'Leuke' opmerkingen op verjaardagen

Discussion in 'De lounge' started by Arja, Mar 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Mijn schoonouders kunnen er ook wat van... Toen we zeiden dat we nog een kindje verwachten, zeiden ze alleen maar (een keer of20) dat ze dat erg dubbel vonden... ;) Vervolgens kwam een heel kruisverhoor, dat die arme zoon van hen nu zeker het dubbele moest gaan werken ofzo, aangezien ik blijkbaar niet van plan was de komende tijd nog te werken.. Het toppunt was nog toen schoonma vroeg of mijn vriend hierin wel had mee beslist... :)

2. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    OW MY GOD zoooo ik had haar een uitbrander gegeven jonge!!!

3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

nou ja!! :$

4. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    #44 miss C, Mar 7, 2010
    Last edited: Mar 7, 2010
    ik kreeg vaak van mijn schoonLoeder/schoonmonster/trau-ma te horen, meisje je kan beter (veel) afvallen, want dat is beter als je ooit probeerd zwanger te raken!
    de laatste keer was ik die opmerking zo zat toen heb ik gezegd oww ja zn sperma denkt ook echt goh ze heeft overgewicht laten we onszelf maar niet bevruchten!
    daarna heb ik de opmerking niet meer gehoord!
    oke, ik weet dat als je overgewicht hebt dat je kans op zwangerschap kleiner kan zijn, maar dat hoeft ze niet iedere keer in de wrijven...

5. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ohja ik ken ook wat van die domme opmerkingen.. pfff
    ook net na de bevalling en zelfs tijden mn zwangerschap werd er constant gezegd ooh meid wat heb je een dikke buik... ja duh groeit een kind in he...! maargoed ik dacht bij mezelf laat maar! zijn meestal de mensen die zelf nog geen kinderen hebben die dat dan zeggen...
    en na mijn bevalling waarvan ik toen alweer ruim 6 kilo van de 15 kwijt was werd er ook gezegd oh je hebt nog wel een dikke buik he als je dat maar weer strak krijgt meid... tjee en dan ben je net een paar uur geleden bevallen... nouja ik heb toen gezegd, jij bent nieteens zwanger en weegt 3x zoveel..... oeps:$ wel een botte opmerking maar ik was het helemaal zat om steeds maar weer vervelende dingen te moeten horen...

6. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,071
    3,862
    113
    Mijn SM ging zelfs aan mijn buik voelen 2 weken na de bevalling, pfff :$. Je zou denken dat je een rotopmerking zou geven in zo'n situatie, maar ik wist werkelijk niet wat me overkwam, kon alleen maar met mijn mond open voor me uit kijken, kon geen woord meer uitbrengen.

7. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    2,358
    2
    38
    Ik had een tijdje last van en pukkelig gezicht. Zegt mijn nicht bij de hele familie hee wat is er met je gezicht gebeurd met zo'n nep-bezorgde-toontje. En dat toen er stilte viel zodat iedereen het goed kon horen. Een keer toen ik geen pukkels had zei iemand tegen me dat ik een mooie teint had en zij er gelijk aan toevoegen dat ik altijd veel poeder op heb. Waar is zo'n opmerking voor nodig :$

8. susy26

susy26 Niet meer actief

wat eeen zielige mensen zeg die zoiets allemaal zeggen ,en dan nog wel familie! Zijn gewoon allemaal jaloers op je! Beste is om te zeggen, heb je jezelf nog wel in de spiegel gezien? zijn ze gelijk stil! hahaha....

9. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ja heel erg leuk is dat. Hier ook weleens Olvarit en wat zeggen ze dan: 'Charlotje eet het liefst uit een potje'... en die van het laten huilen 'want daar krijgen ze sterke longetjes van' die is hier ook al heel vaak voorbij gekomen. Ik laat ze gewoon lullen en zeg ook: het is ONS kind en WIJ bepalen hoe we het opvoeden en waarom we dat zo doen, ik bemoei me toch ook niet met andermans leven? Zie het maar als bekrompen mensen, ze weten niet beter.
    Maar ik snap je gevoel, het is niet leuk om te horen.

10. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Mja en dan ben ik de dochter van zo'n gezellig instrument.
    Elke keer als ik langs kwam "goh ben je nou alweer aangekomen!?"
    En mn man heeft geen werk "Het is zeker nog steeds niet geluk om werk te vinden?"
    Toen we een nieuwe auto zochten en gewoon n voor ons betaalbare auto gekocht hadden " Wat heb je NOU gekocht JOH! Die kan jij toch nooit betalen!!!" (en hij heeft zelf niet eens n rijbewijs laat staan verstand van auto's!")
    Ik heb nu al 6 jaar wat met mn man waarvan we al bijna 2 jaar getrouwt zijn maar mn vader weet nog steeds niet dat hij geen "hej dingus" heet :x
    Vroeger moest ik altijd aan horen dat ik niks kon en niks wist (kan het in mn dagboeken na lezen ik was zo'n 6 a 7 jaar oud) en dat er nooit wat van me terecht zou komen want < vul in n normaal iets voor n kind van die leeftijd>
    Ik had verdorie altijd n voldoende of goed op school maar durfde niet naar de havo dankzij zijn indoctrinatie.
    Nu ben ik ondertussen 10 kg afgevallen maar denk je dat hij DAAR wat over zegt? NEU! Tuuuuuurlijk niet. Dan houd hij lekker zn mondje dicht.
    Maar ondertussen is hij zelf voort te zwaar en daar door is hij op zn vingers getikt door de ha want hij heeft suikerziekte (waar hij vanaf kan komen ALS hij zich aan zn dieet houd)
    Dus reken maar dat hij nu de volle laag van mij kan verwachten.
    Heb mn leven lang die klote opmerkingen van hem gehoord. Tot op het punt waarop ik geen zelf vertrouwen meer had en mn eigenwaarde beneden nul zat.
    Boontje komt om zn loontje!
    En idd als je kleine kinderen hebt weet iedereen altijd hoe je het beste voor ze zorgt.
    Ook mijn vader weet dit veel beter als wie dan ook (die vader die nooit naar me omgekeken heeft toen ik klein was).
    Laatst zei hij me dat ik als het vakantie was eens lekker met ze ergens heen moet. Want nu kan het nog nu zijn ze nog jong!
    En ach dat geld dat boeit dan toch niet?
    Ik ben toen ik 25 was voor het EERST in mn leven op vakantie geweest. Want t geld boeide schijnbaar in mijn jeugd wel.

En nouja ik kan er een boek over volschrijven al de kwetsende onzin opmerkingen die ik van hem gekregen heb over mn zwangerschap mn lichamelijke ongemakken etc. Je wil niet weten wat zn eerste reactie was toen hij hoorde dat ik afgelope keer zwanger was (na 3 jaar en 1 miskraam)

11. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Oh wat herkenbaar!!
    DIe (*&%$^&) verjaardagen en familiefeestjes..
    Ik ben er zo klaar mee .. nu ik al julie verhalen lees wordt ik helemaal opgefokt... hihi.

12. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

Apr 9, 2008
    3,448
    0
    36
    Female
    Pm-er
    Drenthe
    Oh jee wat een klote opmerkingen hier zeg!

Mijn schoonzus was hier ook een keer op visite..en vertelde ik dat ik Chanell per ongeluk in haar vingertje had geknipt met nagelsknippen,omdat ze haar handje wegtrok..Zegt ze meteen tegen Chanell "Oh wat heb jij een slechte mama kom maar bij ons wonen hoor.." (Zegt mevrouw wat eerst geen "kut koters" (zo hete ze volgens haar) wou hebben en vies is van babyspuug)
    En zo heeft ze wel meerder nare opmerkings naar mij toe..Maar ik ga er gewoon mee in en plaats een kut opmerking terug naar haar..;)

Of mijn oma zeg vaak tegen mijn moeder.."Gaan ze die enge hond (amerikaanse bulldog) ook wegdoen als de kleine is geboren?
    Of Mariska (dat ben ik) is lang niet meer zo DIK als vroeger..(moet ik elke keer aanhoren als ik haar zie) Ik weet wel dat ze dit goed bedoelt en het is een heel lief mens hoor :p

Of als je op verjaardagen zit en toen ik zwanger was van Chanell heb ik wel 100 keer aan moeten horen van "oh nou moet je ook voor 2 eten he!" Grr dat heb ik heel de zwangerschap aan moeten horen..Ik werd er niet goed van..Met deze zwangerschap heb ik gelukkig nog geen nare opmerkingen gehad.;)

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Ooh wat een erge opmerkingen zitten ertussen.

