Vajèn, vagina/vaginaal in het Turks?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Pinguinnetje, 13 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinguinnetje

Pinguinnetje Niet meer actief

Lieve mensen,
    We zijn allang over deze meisjesnaam uit! Maar nu keken we op het internet en zagen we dat een aantal mensen zeggen dat Vajèn, vagina/vaginaal in het Turks betekent :(

Sommige reacties waren dat het onzin is en dat Vajina in het Turks vagina is. En sommige reacties waren dat Vajen in het Turks vagina betekent.

Wij willen ons kind natuurlijk geen vagina noemen.

Is er iemand die ons wat meer duidelijkheid hierover kan geven??? We schieten spontaan in de stress...

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Hihi ik wilde m'n dochter Chloë noemen, totdatik er achter kwam dat dat testikels betekenen in het Marokkaans.

Maar klopt, Vajen betekent vagina in het Turks.

3. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ja Vajina/Vajen betekend inderdaad vagina in het Turks.

4. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Ja vajina maar das toch iets heel anders dan vajen?

spreek je compleet anders uit dus zou me daar niet Door laten tegenhouden.

5. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Het is beide hetzelfde woord. Voor de meiden die Turks kunnen:
    Vajina - Vikipedi
    In het eerste stukje staan beide woorden.

Maar ik ken genoeg mensen die zo heten en denk echt niet gelijk aan vagina.. Dus of je het door de Turkse betekenis moet laten?

6. ava88

ava88 Lid

16 nov 2014
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je zelf geen Turks bent maakt het toch helemaal niet uit. Je kan moeilijk alle talen langs lopen om te kijken of het geen slechte betekenis heeft. Ik ben Afghaans en 'koen' is kont in het Afghaans. Als ooit een koen met een afghaans meisje trouwt is het natuurlijk sneu voor die jongen maar Who cares? Ik vind vajen echt een mooie naam!

7. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik vind een taal die door een verborgen stam ver weg in de jungle gesproken wordt, wel een heel verschil met een taal die hier veel voorkomt zoals Engels, Spaans, Turks. In NL zijn véel mensen die Turks spreken. Engels en Spaans zijn talen die je mogelijk of waarschijnlijk tegen gaat komen op je werkplek. Bij dergelijke talen zou ik er dus zeker wel rekening mee houden.

8. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik zou het niet doen, wie weet krijgt ze later een Turks kindje in de klas en word ze erom gepest.

9. Pinguinnetje

Pinguinnetje Niet meer actief

Ik werk op een school en heb veel Turkse kinderen in de klas. Ik kan dus echt niet met die naam aankomen....

Hoe zit het dan met Vayèn?

10. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Vajèn is afgeleid van Vajènne en betekend "de goedgezinde". Ik weet niet in welke taal. Klinkt toch anders dan Vajina, toch?

11. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Als je het schrijft als Vayenne of Fayenne dan zie ik het woord Vajina er niet meer in hoor!

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Echt waar?
    Dilara had ook bijna zo geheten.

13. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Vajina is vagina volgens google translate.

Maar ál zou t zo zijn.. hier spreken we toch nederlands? Hier is Dick ook een naam wat in engeland not done is. En er zijn turkse kinderen hier die een naam hebben wat hier weer iets raars betekend..

Ik zou alleen rekening houden wat het is het Nederlands betekend :)

Maar wij gaan onze dochter Vayèn noemen. Maar dat is alleen ondat ik de schrijfwijze met een j wat hard vind klinken en met een y juist lief.

14. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Ik zou t er niet om laten hoor, als het jullie naam is dan is dat toch prima? Ik zou niet alle talen bij langs gaan om te kijken of het mss een associatie heeft met en woord wat iets raars betekend in die taal.

Er heten genoeg mensen Vajèn hier in nl.

15. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Ik zou er niet voor kiezen als je veel omgaat met turken.
    Fayenne zou ik dan kiezen of vayen ofzo gewoon beetje anders schrijven.
    Sowieso spreek je het op zijn turks anders uit dan wij de naam.zeggen.

16. Arinna

Arinna Actief lid

22 sep 2014
    151
    0
    0
    Tenzij je ergens op het platteland woont waar geen Turken wonen en je dochter ook nooit in haar leven in aanraking komt met Turkse mensen (en dus ook niet naar Turkije op vakantie gaat), zou ik niet voor die naam kiezen. Het betekent inderdaad vagina in het Turks en zo wil je toch niet dat je dochter heet. Overigens betekent het volgens mij niet alleen in het Turks vagina, maar in meerdere talen.

In Nederland wonen zou eenmaal veel mensen van Turkse komaf en de kans bestaat dus dat je kindje gepest gaat worden met deze naam en dat lijkt mij wel iets om rekening mee te houden.

Ik zou het dus niet doen. Overigens vind ik het ook geen mooie naam, maar dat vroeg je niet. :D

Deel Deze Pagina