Hoe 1e verjaardag 'organiseren'?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 12 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Over een kleine 3 weekjes is het zover, haar 1e verjaardag!

Maar hoe doe je dat handig met de visite?
    Wat mij betreft is ze de hele dag jarig en mogen mensen komen wanneer ze willen. Maar ze moet natuurlijk ook even slapen tussendoor. Nou slaapt ze momenteel super onregelmatig, soms 1 keer meestal nog 2 keer, soms een half uurtje per keer, soms meer dan 2 uur...
    Het is niet zo leuk als er visite komt en ze ligt net op bed, maar als er visite al is en ze moet dan op bed is ook niet leuk en ik betwijfel ook of ze dan wel wil gaan slape. Helemaal niet slapen zal een redelijk drama veroorzaken aan het einde van de dag omdat ze dan supermoe is, ook voor niemand leuk.

Iemand goede tips?

2. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Ik had hier van te voren ook wel over nagedacht, maar heb het uiteindelijk vanaf 11.00 gedaan en zie wel hoe de dag zou lopen.

Voor die tijd heeft ze nog even geslapen, toen de eerste visite kwam werd ze wakker.

s'middags kreeg ik haar natuurlijk niet haar bed in, dus niet gedaan ook, en het ging eigenlijk heel goed.
    En s'avonds gewoon lekker op tijd naar bed.

Dit jaar doe ik het ook zo, ik kijk wel.
    Haar normale slaapje is vaak tussen 12.30 en 16.00, dus dan is er ook niet veel ruimte om het eromheen te doen.

3. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Oja,
    Dus mijn tip, is eigenlijk, maak je niet druk en kijk hoe het loopt.

Aan de andere kant snap ik dat dit niet voor elk kind op zal gaan, dus kijk inderdaad ook een beetje naar je kind.
    Hoe is ze, is ze snel overstuur of overprikkeld of iets.

Mijn dochter is wat dat betreft wel makkelijk (en ik zelf ook). En heeft daar dus geen 'last' ofzo van gehad.

4. Storm

Storm Niet meer actief

Wij hebben met verjaardagen wel gedaan: we zien wel hoe het loopt. Maar tegenwoordig doen we gewoon van 14-17 (+/-). Dan kunnen ze voor de tijd nog even slapen, is de drukte in 1 keer en kunnen we de dag zelf wat anders leuks gaan doen. Vieren hier altijd in het weekend ivm familie over ver.
    Op de dag zelf komen de opa's en oma's wel langs (meestal) en een enkeling die het weekend niet kan, maar verder bakenen we het af. Bevalt ons prima.

5. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    We hebben hier gepland van 11 tot 4. En dan zien we wel wanneer hij wakker is. Leuk als hij de "hele" dag wakker is, maar ga hem niet tegen wil en dank wakker houden.

Veel plezier alvast!

6. sjak

sjak Niet meer actief

Wij hebben een 3in1-feestje. Dochter 1, man jarig en een nieuw huis. Wij hebben er voor gekozen vanaf 15.00 het feest te laten beginnen. Dus na haar middag slaapje en als ze moe wordt kan ze naar bed.
    Het feestje zal vast wel tot in de late uurtjes doorgaan. Dat is hier nl altijd...

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Hier vanaf 11 uur oid gedaan, geloof ik. En dan inderdaad wel zien hoe het loopt. Ik had op het kaartje ook gezet dat ze misschien zou slapen, maar dat wij ook heel gezellig waren. ;) En ze slapen over het algemeen geen hele ochtend of middag, dus mensen zien haar dan sowieso, alleen moeten ze misschien even wachten.

8. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons meisje word over 2 weekjes 1 jaar. Ik zat met hetzelfde dilemma. Heb gekozen van 11 tot 18 het feestje te doen. Kan ze haar ochtend slaap evt. pakken en 's avonds op tijd naar bed. Middag zien we dan wel hoe ze het red... De week erna doen we voor vrienden van 15 tot ..? Dan zien we ook wel hoe het loopt. Kan ze iig 2 slaapjes doen als het nodig is. Meisje slaapt meestal wel makkelijk door lawaai heen dus dat scheelt natuurlijk ook wel. Ik weet niet hoe makkelijk jouw kleintje slaapt?
    Mijn neefje werd pas 2 en hij slaapt nog 1 keer. Daar hebben ze het tussen 10 en 12 en van 15 tot 17 gedaan. Ik vind dat nogal bepertk voor de visite maar zo kon hij wel goed slapen.
    Ons meisje slaapt ook heel wisselend nog dus dan maar wat langer feest!
    Succes! En alvast gefeliciteerd met je meisje!

