Zo veel vragen... Wie kan me helpen

Discussion in 'Zwangerschap' started by namoli, Jun 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. namoli

namoli Bekend lid

Jan 27, 2012
    697
    0
    0
    Hallo dames

Ik ben weeral voor de 2de keer opgenomen in het ziekenhuis. 1ste keer bloeding op 11weken en nu hevige buikpijn op 24 weken.
    Na onderzoek bleek dat ik al voorweeën had, 1 cm ontsluiting en een verkorte baarmoederhals. Ook werd er een blaasontsteking ontdekt (wist er helemaal niets van, geen symptomen) ook uit mijn bloedresultaat bleek er een infectie te zijn. (ik denk dat dat te wijten is dat mijn wijsheidstand aan het doorkomen is wat veel pijn doet) ik heb nu een weeënremmer gekregen namelijk adalat wat eigenlijk oorspronkelijk wordt gebruikt bij hoge bloeddruk.

Heeft iemand dit medicijn al gebruikt? Wat zijn je ervaringen ivm met bijwerkingen?

Heeft er iemand al ervaring met een verkorte baarmoederhals en ontsluiting zo vroeg in de zwangerschap? Zoja hoe is het afgelopen?

Heeft iemand al ervaring met wijsheidstanden die groeien in de zwangerschap? Zoja mag je deze dan laten trekken?

Sorry voor zoveel vragen maar ben echt wanhopig ongerust en mijn gyn geeft niet veel informatie....

Alvast bedankt

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik wil je veel sterkte wensen.

Met al je vragen, de verpleegkundige aan haar jasje trekken. Zorg maar dat ze tijd voor je maken zodat je vragen kunnen beantwoorden. Vraag anders wanneer ze tijd hebben op korte termijn. en of ze een gesprek kunnen inplannen.
    De ongerustheid lijkt me op dit moment ook niet goed voor de baby.
    Helaas kan ik je vragen niet beantwoorden.

3. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    tanden trekken kan wel, maar weet niet of je een verdoving mag?! staat me iets bij van in het eerste trimester niet..

Op je verdere vragen heb ik helaas geen antwoord.. Succes meid!

4. karine26

karine26 Actief lid

Jan 7, 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Hey,

ik kan je enkel helpen ivm adalat. Wordt hier in Belgie zeer frequent gebruikt als weeenremmer. heb ik bij mijn eerste zw ook genomen. Niet zo lang, bleek er allergisch op te reageren, maar veel bijwerkingen heb je er niet van. Daarom dat er steeds meer voor adalat wordt gekozen. Kan wel wat hartkloppingen geven, rode huid (van betere doorbloeding) en wat hoofdpijn. Maar voor de rest werkt het wel zeer goed.... zal je zeker helpen!

ivm de ontsluiting, mijn moeder had bij zw van mijn broer op 26 weken door blaasontsteking 1 cm opening en heeft met platte rust alles uitgedragen. veel rusten dus meid! en veel plat liggen!!

5. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,492
    13,946
    113
    Female
    Waarschijnlijk is je blaasontsteking de oorzaak van je weeën en ontsluiting.

Heb zelf met 23.5 weken weeën gehad (plots om de 3 min die 1 min aanhielden), oorzaak onbekend. Heb hiervoor ook adalat geslikt en dit hielp prima. Heb wel ook longrijpings prikken gekregen voor het geval de weeën wel door zouden zetten.
    Omdat ik al een heke lage bloeddruk had, had ik wel wat last vd adalat, moest echt heel rustig opstaan anders viel ik flauw. Ook heb ik last van hartkloppingen gehad maar dat is ook een bekende bijwerking.

Momenteel ben ik thuis met bank en bedrust tot aan de bevalling, mag gelukkig wel douchen of naar het toilet.

Mijn baarmoederhals is wel wat gekrompen door de weeën maar heb gelukkig nog geen ontsluiting. Om de 1.5 weken wordt mijn baarmoederhals echter wel opgemeten om in de gaten te houden.

De afloop? Geen idee, hoopte eerst de 26 weken te halen maar durf nu langzaam aan de 30 weken te denken. Je stelt je grenzen telkens bij.
    Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust!

6. namoli

namoli Bekend lid

Jan 27, 2012
    697
    0
    0
    bedankt voor je reacties. Blijkbaar is de blaasontsteking de grote boosdoener...

Share This Page