Waar kan je over babynamen praten?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Windows, 10 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Windows

    Windows Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    :rolleyes:
    We komen er af en toe niet uit over de meisjesnaam(en dan ben ik nog niet eens zwanger haha)
    Vriend vind Esmiralda mooi,maar ik Esmeralda(hij had ooit eens een vriendinnetje dat zo heette 8) )
    Naar mijn mening moet je de i zo overheersend uitspreken bij Esmiralda :( ,en vind ik Esmeralda dus wat vriendelijker klinken zeg maar...
    En daarbij kan je Esmeralda nog makkelijker afkorten naar Esmé ook
     
  2. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik vind Esmeralda ook mooier dan Esmiralda. En dat ex-vriendinnetje, was ze leuk ander heb je er geen leuke associatie bij.
    Gina
     
  3. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Nou ik heb geen idee hoe we ons kindje gaan noemen...
    Heb op allerlij site's al gekeken.. maar helaas niks wat mij aanspreekt.
    En ja dan mijn man... Mijn man is van buitenlandse komaf.. en ja die had in het hoofd om een buitenlandse naam te geven.. :cry:

    We willen (om het voor ons alle 2 leuk te houden) een naam wat er tussen inzit.. iets buitenlands, maar wat voor nederland ook wel gangbaar is..
    Heeft iemand tips, waar ik eventueel kan zoeken???

    Ik weet het namelijk niet meer..
    Heb nog wel genoeg tijd, maar toch... ben graag op dingen voorbereid!!

    Groetjes Kalush
     
  4. Shade

    Shade Actief lid

    1 sep 2005
    286
    0
    0
    Weert
    Mijn man is een afrikaan en ik heb er dus voor gekozen om "het een afrikaanse naam te geven alleen de namen die ik leuk vind komen net weet uit een verkeerde provincie (snik)
    Voor een meisje zijn we het al eens maar de jongens naam heb ik nog mijn twijfels over.

    Maar goed ieder zijn eigen keuze.

    Ik vond het allen niet zo leuk om een donker kindje een nederlandse naam te geven.
     
  5. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik vind het zelf ook heel moelijk, mijn man wilt hele andere dingen als ik... :(

    en op sites vind ik ook NIETS dat ik leuk vind.
     
  6. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hoe ben je op die namen gekomen? Of hebben jullie dit zelf bedacht?
    Zit me een ongeluk te zoeken op internet, maar kan echt niks vinden, ja of ik moet in een bestand zoeken met meer dan 50.000 namen..
    En ja daar ben je zomaar niet doorheen..
    Kun je ergens boekjes kopen ofzo?

    Vind het zo erg.. ik weet echt niks leuks te bedenken..

    Groetjes Kalush
     
  7. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Nou dat hebben wij dus ook! ;)
    Succes met het zoeken van een mooie naam!

    Als je er 1 weet, geef em da even aan mij door.. hihi ;)

    Groetjes Kalush
     
  8. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Wij zijn niet echt weest zoeken achter een naam. Maar wanneer we een naam hoorden die we mooi vonden, schreven we die op. En zo zijn uiteindelijk tot de naam gekomen die we nu hebben.
    Het is mss een tip hé
     
  9. Shade

    Shade Actief lid

    1 sep 2005
    286
    0
    0
    Weert
    ik heb na heel lang zoeken wat sites gevond met afrikaanse namen.
    Of mijn man kwam met namen.
     
  10. Windows

    Windows Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ik hoop dat ik uiteindelijk hem er van kan overtuigen dat EsmEralda gewoon veel leuker klinkt ;)
    Voor een jongen weet ik het nog niet;ik denk iets van Wesley ofzo
     
  11. Simenda

    Simenda Lid

    21 nov 2005
    75
    0
    0
    De naam Esma stond ook op mijn lijstje. 'T lijkt er een beetje op he. Ik had al zeg ik het zelf echt een mooie naam bedacht al ik een meid zou krijgen. Het word dus een manneke, en ik heb nog helemaal nietssss! Ik vind het echt moeilijk, of ik ben te kieskeurig. Gelukkig heb ik nog 14 weken om na te denken haha...
     
  12. AlexandraS

    9 feb 2006
    74
    0
    0
    Den Haag
    @Girl75
    Esmeralda betekent 'smaragd'. Vind je misschien leuk om te weten. Ik ben het wel met je eens, Esmeralda ligt lekkerder in de mond.

    @Simenda
    http://www.voornamelijk.nl/ is een site die wellicht als inspiratiebron kan dienen. Succes!
     
  13. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Wij zijn er voor een meisje al uit, stomtoevallig riepen we allebei dezelfde naam...

    Voor een jongetje precies het tegenovergestelde, zijn vader heet Bertus en de mijne Elbertus (Bep)
    Meest voor de hand zou liggen Bart, maar dat vind ik geen mooie naam....
     