9. Betula

Betula Bekend lid

29 jun 2012
    917
    69
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb het vanaf 13:00 uur gevierd. Dus eerst lekker rustige ochtend, slaapje, lunch, en daarna pas de visite. Eind van de middag heb ik hem ondanks de visite gewoon een uurtje op bed gelegd, net als altijd. Toen ie wakker werd ging het feest gewoon verder.

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    mijn tip: hou het zo simpel mogelijk. uit ervaring(te veel visite, teveel poespas) mijn zoontje was redelijk van slag. had nergens zin in. taart moest ie niet. te veel prikkels, t was allemaal wat teveel voor hem

simpel, kort, rustig.

11. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ik heb t de hele dag gevierd! Gewoon op de dag zelf. Wie kon die kon en wie niet, niet.
    Geen vaste tijden want dan vond ik t opeens zo druk en moest me dochter precies wakker en gezellig zijn

Nee hoor

Kom hoelaat je kan en als ze wakker is is ze wakker en al niet dan niet

Door t de hele dag te vieren was de visite mooi verdeeld en niet overdreven druk

Dochter vond t fantastisch 2x uur geslapen en om 21:00 vond ze t nogsteeds schitterend maar ik vond t bedtijd haha

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier vieren we het van 10-12 en van 15.30-17.30. Lang zat, onze dochter kan 's middags slapen en de mensen die niet kunnen, komen gewoon niet. 't Is op een vrijdag. Verder houden we het simpel: gebak, koffie en kaas en worst met wat fris.

13. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde advies als wat ik werd las.
    Kijk gewoon hoe het loopt. Mensen hebben er wel begrip voor hoor. Een kleintje moet nu eenmaal slapen!

Geniet vooral van de dag!

14. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wij vierden het zondags van 11 tot 17 uur (werd 18 uur) en had erbij geschreven dat "ik hoop jullie allemaal te zien maar misschien dat ik een slaapje doe" en hij heeft van 15 tot 16.30 uur geslapen....

15. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij hebben het van 14.00 tot 17.00u gedaan. Visite kwam netjes allemaal rond 14.00u binnen. Dochterlief werd om 14.30u wakker en keek haar ogen uit toen ze beneden kwam en allemaal mensen en kadootjes. Onze dochter vond dat erg leuk en reageerde er goed op maar ik kan me voorstellen dat andere kindjes het minder leuk vinden als er ineens allemaal mensen zijn...
    Alleen opa en oma zijn daarna nog blijven eten en dochter ging normale tijd (18.30u) haar bed in...

16. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Wij hadden vanaf 14.30 zijn verjaardag. Hij is om 13u naar bed gegaan en de hoop was dat hij dan rond 15u wakker zou zijn zoals gewoonlijk en dan mee de taart kon eten.

Meneertje had echter 'door' dat er iets anders als anders was volgens mij want die heeft gewoon niet geslapen haha (slaapt normaal altijd,heeft nooit dut overgeslagen) Maar geen last van gehad hoor, hij was vrolijk,genoot van zijn aandacht en cadeau's en is tot 20u met een smile opgebleven. Om 19.30 ging de laatste visite weg.

17. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Wij doen vanaf 16.00 uur op een zaterdag.
    De "kinderfeestjes" duren bij ons vaak tot in de late (of vroege) uurtjes. En zo kan hij allebei zijn slaapjes doen voordat de visite komt. En dan 's avonds gewoon op zijn normale tijd (20.30 uur uiterlijk) naar bed.

18. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Eerste verjaardag vierden wij op zondagmiddag, vanaf ca 15u tot 18u. Zodat meneertje s morgens eerst een gewone ochtend had en lekker naar bed kon. Verder niet al te veel poespas overhoop gehaald, ze beseffen het toch totaal niet ;)

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    was hier ook tussen 14.00 en 17.00 voor zoonlief zn 1e verjaardag. maar hij schrok zich dus helemaal lam toen t huis vol met visite zat. dit gaan we dus niet herhalen bij mn dochter :p al is haar karakter wel heel anders, dus wie weet reageert er zij wel heel goed op straks

20. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Wij hebben haar feestje ook vanaf een bepaalde tijd gedaan.vanaf 14:00 uur was iedereen welkom.

Deel Deze Pagina