Probleem met vriendin...

Discussie in 'De lounge' gestart door Elvinia, 20 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Hoi allemaal...

Ik heb (had) een hele goede vriendin. We deden heel veel samen en vertelden ook (bijna) alles aan elkaar.
    Een jaar geleden ben ik ook 3 weken met haar op vakantie geweest, gewoon met zn tweetjes. Daardoor kwamen we nog meer bij elkaar.
    Nu was ik altijd heel blij met haar, ook omdat ik sociaal niet heel sterk ben, en ik heb mijn jeugd niet in NL doorgebracht, waardoor ik eigenlijk niet leerde hoe het is om vrienden te hebben.

De laatste tijd zijn we echter wat uit elkaar gegroeid, hoewel we elkaar nog bijna elk weekend zagen met de hele vriendengroep.
    Zij heeft een vrij laag niveau gedaan, ik hoog. Daar had ik nooit problemen mee, maar sinds een half jaar ong merk ik dat ik me eraan erger. Zij heeft hele andere interesses en is vrij oppervlakkig. Hoewel we over onze eigen problemen bijv wel weer diep over konden praten.

Nu beginnen we steeds minder contact te krijgen, hoewel we elkaar nog best vaak zien. Maar als we met de vriendengroep bij elkaar zijn, zegt ze geen woord tegen me. En als ik een gesprek begin, kapt ze het af.
    Oké, kan best zijn dat we uit elkaar groeien. Maar... Als ZIJ een probleem heefft, komt ze naar me toe. Dan doet ze net alsof het weer zoals vroeger is.
    Ik word daar blij van, denk: het is weer goed! We voeren dan een fijn gesprek (ober haar probleem!) maar een poosje later is het weer niets. Als ik haar de volgende dag tegenkom, zegt ze niets, kijkt me niet eens aan.

Nu hebben we nog een 'vriendin' in de vriendengroep. Zij is bij ons gekomen doordat ze ging samenwonen met iemand uit onze groep. In het begin was ze best aardig en konden we goed met haar opschieten. Nu is ze echter een arrogant type geworden en vind zichzelf de beste.
    Daardoor kwam er een beetje verwijdering. Nu gaat opeens mijn (voormalige) beste vrirndin de hele tijd met haar om!
    De relatie die ik tot een half jaar geleden met mijn vriendin had, heeft ze nu met die nieuwe... Echt geen verschil.
    Nu voel ik me dus best wel verraden door mijn vriendin, omsat ze mijn enige echt goede vriendin is. Want ze doet nu niks meer met mij, maar als ze een prrobleem heeft gaat ze niet naar die nieuwe, maar naar mij!!
    Waarom? Omdat die nieuwe zogenaamd geen geheimen kan bewaren!

Sorry, maar ik ben het zat! Maar aan de andere kant wil ik haar niet kwijt, omdat ze mijn allerbeste en enige vriendin was tot nu toe! Dus dan wil ik haar ook niet kwijt!

Zo heel lang verhaal geworden zie ik... *bloos*
    Bedankt als je het hebt gelezen...
    Wat vinden jullie wat ik moet doen?

2. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

En ik dacht dus dat wat wij met zn tweeën een beetje 'uniek' was. Maar nu diet ze dus precies hetzelfde met haar nieuwe vriendin. Ik voel me aan de kant gezet.

3. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Welcome to the real world...vriendinnen komen en gaan, zo is het nu eenmaal. Er komt wel weer een nieuwe leuke vriendin.

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik begrijp heel goed hoe je je voelt, ik heb hetzelfde meegemaakt. Het beste wat je kan doen is je eigen verwachtingen aanpassen. Wees blij met wat je 'krijgt' en maak je niet druk over andere dingen. Ga niet opeens alles goed vinden van haar en blijf bij jezelf. Intussen zou ik op zoek gaan naar wat meer vriendinnen, misschien via sport, werk of je kind(-eren)? Zo wordt je wat minder afhankelijk van haar en geloof me dat doet je heel goed.

5. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Hey meid, heel lastig, kan je niet vertellen wat je moet doen. Wou je alleen sterkte wensen en een knuf doen, want makkelijk is het nooit.

6. glimworm

glimworm Niet meer actief

mee eens!

En als je het erg vindt om alleen maar in de picture te staan wanneer zij een probleem heeft, dan moet je dat ook kunnen zeggen tegen haar. jullie zijn immers vroeger heel close geweest toch?

7. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!
    Er zijn idd nog meer leuke mensen op de aardbol:)

Alleen voel ik me gewoon echt jaloers eigenlijk... Want als de vriendengroep bij elkaar is, dan zie ik ze toch gewoon...
    Dan zit ik het dus de hele avond aan te kijken, lekker jaloers;)
    Niet handig natuirlijk, maar ik wil absoluut de rest van mn vriendengroep laten vallen, zijn namelijk ook vrienden van mn man. Maar dan zit ik er toch wel continue bij, pfff moeilijk:)

8. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Probeer het naast je neer te leggen, het zal tijd nodig hebben. Vriendschappen gaan en komen soms en dat kan heel hard zijn.

Deel Deze Pagina