Ik maak me zorgen over de groei

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tweekids, 2 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik heb vandaag gebeld of de controle naar deze week kon ipv aanstaande dinsdag hij staat nu voor morgen gepland, dit omdat we van het weekend naar Slagharen gaan en ik zo misschien toch wat geruster weg ga. Waarom heb ik gebeld? Omdat ik het idee heb dat mijn meisje te klein is. Ik maak iedere weet een buikfoto nou er is amper verschil te zien, ook beweegt ze letterlijk nog alle kanten op waar je overal lees en de vk ook zei dat ze vanaf 31 weken toch wel minder plek hebben. Nou hier gaat mijn buik echt nog alles kanten op. Verder is ook mijn buik veel kleiner dan toen van de eerste. De assistente zei direct , een echo maken doen ze niet maar even op de hand voelen kan natuurlijk wel , maar ja ook daar lees je weer heel veel fouten over.. Op de echo's die er tot nu toe zijn geweest ligt het hoofdje altijd 2 weken achter op groei buikje 1 week achter, beentje normaal. Laatste echo was 3 weken terug voor de fun omdat een vk moest oefenen voor haar opleiding.. Wat nu??

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou het proberen los te laten.. Dat ze een iets kleiner hoofdje heeft en buikje is niet heel zorgwekkend (ze gaat niet verder achterlopen, maar groeit in dat tempo door: aldoor 2 weken achter, niet eerst gelijk en dan oplopend naar 2). Maar vooral dat jouw buik nu minder groeit zegt gewoon helemaal niets. En een beweeglijk kindje dat alle kanten op gaat ook niet. Hier 3 kindjes van 4 kilo en tot het einde aan toe bewogen ze enorm, terwijl ik mij echt afvroeg welke ruimte ze daar voor zouden moeten hebben.

Je zorgen zou ik uiteraard wel bespreken en dan genieten van jullie weekend!

3. madelief80

madelief80 Actief lid

25 apr 2011
    187
    0
    0
    NULL
    Noord holland
    Volgens mij zegt het niet veel hoe groot je buik is
    Ik heb nog steeds een buik van iemand van 25 weken
    Maar de baby groeit gewoon goed
    Iedere buik is anders
    Maar als het je gerust stelt is het goed dat je je afspraak hebt verzet

4. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Aan de groei van je buik kun je niets aflezen. Hier is mijn buik juist in een gigagroeispurt gekomen maar is de baby bijna niets gegroeid!
    Vriendinnetje van mij had oorlog in haar buik terwijl de baby was ingedaald, ook haar buik bleef tot het eind alle kanten opgaan.

Volgens mij maakt de VK zich pas zorgen als de baby juist minder gaat bewegen. Ookal zegt internet iets anders.
    Ik hoop dat je toch wat geruster wordt!

5. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een baby die mega bewegelijk is, ondanks de zwangerschapsduur en dat ze al gedeeltelijk ingedaald is! Ik word geschopt en geport, zegt dus niet zoveel.
    Hopelijk kan je vk je gerust stellen!

6. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    No worries!

Hier ook een druk dametje ;) Ze is al ingedaald, zit met hoofdje in de bekken en nog gaat mn buik te keer :p Daarbij ben ik klein van stuk dus zou je zeggen dat ze echt geen ruimte meer heeft...blijkbaar wel :D
    Zoalng een verloskundige zich niet druk maakt mbt achterlopen van lichaam...zou ik me ook geen zorgen maken!

7. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ons bulletje loopt bijna 2 weken voor op de groei en mijn buik is ook niet groot. Sta na een groeispurt tussen de 26 en 30 weken niet meer aangekomen en ook m'n buik lijkt stil te staan maar alles is helemaal in orde. Hopelijk kan je vk je geruststellen morgen!

Deel Deze Pagina