Tja, ik heb nachtdienst in een Hospice en daar is het momenteel erg rustig. Dus ik ben me gaan oriënteren op een vakantie voor volgend jaar. Ik ben een enorme leek hierin en vraag daarom om hulp. Omdat de prijzen best wel oplopen als we met het vliegtuig gaan en een hotel of appartement moeilijk te vinden is voor 6 personen (hopelijk volgend jaar 7 personen) ben ik gaan kijken naar campings, waar we dan met eigen vervoer naartoe kunnen gaan. Is dat überhaupt te doen met een baby (even rekening houdend met dat we volgend jaar een baby erbij hebben)? Het hoeft van mij echt geen grootschaalse camping te zijn, liever niet zelfs, maar wel een camping waar de kinderen veel plezier zullen beleven. Mag in Spanje of Italië zijn. Is het wijs om dan 2 dagen aan te houden voor het reizen en dan 1 overnachting te doen? Welke campings raden jullie aan? Boeken doen we sowieso nog niet, maar oriënteren mag altijd natuurlijk.
Altijd leuk om vast te oriënteren op een vakantie! Of het te doen is met een baby ligt denk ik aan een aantal verschillende factoren, zoals hoe oud de baby dan is en hoe jullie hier zelf in staan. Is het een makkelijke baby die overal slaapt/eet of heb je een huilbaby, allemaal dingen die je natuurlijk nu nog niet kunt weten. Belangrijkste is dus om jezelf af te vragen of jullie dat zien zitten. Persoonlijk zou ik dan wel een camping uitkiezen die niet al te ver rijden is, 1 of 2 overnachtingen is denk ik voor alle kinderen (en jullie zelf) wel lekker. Even de benen strekken en een goede nachtrust meepakken. Maar er zijn ook mensen die liever in 1 keer doorrijden natuurlijk, ook dat is maar net hoe je zelf in elkaar zit. Hoe belangrijk vind je het weer? Wil je bijvoorbeeld gegarandeerd zon en hoge temperaturen dan zou ik inderdaad in Noord- Spanje, Italië of Zuid-Frankrijk kijken. Istrië in Kroatie is ook heel mooi en ongeveer net zo ver als Spanje. In Kroatië heb je alleen geen zandstrand. Zomaar even wat campings die ik wel eens geboekt heb toen ik nog bij een reisbureau werkte, hopelijk heb je er wat aan Van groot met veel faciliteiten tot wat kleiner met alleen simpele zwembaden maar wel aan het strand: Camping Polari - Kroatië - Vacansoleil Camping Interpals - Spanje - Vacansoleil Camping Valldaro - Spanje - Vacansoleil Camping Cisano / San Vito - Italië - Vacansoleil Camping Ca' Savio - Italië - Vacansoleil
In Italië is Ca Pasqualli een hele fijne camping met kleine kinderen. Niet super groot. Leuk zwembad en het strand is top. Het is heel lang ondiep en dan na de boeien pas een stuk dieper. Wij hebben er top jaren gehad.
Dank je wel. Ik ga bovenstaande campings zeker bekijken. @Maryelle dat kunnen we inderdaad nu nog niet weten. Onze oudste 4 waren allemaal erg makkelijk, maar dat is natuurlijk geen garantie voor de 5e.