Leeftijdsverschil kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door Lentes, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentes

Lentes Niet meer actief

Wat zien jullie als het perfecte leeftijdsverschil tussen kinderen in een gezin?
    Qua denkwereld van de kinderen maar ook puur practisch?

En ja dat is kort door de bocht :)

2. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Het komt zoals het komt..

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier zit 3 jaar tussen de kids en ik vind dat erg prettig!
    Nadeel us dat de oudste heel andere dingen leuk vindt dan de jongste maar ze "gunnen" elkaar een hoop dus komt eigenlijk altijd goed.

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ja inderdaad best kort door de bocht, want er is altijd wel iets positiefs en negatiefs aan het leeftijdsverschil :)
    Wij hebben er iig 2,5 jaar tussen zitten en tot nog toe bevalt dat goed. De oudste kan zelf de trap op en af, helpen met kleine dingen, zelf naar de wc en ze begrijpt dat ik niet 24/7 met haar bezig kan zijn (ook al is ze het er niet altijd mee eens)

5. Wondertje4

Wondertje4 Niet meer actief

1,5 jaar. De vieder duurt eigenlijk al te lang omdat de jongste van 2 jaar er straks weinig mee in gemeenschap heeft.

6. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Zelf vind ik het erg jammer dat mijn zus 6/7 jaar ouder is dan dat ik ben. Goed, daar zit mijn broer tussen, en een doodgeboren kindje van 26 weken.

Ik zou het zelf aan de ene kant fijn vinden een tijdje 1 kindje.. maar aan de andere kant vind ik te veel leeftijdsverschil voor de kinderen zelf niet zo leuk.

Maar goed, je kunt het nou eenmaal niet plannen.. anders zou iedereen dat wel lekker plannen:p...

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier straks 2 jaar en 5 maand verschil. Geen idee wat perfect is.
    Sneller hadden wij het niet gewild en 3 jaar verschil was ook prima geweest.
    Voordeel vind ik tijdens de zwangerschap in elk geval dat ze loopt, trap op- en af kan enzo maar ook s middags nog heerlijk een paar uur slaapt.

8. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik denk dat je het gewoon doet met wat je hebt. Hier 1 van 2, 1 van 1 en nog dit jaar komt nummer 3. Niet zo gepland, maar wat een geluk dat we het zo krijgen!

Ik zie als het grote voordeel: Wij zijn zometeen klaar met alle baby-dingen. We kunnen na de geboorte van dit kleintje als gezin op gaan groeien en wat ik fijn vind is dat hoe ouder de kindjes worden des te meer mogelijkheden je weer hebt met activiteiten, vakanties enzo. Fijn dat ze dan ongeveer in dezelfde leeftijd zitten dus dezelfde dingen leuk vinden en we ons niet tegen hoeven te houden doordat we "weer" een beby hebben om rekening mee te houden.

Maar als het anders was geweest, zou ik daar wel weer het positieve van zien.

9. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hier bijna 3 jaar, ik vind het leuk dat Eef echt meeleeft met de zwangerschap en zin heeft om haar zusje te zien, ook kan ze al heel veel zelf, dus dat scheelt,

10. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier straks bijna 3 jaar, en dat was ook wat we graag wilden.

11. Dana

Dana Niet meer actief

Zelfde hier en ook de punten die je beschrijft zie ik als positief. :)

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Nou hier hadden de oudste 2 heel veel met elkaar en toen nr 3 geboren werd (nr 2 en 3 zijn meiden) trekken die erg naar elkaar. Nu nr 3, 3 jaar is doen ze veel met elkaar echt heel leuk. Dus 2 jaar hoeft echt geen probleem te zijn.

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.235
    6.095
    113
    Ik heb daar niet eens over nagedacht, wij zijn voor een tweede gegaan zodra we er allebei klaar voor waren. En gelukkig is het nog snel gelukt ook.
    En nu begint het hier pas weer te kriebelen dus ALS er nog 1 komt, zal er meer tussen zitten dan de eerste 2.
    Ook prima.:)

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hier 20 maanden verschil. Heeft voor en nadelen.
    Je bent wel de hele dag met beide bezig... maar ik vind wel het grootste voordeel dat mijn dochter gewoon niet beter weet dan dat haar broertje er is. Ze heeft ook niet moeten wennen ofzo, hij was er gewoon en dat was goed.
    Ik denk dat ze over een poosje leuk samen kunnen spelen... of niet... we zullen het zien.

15. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Hier zit er tussen alledrie 21 maanden verschil. Vooral bij de oudste twee zie ik daar nu het voordeel van, dat ze zo dicht op elkaar zitten: ze spelen steeds meer met elkaar en vinden ook dezelfde dingen leuk. Maar ik moet zeggen dat het de eerste periode van z'n anderhalf jaar wel moeilijker is. Je kan een kindje van krap 2 nu eenmaal niet uitleggen dat mama even naar boven moet om de baby in slaap te krijgen en dat hij stil moet zijn. Of dat hij even geduld moet hebben, want er moet een luier verschoont worden oid. Dan is het makkelijker om een vierjarige met een baby te hebben, da's echt een groot verschil vind ik. Maar ik zou het toch niet anders willen dan kort op elkaar, want ik denk dat op de lange termijn ze er meer voordeel van hebben. Wat denk je zelf dat je het liefst zou willen? Als je er iets over te zeggen krijgt natuurlijk.

16. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Hier ben ik het helemaal mee eens.

Bij ons zal er 20 maanden tussen zitten, als het aan ons had gelegen was nr 2 er al eerder geweest, een zwangerschap valt niet te plannen

17. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hier zijn laatst al een aantal topics over geweest en daar kwam toch wel uit dat het bij iedereen verschillend is. Zoals eerder gezegd zitten overal wel voor en nadelen aan. En het kan bv met weinig leeftijdsverschil als ze klein zijn super gaan maar wie weet als ze pubers zijn weer niet. Ik zou me er persoonlijk niet teveel mee bezig houden al begrijp ik dat je erover nadenkt. Maar helaas valt het toch niet te plannen;)

18. Lentes

Lentes Niet meer actief

Ik mag als mijn kindje 1 is weer zwanger raken, dat we nog een kindje willen is besloten maar ik weet niet zo goed wanneer.
    Jullie noemen al goede redenen voor zowel kort na elkaar of iets langer wachten.
    Het valt niet te plannen natuurlijk maar uitstellen is wel een keuze toch?!

19. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Als alles goed mag gaan zal er tussen onze kinderen 18 maand zitten.

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.235
    6.095
    113
    Daar kan ik dan maar 1 advies voor geven: als jij en je man er weer aan toe zijn en 100% denken: JA! we gaan ervoor. Zolang je dat niet hebt, niet doen.

Deel Deze Pagina