Ik schrijf nu een tijdje op een blog en ga het steeds leuker vinden. Ik merk ook dat als ik een goed onderwerp heb ik daar veel voldoending uit kan halen, al baal ik dan achteraf (zoals vandaag) dat ik te snel op publiceren heb geklikt en niet meer tijd heb genomen om mijn stuk te verbeteren. Ik wil hier graag iets meer mee doen, in mijn werk is het ook nodig om goed (beter!) te kunnen schrijven. Ik wil liever geen meerjarige opleiding doen, maar zoek naar een goede, inspirerende cursus (of opleiding). Liever geen cursus op verhalen schrijven toegespits, maar artikelen. Iemand een tip voor me? Loi ben ik een beetje terughoudend over, of is de opleiding journalistiek en nieuwe media wel goed? Bedankt alvast!
Lastig... Ik heb de opleiding Journalistiek gedaan op een hogeschool. De helft van de week bestond uit praktijklessen en ik denk echt dat je dat nodig hebt om je schrijftalent goed te kunnen ontwikkelen. Maar met twee kindjes is dat natuurlijk niet handig... Een online cursus lijkt mij niet zo super, tenzij je echt goede feedback krijgt. Van alleen maar opdrachten maken leer je niets. Van opdrachten maken en feedback krijgen van journalisten/schrijvers wel. Ik zou dus gaan voor een cursus waarbij je les krijgt van iemand die zelf goed schrijft en je goede adviezen kan geven. Waar je zo'n cursus kunt volgen, weet ik helaas niet... Succes! Edit: Leuk, hè? Schrijven
Mijn zusje doet nu een korte avondcursus (8 weken geloof ik, een avnd in de week) aan de hogeschool voor de journalistiek. In Utrecht volgens mij. Daar hebben ze van alles. Zij vindt het erg nuttig. Het is alleen wel duur. Onder 'journalistiek' en 'schrijven' staan allemaal cursussen: Hogeschool Utrecht - TotaalAanbod