Leuke originele traktatie 4 jarige jongen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kinderwens2010, 20 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kinderwens2010

kinderwens2010 Actief lid

29 jan 2012
    111
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mijn lieverd wordt in februari alweer 4 jaar, hij gaat dus naar de basisschool.
    Nu wil ik wat leuks, origineels maken/bedenken als traktatie.
    Tips???
    Ik heb al veel op internet gezocht maar ik zie door de bomen t bos niet meer...

2. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wat wij tot nu toe hebben gedaan voor onze boys:
    - mini boekjes Jip en Janneke
    - een kleine plastic dino met een "rugzak" om. De rugzak was een doosje rozijnen. Of iets anders in een doosje (smartings)
    - een spiesje met pluim bovenaan met kaas, worst, etc. Niet bijzonder origineel, maar valt altijd wel in de smaak.

Verder is Pinterest mijn beste vriend op dit gebied :)

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.330
    10.295
    113
    Wat is zijn favoriet ( mickey, brandweer Sam etc)? Misschien makkelijker om dan met je mee te denken.

Wil je meer knutselen of weinig knutselen en iets kleins kopen?

Wat ik ook vaak doe als ik wat anders dan anders wil zoeken dan kijk ik op google in zoek ik in het Engels.

4. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Mijn dochter heeft toen bomen uit het sprookjesbos getrakteerd.

Ik had op internet plaatjes van de Sprookjesboom gezocht (kijkdoosfiguren). Ik had een heel groot stuk tempex groen geschilderd. Prikkers met de sprookjesboomfiguren erin en zelfgemaakte boomprikkers met wat lekkers eraan (worst, komkommer, e.d.) erbij geprikt. Op de achterkant van de boompjes stond een klein afscheidsgedichtje. Zelf ben ik voor eetbare traktaties, niet voor cadeautjes.

Maar je zou eens rond kunnen kijken op Pinterest.

5. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Mijn zoontje heeft handvliegers getrakteerd juist omdat ze al veel eetbaars krijgen waar ik niet altijd blij mee ben. Denk aan snoep etc op de psz en dan ook nog een zak vol mee naar huis. Hij heeft dus de handvliegers getrakteerd en cup cakes zonder poespas erop

6. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Wij hebben een knapzak gemaakt. Leuke zakdoeken gekocht, aan een tak gemaakt met een briefje erbij ik vertrek naar school. In de knapzak zat een mandarijntje

7. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Op Pinterest vind je veel leuke ideeën :)

8. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn zoontje heeft vrijdag deze getrakteerd: in het piraatje zit een doosje rozijntjes. Aan de bovenkant van de prikker zat zn foto en een vlaggetje met: Hoera, T. 4 jaar!

Bijgevoegde bestanden:

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.247
    6.130
    113
    Is het gebruikelijk om te trakteren met 4 jaar op de basisschool? Hier doen ze daar niet aan nl. :) pas vanaf 5.

Maar hier wel op het kdv getrakteerd: een bananenbootje met de tekst: ik zeg jullie vaar-wel, want ik ga naar school!

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Is echt afhankelijk van de school.

Bij ons zeggen ze ook; met 4 jaar wordt er niet getrakteerd op school. Reden; er word al getrakteerd en afscheid genomen van psz/kdv, school is nieuw, nieuwe kindjes al heel spannend en dan in de schijnwerpers te staan met trakteren kan echt te veel zijn.
    En ik ben het daar wel mee eens eigenlijk.

@ts; even nagaan op school wat wenselijk is ;)

11. tuc

tuc Niet meer actief

Hier is er idd ook niet op school getrakteerd maar op de psz.
    Vind 2x ook nogal overbodig.

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.247
    6.130
    113
    Ja dit is bij ons dus ook de reden. :)

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier trakteren ze niet op de psz, dus dochter trakteerde wel op school. Was helemaal leuk, ze is helemaal geen haantje de voorste, maar vond dit echt een groot feest.
    Ze trakteerde een leuk doosje met daarin een stuiterbal en een doosje rozijntjes.

14. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier laatst minionsbananen met een minions ballon. Het jaar ervoor een fruitspies. Ik ben niet zo van de snoepjes 😁. Maar inderdaad pinterest! Heel veel leuke ideeën!

15. kinderwens2010

kinderwens2010 Actief lid

29 jan 2012
    111
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dank jullie allen!! Hier zit heel wat bruikbaars tussen.
    Het is ook de bedoeling op bij psz afscheid/verjaardag te vieren en niet op de basisschool.

Deel Deze Pagina