wie ervaring in het zelf maken van een Bellymask???

Discussion in 'Zwangerschap' started by FairyLaughs, Jun 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik zag zonet op verschillende websites dat je pakketten kunt bestellen om zelf een gips afdruk te maken van je buik.. een belly mask??

nou vroeg ik me af of dat goed te doen is als je het zelf doet???

want het lijkt me echt hartstikke leuk om te laten maken alleen ben ik bang dat het misschien misslukt of gewoon niet mooi wordt als je het zelf doet??

heeft iemand hier misschien ervaring mee?? en kan mij vertellen of ik het makkelijk zelf kan maken.. of moet laten doen door iemand die er ervaring in heeft?

2. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

Dec 29, 2008
    1,497
    0
    0
    noord-holland
    ik heb wel eens een torso gemaakt van gipsverband.. dat ging prima. Je uiteindelijke *masker* is dan wel dun. ( tenzij je heel veel lagen over elkaar doet,... maar dan moet je weer erg lang stil staan om te drogen...:( )
    Gipsverband kan je denk ik gewoon halen bij de hobby winkel.

3. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

Apr 20, 2007
    3,151
    0
    36
    Het lijkt mij ook erg leuk om te doen... wilde het ook bij mijn andere 2 kinderen doen maar wist ook nooit waar ik dit moest halen.. dus ik lees even met je mee :)

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb het gedaan bij mn eerste. Gips kan je halen bij een hobbywinkel. Verder smeer je je in met vaseline zodat het goed loslaat en dan ga je op een tuinstoel van plastic oid zitten (iets wat je een poosje volhoudt en wat je naderhand schoon kan maken), de grond dek je al met plastic. Dan is het een kwestie van gips erop en lang stil zitten tot het goed hard is dan haal je de gipsbuik/borsten eraf en leg je op kranten, maak vooraf een hele grote prop zodat je die eronder kan leggen (of handdoeken ofzo) dat geeft wat extra stevigheid. Dan moet het nog een paar dagen verder drogen en dan kan je het afwerken. Je kan het ligt opschuren en dan verven of mozaik erop maken.

Best goed te doen hoor.

Share This Page