Even hulp nodig hoe aan te pakken

Discussion in 'Borstvoeding' started by Gwenolyn, Feb 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Woensdag 22-02-2012 ben ik bevallen van onze prachtige zoon.
    Meteen binnen het uur al aanhappen, en lekker drinken.

Deze lijn zet zich in de kraamweek voort. Hij drinkt super goed, en we beginnen heel voorzichtig handigheid in het aanleggen te krijgen.
    Overdag komt hij om de 3 uur ongeveer, maar 's avonds om de 2 uur, en wil tussendoor alleen maar op mijn pink sabbelen en bij mama zijn. Prima, geen probleem (voor nu).

Volgende week woensdag gaat mijn man weer werken. Hij is internationaal vrachtwagenchauffeur, en ben ik alleen met onze zoon, en onze bijna peuterdochter.

Op dit moment doet mijn man bijna alles met onze docher, zodat ik me volledig kan concentreren op de BV, en 's avonds ook rustig op de bank kan zitten met pink in zijn mond.

Als hij weer gaat werken, gaat dit natuurlijk niet meer. Onze dochter heeft ook haar aandacht en verzorging nodig.

Heeft iemand tips voor mij hoe dit aan te pakken?

2. vlinderke

vlinderke Bekend lid

Dec 16, 2009
    763
    0
    0
    Ik zat ook met zo`n dilemma, wat moet je ermee?? Hoe pakje het aan?? Ik heb uit eindelijk flink gekolfd en gaf de jongste 1x per dag een flinke fles gekolfde melk (hij was toen ong. 1 week). Omdat ie zijn buikje lekker vol had, kan hij ook lekker doorslapen en had ik even tijd voor de oudste. Maar dat werkt niet voor iedere baby! het blijft het echt even schipperen en je word vanzelf heel creatief. maak je vooral niet teveel zorgen. Als beide even slapen geniet dan zelf ook even van je rust, deze heb je echt nodig. Ik maakte in het begin de fout om juist dan het huishouden te gaan doen. Dat hield ik niet zo heel lang vol :). Nu doe ik het anders, als mijn heertjes rusten, dan rust ik ook. Zo ben ik veel productiever en blijer :D.

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik zou een goede draagdoek aanschaffen en je zoon lekker bij je dragen. Meeste kindjes willen toch graag bij hun mama zijn en zo heb je je handen even vrij.
    Verder tijdens het voeden je dochter erbij betrekken. Je kunt dan ook even een boekje voorlezen ofzo. Sommige moeders kopen wat nieuw speelgoed wat tevoorschijn komt tijdens de voedingen. En zonodig even een keer vaker tv kijken.
    Waarschijnlijk vind je er snel genoeg je weg in.

4. Cos

Cos Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    2,687
    0
    0
    Hij is nog zo klein. Het is vrij normaal dat ze dan bij je willen zijn en vaak sávonds gaan clusteren. Ik heb ervaren hoe meer je er aan toe geeft hoe makkelijker het word..

Draagdoek of Ergonomische drager zoals de marsupi kan je uitkomst bieden dan heb je je handen vrij om met je dochter te spelen en dingen te doen.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,303
    36,166
    113
    Ik zou geen pink aanbieden, maar gewoon de borst geven. Als ze dan tussendoor even los laat, lekker in de draagdoek en dan heb je ook de handen vrij voor je oudste dochtertje.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Toen mijn jongste net een paar weken was moest papa voor een paar weken naar het buitenland.
    Ik loste het op door het voeden voor de peuter ook gezellig te maken, bepaalde dingen gebeurden/mochten alleen als ik voedde, bijvoorbeeld favoriet boekje voorlezen enzo. Ik ken ook moeders die alleen tijdens het voeden de dvd aan zetten.
    Het avondclusteren deden we geelling met z'n drietjes in het grote bed, zo lag ik ook meteen en rustte ik meteen.

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Bedankt allemaal voor jullie reacties!! Hoe onzeker kun je weer zijn, terwijl we bij onze dochter giga opstart problemen hebben gehad (geen zuigreflexen, finger feeding, kolven, kolven, kolven, tepelhoedje en uiteindelijk aan de borst, maar lang niet zo goed als onze zoon), en nu alles vlekkenloos verloopt (op een kapotte rechter tepel na dan).

Onze dochter is helemaal gek van liedjes zingen, dus een speciaal liedjes boekje aangeschaft, die we alleen lezen als ik BV aan het geven ben. Ze vind het prachtig!!

Samen met haar in bed liggen zal helaas niet gaan. Ze vind het prachtig om dan boven te gaan spelen met alle deuren. Doe ik de deur van de slaapkamer op slot, zodat ze niet weg kan, breekt ze de keet af.

Ook merkten ik al dat hij zeer onrustig word van zijn maaiende armpjes. Ik heb de puck weer tevoorschijn gehaald, legden hem erin, en hij sliep meteen in met een diepe zucht.
    Overdag komt hij om de 3 uur, en vanaf een uurtje of 16.00 komt hij om de 2 uur: Mooi ritme!!

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    Ik was er ook bang voor maar hier ging het heel goed. Als ik moest voeden dan gingen we altijd even tv kijken of hij gaat lief spelen. Dan zeg ik evy moet nu even eten en dan vond het prima.

Ik heb wel een draagdoek gekocht wat een uitvinding zeg. Evy huilde onwijs veel 10 uur per dag maar in de doek was ze heerlijk stil. Nu gaat het een stuk beter

Share This Page