  14. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Mijn man wil graag een arabische naam voor de baby en gelukkig vinden we dezelfde namen mooi, dus dat scheelt :)
     
  15. celientje

    celientje Actief lid

    9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Een jongensnaam zijn we denk ik al uit, hij riep een naam al voordat ik zwanger was, en toen hadden we het er nog een keer over, en toen kwamen we weer op dezelfde naam uit. Maar wie weet, het kan nog veranderen. Een meisjesnaam zou ik echt nog niet weten.
    Mijn oudere 2 zoons hebben engels klinkende namen, dus een echt hollandse naam vind ik er niet zo bij passen.
    En waar ga je dan zoeken?
    internet, tv gidsen, tvprogramma's, opletten als je mensen elkaar aan hoort spreken, je kan overal wel namen vandaan halen, maar meestal komt er wel een naam spontaan in je op denk ik.

    O en Door, ik vind bart wel een hele leuke naam, want zo heet mijn vriend ;) ;) hihi.

    succes meiden met uitzoeken !!

    groetjes
    celiene
     
  16. joella

    joella Actief lid

    20 okt 2005
    181
    0
    0
    hoi

    Wij krijgen nu ons tweede kindje en het word een meisje.
    Mijn nickname hier op de site is Joëlla maar mijn echte naam is Christa maar ik vind Joëlla gewoon een mooie naam en zo willen we ook ons kindje gaan noemen.
    Maar de laatste paar dagen twijfel ik weer tussen Joëlla en Joënne en mijn vriend vind Rishella weer mooi wat vinden jullie?
     
  17. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Moeilijk he die namen. Mijn vriend vond het nog moeilijker dan ik ik had al een aantal namen bedacht en iedere keer maakte ik lijstjes met namen die ik leuk vond. De eerste lijstjes vond hij helemaal niets ( ik houd van kort en modern) Later kreeg ik wil een beetje het gevoel waarom hij iets niet leuk vond en ben wat door gaan borduren op namen die ik al had opgeschreven maar dan iets meer zijn kant op (iets neutraler en niet te modern) We hebben redelijk snel een meisjes als een jongensnaam gevonden, we weten dat we een meisje krijgen, maar houden toch een slag om de arm, voor die kleine 1/2% dat ze het verkeerd zien ;)
    Ik vond het ook erg moeilijk om een naam te zoeken die bij mijn zoon zijn naam past (hij heet Mike) en de achternaam van mijn partner want die heeft een erg korte achternaam, het moest allemaal bij elkaar staan vond ik. Ik twijfel nog wel eens over de naam en vooral of deze bij de achternaam van mijn vriend past, maar ik denk dat dat een kwestie van wennen wordt, want dat was iets waar ik niet uit kon komen!
    Allemaal succes bij jullie beslissing!

    Liefs Carry
     
  18. AlexandraS

    9 feb 2006
    74
    0
    0
    Den Haag
    Hoi Joella (Christa),

    Een naam uitzoeken is zo persoonlijk. Waar je wel even bij stil kan blijven staan is hoe mensen de naam zullen gaan afkorten. Vind je het dan nog steeds een mooie naam als het Jo, Joel, Ris of Rishel wordt? Ik denk ook dat als je de naam maar lang genoeg in gedachten blijft herhalen, er vanzelf ééntje naar voren komt die je echt niet gaat vervelen. Misschien kun je ook opzoeken wat de betekenis is van de naam, en dat meewegen in je uiteindelijke keuze. Succes!
     
  19. TammieMammie

    TammieMammie Nieuw lid

    21 feb 2006
    4
    0
    0
    postbode
    Ik merk dat namen bedenken met een tweede nóg moeilijker is. Ik twijfel heel sterk om dezelfde keuze voor een meisje van de eerste keer te behouden. Maar probleem is dat we die keuze na de geboorte van Morris aanverschillende kenbaar hebben gemaakt. Voor een jongen zijn we al klaar. Het blijft moeilijk..
     
  20. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Het blijft moeilijk om een goeie naam te vinden he, want eigenlijk wil elke ouder hetzelfde: een leuke originele naam die iedereen leuk vind. Ik ben dan ook nog zo eigenwijs dat ik natuurlijk geen top-tien naam wil (origineel blijven he ;) ) maar wel een gangbare naam die het liefst ook internationaal goed kan. Dus geen Dick of Fokke voor ons.

    Kortom: dat kan niet!

    Ik werk in het onderwijs, dus ik heb een enorme keuze van namen die ik vast en zeker niet wil. Bij bijna elke naam heb ik wel een associatie :(

    Nah ja, over een week of 9 weten jullie welke naam het is!

    Groetjes van Kiki.
     

Deel Deze Pagina