Als je ze nou allemaal maakt en je laat even weten waar en wanneer we langs kunnen komen met z'n allen, dan komen ze vast wel op
Dat kan natuurlijk ook. Ik zag eens ergens op internet een lijstje met alcoholvervangers in recepten, maar volgens mij kan helemaal weglaten net zo. Ik heb nooit met alcohol gekookt dus zou ook niet weten wat ik 'mis'. Laatst nog een lekkere appelcake gemaakt, trouwens, en die was gewoon lekker met alleen appels dus. Ik bedoelde meer dat het een beetje ongepast is om in een topic waarin iemand vraagt om cakerecepten omdat het binnenkort een Islamitischew feestdag is, recepten met alcohol als ingrediënt te plaatsen (het kan natuurlijk dat de OP niet is gelezen).
Omdat wij ook geen alcohol mogen kopen, geven, ontvangen, vervoeren, aan een tafel zitten met een persoon die het wel drinkt etc.. Het enige wat toegestaan is is azijn. Maargoed hoef daar ook geen discussie over. Als ik een gereformeerde buurvrouw zou hebben ga ik ook niet vragen of ze gezellig met me gaat winkelen op zondag.
hahah gezellig, zaterdag, ga maar opzoek naar de plek waar je vers geurende cakes ruikt bedankt Islah! heb m gelijk weg gedaan.
Dat is niet helemaal correct, er blijft altijd wat alcohol achter. Alcoholinfo | Hoe lang moet je alcohol in voedsel koken voordat het verdampt? Daarnaast zullen moslims ook niet het risico willen nemen dat het niet goed verdampt is. l Hmmm, een uitdaging! Maar vrees dat dat hem toch niet gaat worden. Nou ja, des te meer voor je buren en je eigen gezin/familie. Veel plezier met bakken (en opeten)
Kan iemand mij uitleggen hoe ik het beste toblerone door een gewone cake kan doen? Ik ben niet zo'n wonder in dat soort dingen hihi. Moet ik het smelten in een pan en dan tussen het cakebeslag gieten en dan bakken in de oven? Of gaat het dan mis?
Ik weet niet of je ook melk in je recept hebt zitten? ik smelt chocolade altijd met melk. boter kan ook denk ik. Als ik chocolade los in een pan smelt, wordt het op de een of andere manier altijd een grote brok
hel simpel maar een spons cake met kersen erin WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA hemelllllssss of fruit naar keuzen ,, altijd een hit hier zo en duurt niet lang om te make die tolerobe cake / taart die ik net zag staan mmm water tanden ga ik zeker eens maken
Cream Cheese Pound Cake - Joyofbaking.com *Video Recipe* deze heb ik gemaakt (naast de brownies dan)! Echt lekker hoor, eindelijk een cake die eens niet zo ei-achtig smaakt. Al had de citroen niet per se gehoeven van mij, dus die laat ik de volgende keer gewoon weg. Nourenyasmin, ik weet niet of die flesjes vanille (die je in de supermarkt van dr. oetker enzo kan kopen) ook alcohol bevatten, aangezien dat een synthetische smaakstof is, en geen natuurlijke. Maar aangezien die flesjes toch synthetisch zijn gebruik ik altijd maar zakjes vanillesuiker. Heb overigens wel eens gelezen hoe je zelf vanillesuiker kan maken met vanillestokjes, moet dat altijd nog eens proberen. Eid mubaarak dames.
Chocola smelt ik altijd in een ijzeren kom die ik bovenop een steelpannetje heb gezet (au bain marie dus) maar dat de kom het water niet aanraakt. Lukt altijd!
dat doe ik dus verkeerd, mijn kom hangt altijd in het water! er zat wel ethanol in mijn flesje, maar ik zag in de snelligheid ook ergens staan dat er dezelfde regels voor gelden als voor gelatine in snoep, als je het gebruikt om te bakken. maar dat moet ik nog even goed nazoeken hoor, tot die tijd lekker vanillesuiker Heb het trouwens uiteindelijk zo druk gehad gister met de traktatie van mn dochter, dat ik geen een cake meer gemaakt heb!! maar ga zeker binnenkort de beste recepten proberen
Hihi ik heb 2 pannetjes gebruikt ene water en andere erboven met de toblerone. is goed gegaan hoor smelt goed. Hij is goedgekeurd door gezin en familie maar vond m zelf iets TE zoet zo.