Laatst was ik op een verjaardag werd er doodleuk gevraagd of mijn dochter (7mnd) al lekker wat slagroom op had :(.
    Toen ik zei dat ze dat mag proeven op haar eerste verjaardag was ik maar hard voor mijn dochter.... zucht!

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Daar sla je de spijker mee op zijn kop!

Bij mij maken sommige familieleden zogenaamd grappigbedoelde opmerkingen over mijn lengte (1.55 m) zodra ik binnenkom.

Er was 1 familielid die maar van geen ophouden wist. Hij is zelf nogal dik. Dus ik had mijn opmerking klaar. Was het zo vreselijk zat! Hij begon weer: "zo, jij wordt er ook niet groter op!" Waarop ik zei: "ik ben liever klein dan dat ik zo dik ben als jij!"
    Hij wist gelijk niks meer te zeggen. Net goed!

Hetzelfde had ik met een vriend van ons op een verjaardag bij andere vrienden. Die maakte een paar jaar geleden ook een kwetsende opmerking over mijn lengte. Hij dacht blijkbaar dat hij lollig was ofzo. Ik heb hem recht in zijn gezicht aangekeken en iets gezegd van: "ik ben liever klein dan dat ik van die vreselijk kinderachtige opmerkingen moet maken om de aandacht te trekken."

Sindsdien behandelt hij mij normaal en laat het achterwege om van die opmerkingen te maken.

Vroeger was ik niet zo assertief, maar ik merk dat je mensen in zulke gevallen beter halfweg kunt komen.

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik had vroeger een vriendin die ook vrij klein was/is, de 1.60 m haalt ze denk ik niet. Als mensen daar iets van zeiden zei ze altijd: Ik ben liever klein en mooi dan groot en lelijk.... Waren ze gelijk klaar met hun flauwe opmerkingen.

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

vreselijk zo'n familie. Ik zou ook echt knalrood worden en niet weten waar het te zoeken! snap niet dat iemand niet beseft dat je iemand kwetst met zulke woorden en iemand gewoon voor schut zet. Echt heel lomp. zie je je familei vaak dan? (met andere woorden moet je dit vaak doorstaan?)

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    @behappy hihi wij zijn even groot...ik ken al die opmerkingen ook hoor, maarja dat boeit me niet meer hoor

Mijn schoonzus kan zo een k*t zijn. Die denkt ook dat ze grappig is om mijn vriend altijd voor l*l te zetten. Eerst de hele tijd, voor we wat kregen (ik was eerst bevriend met zijn zus), dat ie maagd was enz, en dat ie daarom maar homo was:( gingen ze de hele tijd madonna draaien met like a virgin...
    Maar goed ik wist al dat zij en haar vriend amper seks hadden, dus toen ik wat met hem had (en hem ontmaagd had) konden ze die grappen niet meer maken. Deden ze het wel, dan zei hij gewoon van tja, al die tijd geen seks, maar ik haal het nu in en jullie hebben nooit seks.. gelijk klaar:D

Maar idd ik denk ook dat het gewoon onzekerheid is hoor, aandacht afleiden van zichzelf.

18. Arja

Arja Bekend lid

Nov 2, 2008
    951
    0
    0
    Hey allemaal, eindelijk mijn bericht weer gevonden. Het bleek dat ie verplaatst was naar de lounge (wist van het bestaan niet af). Maar ieder geval bedankt voor alle reacties. Ik ben het inmiddels weer kwijt gelukkig.

19. fafa

fafa Niet meer actief

jeetje hee... Ik krijg sporadisch wel eens een rare opmerking van een vreemde (zoals een jongen op straat een keer: "hey waar zijn je tieten?" - nav mijn bescheiden a-cupje) maar daar kan ik vaak alleen maar om lachen. Maar zo ga je toch niet met je familie om?!? i'm shocked! Dat heb ik nog nooit meegemaakt.

20. Edge

Edge Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    4,833
    478
    83
    Female
    Haarlemmermeer
    @fafa; nou ja! Dat is pas echt triest!!!

Share This Page