Leuke plekken in Noord Holland om te wonen?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Ananas89, 6 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ja dat klopt! Goed gevonden haha

2. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hier geboren en getogen Alkmaarse, ga er nooit meer weg ;). Moet ook stiek lachen om reacties als Ursem is vlak bij Alkmaar, in mijn beleving is het verrr.

Mijn schoonouders wonen 'op' Stroet, gemeente Sint-Maarten, klinkt wel als iets wat bij jullie zou passen!

3. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    10 minuutjes met de auto vind je al ver? Sjee, ik rij elke dag 45 minuten naar mijn werk, da's pas ver.

4. LittleMonsters

Mijn ouders wonen in sintmaarten ;)

5. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Nou het is op zich niet ver natuurlijk. Maar zou nou nooit in Ursem gaan wonen omdat het ' zo lekker dicht bij Alkmaar ' is ;).

Ms Nuke: in stmaarten zelf?

6. Wat leuk al die mede Noord-Hollanders :p ik woon wel wat zuidelijker.

Ik ken de meeste kleine dorpjes niet goed. Maar ik heb collega's wonen in Alkmaar Noord, Heiloo en volgens hen woont het daar ook rustig.

Ik zou eens door wat dorpjes rijden. Er zijn er zoveel, ik bedoel misschien vind je Valkkoog wel leuk of Eenigenburg..

Wij gaan wel eens een stukkie rijden en kom dan dorpen tegen waar ik nog nooooit van gehoord had. (zoals dat dorp van mimi helemaal noordelijk.. :$)

Trouwens.. Wijk aan Zee is ook leuk, om maar mijn plekkie te onthullen. :p

7. LittleMonsters

ja maar hoe vaak ik wel niet door stroet het rijpje etc etc ben gefiets om naar tuitjetuut te gaan hehe

8. LittleMonsters

dat gaat al snel.. Man werkt in alkmaar maar doet er ook 40 min over... als je hier de lichten tegen hebt duurt het zo 15 min voordat je schagen uit bent en dan moet je de hele s3 nog over...

9. 0611inge

0611inge Actief lid

9 feb 2011
    188
    0
    0
    zoals al eerder aangegeven alkmaar en dan is oudorp echt een leuk deel. kom zelf van origine uit het oosten (enschede) en woon hier nu bijna 1,5 jaar en bevalt me helemaal prima.
    lekker rustig maar toch met 10 minuten lopen in de stad ( met de leuke steegjes enzo )

10. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Hier ook een noord hollander. Gemeente Wieringermeer (oh nee nu Hollands Kroon;)) Woon dus in een klein dorp. Vind het heerlijk hoor.
    Schagen vind ik zelf ook erg leuk! Zou ik best willen wonen. Maar we hebben hier een fijn huis dus denk niet dat dat gaat gebeuren.

11. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Nog een buurvrouw ;)

12. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik woon in Heerhugowaard! Leuke kleine stad met dorpsgevoel.
    Heb vorig in de nieuwbouwwijk Stad van de Zon, gewoond, maar daar is het echt niets aan...!

Nu woon ik in de gewilde Bomenwijk met op loopafstand 2 winkelcentra, scholen, consultatiebureau, bos, zwembad, ja alles eigenlijk!!! Lekker veel groen, bewoners zijn hecht met elkaar!

Kom gezellig hierheen hihi!

13. 0611inge

0611inge Actief lid

9 feb 2011
    188
    0
    0
    jeps sallie, ik ben die buuf die verderop in je straat woont en die wel eens bij je langs loopt hahaha :)

14. Froggie

Froggie Actief lid

22 jul 2009
    284
    0
    16
    Stad van de Zon
    Hoi,

Ik woon in Heerhugowaard, Stad van de Zon ;).... Nieuwbouw, jonge wijk met veel kleine kindjes. Alles is nieuw, heerst een gezelligheid. Iedereen woont hier pas sinds een paar jaar dus alles moet nog opgroeien met elkaar.
    Zou hier nooit meer weg willen! 10 minuten afstand van Alkmaar en Heerhugowaard Centrum, loopafstand van het Strand van Luna en het park. Heerlijk zomers met de kindjes heen wandelen en vertoefen

Succes met je keuze!

15. hardloper

hardloper Niet meer actief

oke, ik wil verhuizen:(

maar goed, ik ben het eens met iedereen. woon zelf in westfriesland en dat zou ik overslaan.
    kom uit haarlem, dat vind je te zuidelijk

ik zou voor schoorl gaan. ik hou van strand en duinen en zee en wandelen. dat is hier niet, dat mis ik.
    maar ik hoor dat we in schagen op de koffie kunnen, ben er maandag:cool:

16. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    hihi, ik mist juist heel erg die sfeer en gezelligheid! En miste de hoeveelheid groen, ja het was nieuw natuurlijk, maar werd daar bijna depri :$

17. Froggie

Froggie Actief lid

22 jul 2009
    284
    0
    16
    Stad van de Zon
    Hoi Assi,

Wij wonen hier inmiddels al 7 jar, dus vanaf het begin.
    We hebben echt op een bouwput gewoond. Nu het bijna helemaal is is het natuurlijk voor ons veel mooier enzo. Inmiddels 2 kindjes rijker en daar is het gewoon heel leuk voor. Veel voorzieningen en eigenlijk alleen maar jonge gezinnen en jonge kindjes.

Kan mij voorstellen dat dat misschien ook helemaal niet aantrekkelijk is en dat je het prettiger vindt wonen als de sfeer er al is, al een " buurtje" is gecreeerd. Inmiddels na 7 jaar vindt ik dat dat hier is gebeurd, ik heb veel mensen leren kennen, met kleine kindjes die lekker samen spelen.
    Wij woonden in een appartement in Stad van de Zon en inmiddels in een eengezinswoning, 200 meter van ons oude huisje, welke nog steeds te koop staat. Wij wilden uit het apprtement maar niet uit Stad van de Zon. Jier wil ik oud worden en mijn kindjes zien opgroeien.

Kom jij oorspronkelijk uit HHW? Ik niet namelijk, wellicht heeft dat er me te maken dat ik niet in een " oude" bestaande wijk wilden wonen.

18. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hallo!! Ik ga vanavond even bijlezen hoor! Hihi.
    Bedankt voor alle reacties :D

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat leuk, zoveel Noord-Hollanders hier!:)
    Zelf kom ik uit Wieringen ("van" Wieringen moet je eigenlijk zeggen voor het eilandgevoel), dat is wel heel erg dorps maar een prachtige natuur/omgeving. Moet zeggen dat ik dat pas begon te waarderen toen ik verhuisde naar een grote stad, daarvoor vond ik het niets aan. Den Oever en Hippolytushoef zijn leuke dorpen met ook wel wat voorzieningen, de plaatsen daartussen zijn kleiner maar ik weet niet hoezeer het een ons kent ons verhaal is omdat ik daar ben geboren en getogen. Misschien is het voor nieuwe mensen wel een heel andere ervaring.
    Wieringerwerf en omgeving ken ik ook goed omdat ik daar naar school ben geweest, maar zou het niet aanraden. Te doods en geen sfeer (wellicht hebben de mensen die er wonen wel een heel ander gevoel!) Richting Schagen wordt het inderdaad wel leuk, vooral Bergen en Schoorl zijn prachtig, Julianadorp is ook oke maar blijf zover mogelijk uit Den Helder;)

20. LittleMonsters

Gezellig ;) :cool:

Deel Deze Pagina