Museumkaart - aanraders

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door EdN, 28 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.693
    3.477
    113
    Wij hebben dit jaar voor het eerst Museumkaarten aangeschaft en aangezien we niet op vakantie gaan deze zomer wil ik daar goed gebruik van maken! Wat zijn jullie absolute aanraders? We hebben 2 jongens van 7 en (bijna) 10 en een dochter van (net) 2.

    Musea die we al bezocht hebben en leuk vonden zijn:

    Spoorwegmuseum
    Oertijdmuseum
    Museon
    Natuurmuseum Brabant
    Natuurhistorisch museum Leeuwarden
    Corpus
    Naturalis

    Op ons lijstje staan in ieder geval nog het Archeon, Openluchtmuseum, Maritiem museum Rotterdam, Zuiderzeemuseum en Aviodrome.

    Wat zijn jullie tips?
     
  2. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.651
    7.431
    113
    Vrouw
    - Geofort
    - nemo
    - prehistorisch dorp
     
  3. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.636
    4.013
    113
    Nationaal militair museum
    Geofort
    Kasteel loevestein
    Kasteel de haar
    (Of een ander kasteel)
    Nemo is ook erg leuk.
    Space expo

    Oertijd museum en corpus zijn niet met museum kaart toch?!
     
  4. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.547
    6.234
    113
    zuid-holland zuid
    Voor ons zijn, naast de dingen die je al noemde, Geofort en Nationaal Militair Museum absolute musts.
    Prehistorisch dorp is een soort kleine Archeon, dus als je al naar Archeon gaat zou ik deze overslaan.

    Wij vinden Terra Maris echt heel leuk, maar dat combineren we dan met een paar dagen Zeeland, want het ligt niet heel dichtbij voor ons.

    Ook leuk: er is een tentoonstelling in de Kunsthal over dieren in moderne kunst. Als je daar eerst doorheen loopt kun je daarna naar het (kleine maar o zo pittoreske) natuurhistorisch museum Rotterdam.
     
  5. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.693
    3.477
    113
    Oh, dat zou kunnen, die hebben we eerder al gedaan, heb ik eigenlijk niet gecheckt.
     
  6. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.324
    1.054
    113
    Terra maris.
    Gevangenis museum
    Museum de Bastei
    Watermuseum
    Geofort
    Archeon
    Waterlinie museum
    Kastelen
     
  7. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.609
    6.305
    113
    Klinkt leuk, hoe lang ben ongeveer in de Kunsthal? Dan weet ik hoe laat ik het natuurhistorisch museum in kan plannen.
     
  8. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.547
    6.234
    113
    zuid-holland zuid
    Oeh dat is heel persoonlijk, net hoe geïnteresseerd je kinderen in zoiets zijn… wij drinken meestal ook nog wat tussendoor en dat restaurant heeft niet echt vlotte bediening;)… zonder drinken kun je met een uur wel weg zijn denk ik.
     
  9. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.609
    6.305
    113
    Ja snap dat het persoonlijk is, maar dan weet ik ongeveer hoeveel tijd ertussen moet zitten, niet dat we straks moeten haasten of juist veel te lang moeten wachten. Maar fijn dat je daar wat kan drinken, dan kunnen we dat doen om de tijd op te vullen. Dankjewel
     
  10. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    743
    420
    63
    Vrouw
    Kinderboeken museum ook leuk voor de kleine en veel interactief voor de grotere.
     
  11. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.506
    3.165
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    je moet het nijntje museum dan eigenlijk ook mee pikken ;) . Verder sluit ik me aan bij eerder genoemde.
    Zelf willen we ook nog naar beeld en geluid - er was een tijd terug een telekids tentoonstelling ;) .
    Oh en ook leuk: Speelgoedmusea - In oosterhout (nb) zit er één. Dat zijn geen museums voor úren... en ook weer niet te combineren met tilburg (dan ben je gáár -want daar kun je best wat tijd volmaken!) . Maar wel erg leuk voor allemaal. Jeugdsentiment en erg leuk opgezet.
    In het restaurantje waar je aan het eind uit komt, zijn ook nog wat reuzen-spellen zeg maar. Dus ook daar kunnen de kinderen zich nog vermaken.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  12. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Aviodrome
    Pit veiligheidsmuseum
     
  13. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.651
    7.431
    113
    Vrouw
    Beeld en geluid is tot eind 2022 gesloten
     
    Athina vindt dit leuk.
  14. disaro

    disaro Fanatiek lid

    18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Stoomtrein Medemblik driehoek
     
  15. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.622
    1.809
    113
    Vrouw
    Natuurmuseum Brabant in Tilburg en Rijksmuseum van Oudheden in Leiden zijn onze favorieten.
    Geofort vonden we ook tof.
    En het Rijksmuseum is ook een must vind ik.
     
  16. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.591
    841
    113
    Prima lijstje al, en genoeg tips.
    Voor de jongens van 7 en 10 is Geofort erg leuk, als ze ook van Minecraft houden. Als je deze vakantie nog gaat, kun je ze voor 5 euro p.p. laten meedoen aan de workshop van een uurtje. Mijn dochter deed 'm vorige week voor de tweede keer.

    Als je een dagje Utrecht wil doen dan is voor de 2 jarige het Nijntje Museum natuurlijk heel leuk. (met mijn dochter ben ik er nog eens geweest toen ze net 7 jaar was, vond ze nog best leuk toen. Nu 10 jaar, en wil niet meer. ;) Verschilt per kind, natuurlijk.) Als je met twee volwassenen gaat, kun je eventueel nog splitsen, dat je met de twee oudere kinderen naar het Centraal Museum gaat, die zit er tegenover. Ontmoet je elkaar daarna weer in het café voor lunch, bijv. Stukje verderop zit het Spoorwegmuseum en die is voor alle drie op verschillende niveau's leuk. Sonneborgh is ook erg leuk (voor de jongste nog wat ingewikkeld, maar ik ben er zelf voor om ze gewoon al vanaf jonge leeftijd lekker mee te nemen). Vlakbij zit ook het Universiteitsmuseum, maar die is helaas nog gesloten dit jaar i.v.m. verbouwing, dus alvast een tip voor volgend jaar.
     

Deel Deze Pagina