Hi dames, Waar hebben jullie leuke/hippe prematuur kleding vandaan? Ik had vandaag een controle en de baby loopt nu een week achter opgroei (ik ben vandaag 32 weken) en ik moet verplicht rusten ivm een te hoge bloeddruk, gelukkig nog geen zwangerschapsvergiftiging en dus nog geen ziekenhuis opnamen. Mijn eerste dochter was ook 44 CM &2240 gr bij haar geboorte, maar ik had niet echt leuke kleding voor haar. Veel zat ook niet zo mooi, alleen de echte prematuur kleding paste redelijk, maar het waren geen mooie pakjes. Nu ik toch rust moet nemen, wil ik voor de 2de leuke eerste pakjes bij elkaar zoeken. Ik hoor jullie tips graag!
Wat hierboven al staat. Beebielove vond ik erg mooi en hip. Heeft mt44 en valt ook wat klein. Mijn dochter van 2500gr/44cm paste daar destijds mooi in. En noppies heeft mooie pasvorm. Wel vrij basic kleertjes.
Wij hadden van prenatal. Maar ja dat is twee jaar terug. Weet niet hoe de collectie nu is. Maar vond het ook erg moeilijk toen. Er was niet veel in de buurt. Internet scheelt gelukkig.
Als je via google zoekt op prematuurkleding kom je een aantal kleine webshops tegen die speciaal prematuurkleding maken. Het moet maar net je smaak zijn natuurlijk. Verder inderdaad de hierboven genoemde bekendere merken.
De lijn 'kleine vriendjes' van Prenatal valt wel smal en klein. Maat 44 was bij onze kleine man vaak te groot maar deze paste wel. Verder heeft name-it ook hele leuke rompers maat 44.
Wij hadden veel petite bateau. Dat valt vrij klein en smal vind ik. Ik had maat 46 maar dat kon hij met 42 cm al goed aan. Bess maat 44 pastte hem perfect. Als ik dat nu zie lijkt dat zo klein! Veel kleiner dan de 44 van bijvoorbeeld babydump of prenatal. Die vielen vooral heel breed. Verder heb ik begrepen dat het superleuke en hippe merk Maxomorra tegenwoordig ook een maat 44 heeft. Wij hadden het vanaf maat 50/56 (waar het meer als 56 viel dan als 50). Hij kon het met 6 maanden eindelijk aan. Maar dat was zo leuk! Hij maakte er ook echt de blits mee in het zkh. Graphic baby heeft volgens mij ook maat 44. ducky beau heeft kleding ook nog kleiner dan 44.