf erover? Edit: Katten en rotan is ook een fijne combi
mijn kat vertoond destructief gedrag bij onze (dure!!) bank... Ik heb een tijdje van de dierenarts iets gehad, wat lijkt op een luchtverfrisser, maar wat alleen katten kunnen ruiken, de geur lijkt veel op de geur die vrijkomt als ze bv kopjes geven. Nadat ik dat gebruikt had was hij wel heel rustig, het is een duur grapje maar daarna is het wel heel lang goed gegaan, maar nu begint meneer weer Maar je zou dat dus kunnen proberen, gewoon de dierenarts bellen en vragen of zij iets hebben, het kan ook iets te maken met het verspreiden van hun geur ofzo.
Als ik dat zo lees, zat ik er niet ver naast.. ik had al het idee dat ze simpelweg het vinyl behang gewoon erg leuk vind!!! Ik zal eens gaan kijken of ik dit af kan halen en een lik verf erover heen kan doen! das tenminste niet zoveel werk! Voor de rest, ik heb in het begin al eens catnip geprobeerd, omdat ze toen de vloerbekleding aan gorten hielp! maar dit functioneerde voor geen meter. Het is een tijdje stil geweest, maar nu begint ze dus aan het behang! Nog even en ik hoef het er zelf niet eens meer vanaf te halen! Tja een poezemaatje erbij is eigenlijk niet zo'n optie, want ze is absoluut niet sociaal tegen andere katten. Heb ik nl. al eens geprobeerd.... ze is trouwens met honden grootgebracht dus vandaar dat dit wel functioneert.... Althans met 1 van mn honden! de ander moet niks van dr hebben! xxx
Ik heb er ook 14, had er 19 maar helaas zijn er 3 zorgenkindjes en 2 oudjes gestorven het afgelopen half jaar. Hoe meer hoe liever, en dan ben ik ook nog eens behoorlijk allergisch voor ze en komen ze niet buiten
onze kat heeft ook van die streken gehad en na een paar keer flink de plantenspuit te hebben gebruikt was het probleem over