grote voeten (kind van 2) mt 27/28

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Dani84, 15 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Onze zoon had bij de geboorte al lange voeten en dit gaat van kwaad naar erger. Hij heeft nu (is 2 1/2) mt 27 a 28..

Toen hij anderhalf was had hij mt 22 ging ineens naar 24.
    Begin dit jaar zo rond januari had hij maat 26 en nog geen 3 maanden later mama auw schoenen.. bij teen.. mijn man en ik keken elkaar aan; nee he?!
    weer naar de schoenenwinkel en ja hoor mt 27 en nu sinds een paar dagen klaagt hij weer over z`n tenen en zegt ie dat ie voorin zit!! (zit ie ook lijkt het)
    dus ik denk dat hij nu al maat 28 heeft..

normaal heeft dit een kind van 4! :$
    Ik heb dit eens aangekaart op het CB en bij De HA maar die zeggen allebei ach ja t kan geen kwaad.. alleen voor m`n portomonee ;)

hij klaagt wel regelmatig over z`n voeten dat ze pijn doen.. tja vind je t gek..

mijn vraag:
    Herkent iemand dit?
    En wat moet ik hiermee??
    kan dit kwaad?

Alvast bedankt!
    Groet, Dani

2. Mamasab

Mamasab Actief lid

17 jul 2009
    183
    0
    16
    TBM en Postbode
    Utrecht
    Dat is niet mis,.. mijn zoontje word 3 en heeft maat 25/26 nu en me dochter van 1,5 heeft maat 21/22. Geen flauw idee wat de normale maten zijn maar ik vind ook wel dat mijn kids op grote voet leven ;)

3. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Ja dat lijkt ook aan de maat.. ik weet het ook niet precies maar toen ik zei mt 27 zei een collega dat heeft mijn zoon van ruim 4! toen schrok ik wel ff..

Hij word in dec 3 straks heeft ie mt 29a 30 dan!
    en hoe ver en hoe lang gaat dit door?

Klaagt jou zoon (en dochter) niet over zere voeten? soort groeipijnen?

groetjes

4. Mamasab

Mamasab Actief lid

17 jul 2009
    183
    0
    16
    TBM en Postbode
    Utrecht
    Mijn zoon kan nog niet praten en gaat er binnekort voor naar een speciale kinderopvang en me dochter is 1,5 en praat nog maar paar woordjes dus als ze al pijn zouden hebben dan zou ik niet weten hoe ze dat nu zouden vertellen:(

5. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Oh dat is inderdaad lastig!
    Je kunt het wel zien als je de schoenen uit doet en ze witte tenen hebben (aan devoorkant)
    en of ze vaak vallen..

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Bij mijn man kwam er kraamvisite in het ziekenhuis kijken (destijds lagen baby's vaak nog in een kraamkamer bij elkaar) en toen had de verpleegkundige gezegd, het is de baby met de grote handen en voeten.
    Hij had ook al van die reuzenstampers als baby, liep als dreumes op kleuterschoenen en uiteindelijk is het met maat 48 gestopt.
    Hij heeft ook platvoeten en daarom inlegzolen van de podotherapeut, maar verder heeft hij nooit last van zijn stampers, geloof ook niet als kind.
    Als hij klaagt over pijn aan zijn voeten, zou je eens een verwijsbrief (anders krijg je het niet vergoed) voor de podotherapeut aan je huisarts kunnen vragen, die hebben er vaak een stuk meer verstand van dan huisartsen of het CB.
    Kleine kinderen hebben een veel hogere pijngrens dan volwassenen en daarbij zijn de botjes nog voornamelijk kraakbeen, daardoor wat soepeler is, daarom klagen veel kinderen niet over pijn in hun voeten, omdat ze het gewoon niet merken. Helaas groeien voeten hierdoor nog wel eens verkeerd, omdat veel kinderen slecht passend schoeisel hebben (zowel in de lengte als de breedte).
    Je kunt je kind recht op een stuk papier laten staan en zijn voetomtrek tekenen en in zijn schoen stoppen. Daarnaast kun je ook de lengte van de langste teen tot de hiel opmeten met een rolmaat en die in een schoen stoppen om te kijken hoeveel ruimte het is. Daarnaast hebben ze altijd nog wat extra ruimte nodig voor de afwikkeling van de voet die je er bij op moet tellen.

7. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ Jo dank je wel.. Ik ga het eens in de gaten houden en anders idd eens een verwijsbrief vragen als is het maar voor de zekerheid dat er iemand naar kijkt..

mt 48 :$zijn daar schoenen voor? ;)
    Manlief heeft al 46 haha en daar is al weinig keuze in..

8. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Onze dochter is 2 jaar en 3 mnd en heeft nu mt 23 (ik denk dat ze wel bijna naar 24 gaat)
    Zelf was ik 8 toen ik mt 28 had, dus erg kleine voeten.
    Misschien heeft je zoontje nu even een paar jaar een voetengroeispurt en blijven ze daarna een hele tijd hetzelfde. Ik weet ook niet hoelang je zoon is.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hihi, ja, heel weinig keuze en heel duur. Voornamelijk van die soort bejaarden spekzool-schoenen in het beige ofzo ;), daarom gaan wij 1 x per jaar naar een speciaalzaak in Duitsland voor grote schoenen, net over de grens. Daar beginnen de maten voor heren vanaf 47, maar daar hebben ze heel veel keus en ook leuke schoenen voor een schappelijke prijs.

