Wij drinken geen rum, maar het kan vast zonder. maar als ik appel ín mn cake doe, wordt hij zo vochtig, heb jij dat niet?
Het is bij ons thuis 'traditie' om met het suiker- en offerfeest brownies te maken. En dan heb ik het niet over die gewone met cacao maar met gesmolten chocolade (van Nigella Lawson), echt heerlijk! Verder is deze cake ook lekker: griesmeel-vlacake 3 eieren 1,5 glas vla 1 glas suiker 1 glas olie 1 vanillesuiker en 1 bakpoeder 2 glazen griesmeel Suiker en olie kloppen. Doe de vla en olie erbij, goed doorroeren. Zeef in en andere kom de bakpoeder door het griesmeel en goed mengen. Vet alvast een ovenschaal in want wanneer je de griesmeel door het overige mengsel hebt gedaan moet je het gelijk gaan bakken! Doe vervolgens dus de griesmeel erdoor, goed doorroeren en gelijk bakken in de oven. Ik bak het meestal op 150 graden voor een uur. Deze is echt heerlijk, en dan vooral besmeerd met abrikozenjam en bestrooid met kokos, maar dat hoeft uiteraard niet. Recept van een LEKKERE (dus niet kruimelig uit elkaar vallende) boterkoek anyone?
Stomme vragen bestaan niet Geen idee, denk dat het wel wat met de smaak doet.. net zoals worteltaart, zeer geliefd hier maar het is niet dat je de wortel echt proeft ofzo haha, het geeft de cake wel een lekkere smaak. Griesmeelvla cake wil ik dit jaar in sha Allaah ook maken, met welke vla doe jij dit? Ik vanille, durf niets anders te proberen haha.. en die brownies klinken erggg goed.. mag ik het recept?
Haha nee dat zou ik ook niet aandurven, al heb ik mijn buren (Nederlands, oud stel) laatst wel een worteltaart gegeven.. lekker dat ze het vonden haha, maar toen ik zei dat het worteltaart was keken ze me beetje gek aan
Is goed, ik heb het recept van Ellouisa: Ellouisa Er bestan ook veel brownierecepten met cacaopoeder i.p.v gesmolten chocola, ook lekker, maar dit vind ik net iets feestelijker. Ik maak wel eens een spinaziecake/brood (zit er een beetje tussenin) maar die is hartig en daar proef je de spinazie juist erg goed. Zou het jammer vinden als zo'n smaak verloren gaat haha.
Tres Leches Cake - Ultimate Moist Cake Deze is ook heerlijk alleen vind ik dat meer geschikt als toetje. Het is erg vochtig en lijkt zelfs meer op een pudding (ik maak het altijd met kokosmelk i.p.v slagroom zoals in het recept staat dus wel met een paar aanpassingen).
hmm die brownie klinkt ook goed. ik denk dat ik er maar meerdere ga maken en iedereen een stuk van elke cake geef
ik gebruik zo'n flesje rum speciaal om mee te bakken. Nu toevallig uit Duitsland maar ze verkopen dat ook hier in de supermarkt. Ik heb nooit een vochtige cake door de appel. Misschien dan even 5 minuten langer erin? Ik gebruik ook maar 1 appel voor een cake.
Het is een rum aroma, daar zit volgens mij geen alcohol in kan het tenminste niet vinden op de verpakking. Net zoiets als vanille, amandel en citroen smaak.
Cakes & Taarten | Kookhoekje van Xfaatje Zoete Cakes en Tulbanden Archives - Laura's Bakery Bekentenissen van een zoetkauw! - CAKE Genoeg recepten
In vloeibare aroma's zit vaak juist wel alcohol, ook in de vanille variant etc. Daarbij heeft ook niet iedere moslim (of beter gezegd, de meeste) behoefte om iets wat verboden is (alcohol bv) na te bootsen.
Een stroopwafelcake kwam ik gister tegen. Kelly Caresse | Lekker recept stroopwafelcake Nog niet gemaakt maar lijkt me erg lekker!
Vanilla extract - Wikipedia, the free encyclopedia dit gaat om pure vanille extract. Maar ik weet niet of de synthetische variant ook alcohol bevat.