10. Dani84

Dani84 Niet meer actief

haha alvast bedankt voor de tip!! ;)

11. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hij is vrij lang voor z`n leeftijd gaat via de bovenste lijn van de grafiek.. altijd al geweest.. 2e gaat ook al ;)

hij zit nu in mt 92/98 broeken van 92 worden al aardig kort..

12. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ah oké, het past dus wel heel goed bij z'n lengte. Ons moppie is 'maar' 84 cm.
    Ik denk dat het een flinke jongen gaat worden, dus onthoud die tip van Duitse schoenen maar goed ;)

13. Bessy

Bessy Actief lid

18 jan 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn zoon wordt volgende maat 3 en heeft nu maat 28, dus ook flinke voeten. Ook hij had als baby al stevige stampertjes.

En helaas voor mijn kinderen heb ik ook enorme voeten en ik zie mijn dochter van 10 mij ook al achterna gaan

14. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Je kan helaas niks doen aan die grote voeten..
    Onze dochter is net zo oud als jou zoon en heeft Ook de zelfde maat zij is wel kwa lengte nu 107 cm

En als ik nu naar de groei kijk van onze zoon die nu 10 maanden is, loopt hij kwa groei van lengte en gewicht het zelfde als zijn zus dus..
    En ook zijn schoenmaat is gelijk aan die zij toen had ..
    Hj zal ook denk wel die maat hebben op 2,5 jaar...

Ik zou me als ik jou was er niet druk om maken ...

Oja hier heeft mamma schoenmaat 41 en pappa schoenmaat 46
    Dus zo gek is het hier niet dat onze kids grote voeten hebben....

15. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    mijn zoon is 2 en half jaar en heeft broek maat 98 en is maar 92 cm maar 92 is te klein shirtjes maat 98 en schoenmaat 25

16. XsjaninX

XsjaninX Bekend lid

22 jul 2008
    768
    0
    0
    flevoland
    Hoi,

Niets om je zorgen te maken hoor. Ik was afgelopen week bij het CB en mijn oudste zoontje van 2 (5-8-09) is pakweg een meter en is 15 kilo. Zijn voeten zijn afgelopen zaterdag opgemeten en hij heeft nu maat 28. qua lengte is dit normaal, alleen hij is nog maar net 2 jr. Voor zijn kleding zit hij in shirtjes/truien noem maar op in maat 104/110 en zijn broeken noem maar op in maat 98 en hij begint al op hoog water te lopen met zijn spijkerbroeken... Zijn vader heeft maatje 46 van schoenen en ikzelf 42. Mijn lengte is 189 en die van mijn man 184.. Het zit in de familie zeg maar. Alleen ik wordt op straat vaak aangehouden omdat ze denken dat mijn zoontje ouder is als 2 en hij praat ook nog niet hele zinnen. Als ik dan vertel dat hij nog maar net 2 is dan zitten ze eerst verbaasd naar je te kijken en dan komt er als antwoord maar jij en je man zijn ook lang... tja het is nou eenmaal zo. Mijn andere zoontje van een half jaar is langer dan toen mijn oudste ook 6 maanden was. Als ik naar zijn groei kijk en dan naar die van mijn oudste zoontje schiet hij er echt bovenuit.. MOet nu vaker naar het CB. Willen dit in de gaten houden. Zoals hier al reeds eerder genoemd is dat het alleen ten koste gaat van je portemonnee :(.. Schoenen zijn namelijk ook niet om te lachen. Ze zijn nu net zo duur als de herenschoenen. Ik kan goedkopere krijgen, maar mijn zoontje heeft een breed voetbed en heeft platvoeten en loopt naar binnen. Ik ben dus wel genoodzaakt om een wat duurdere/zware schoen aan te schaffen zodat hij hier goed op blijft lopen. Het voordeel is wel weer, hij valt niet meer zo vaak :) :p

17. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    ik zou me ook geen zorgen maken. mijn dochter is in maart 2 geworden en heeft maat 26. en dat voor een meid hahaha. Maar voor de rest is ze ook groot. Je kan er toch weinig aan doen haha

18. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Onze zoon is 2 jaar en weegt rond de 17 kilo. Hij is een grote jongen met ook maat 27. Past bij hoe hij eruit ziet, dus ik maak me zeker geen zorgen. Zijn kledingmaat van boven is 98/104 en van onder 92/98. Ook groot dus. Een gezonde en vrolijke jongen:)

19. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Mijn dochter is 96 cm en 15 kilo en heeft maat 24-25 terwijl ze nog maar net 2 is. Ik heb zelf maat 41 en mijn man 44, dus zij zal ook wel grote voeten krijgen. Ze zit ook altijd al in de bovenste groeilijn, dus qua lengte vind ik de schoenmaat er dan wel weer bij passen. Kleertjes koop ik ook al in 98-104. 't Is allemaal niet zo leuk, maar ja, wat doe je eraan? Ben al blij dat ze gezond en wel is.

20. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    hier ook een lange meid met maatje 28, ze is nu 3jr en ruim 8 mnd, voor haar lengte is het normaal maar als ik dan om haar heen nog kids zie met maatje 25/26 dan denk ik ook weleens waar gaat dat heen??? maarre wij zijn ook allebei lang en ik heb ook maat 41, man heeft 44.
    xx

Deel Deze Pagina