Leren bank schoonmaken

Discussion in 'De lounge' started by ikke1981, Jul 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Wie heeft de tip om een leren bank eens goed schoon te maken. Ik zat vanmorgen eens goed op mijn stoelen te kijken en in de hele kleine groeven zit ik vuil zitten. Ik haal er bijna iedere dag even een vochtig doekje er overheen, maar en zit toch nog vuil op mijn bank en stoelen.

Op mijn zwarte bank zie ik vrijwel niks, maar heb ook twee rode stoelen en daar is het toch wel te zien.

Graag hoor ik jullie tips

2. adi

adi Niet meer actief

Je kunt daarvoor speciaal schoonmaakspul kopen, bij betere meubelzaken.

Wij hebben bij de aankoop van onze bank, onderhoudsset gekocht voor 5 jaar. Dan krijg je schoonmaakspul dat je met een spons inwrijft op de bank, en dan met een schone doek uitwrijft. Daarmee wordt het echt schoon, werkt super!

Daarna kun je een beschermmiddel kopen om de bank in te smeren, dan blijft het een half jaar vlekbestendig.

Wij hebben een cremé-witte hoekbank, en 2 jaar en 3 kleine kinderen later ziet ie er nog steeds uit als nieuw!

3. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik had een keer bij de aldi, onderhoudsspl voor leer gekocht, 1 reinigingsflesje en 1 soort zalfachtig iets wat een mooie glans er weer aan gaf. Weet niet wanneer ze het weer hebben maar als ze die weer hebben, die is echt heeel goed!!

ik heb nu van hg 3in1 maar die bevalt me eigelijk niet zo, blijft dof. Ik neem mn bank gewoon af met een vochtige doek.

4. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    zadelzeep ;) maakt soepel EN schoon :)

5. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

Nov 3, 2009
    2,007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Ik vind de lederdoekjes van de blokker erg goed !! :D Ze zijn ook niet duur kosten 1 euro

6. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

May 22, 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Dat was ook mijn eerste gedachte,...Doet wonderen.
    Zadel zeep is glyserinezeep en zet de porieën open waardoor je het vuil mee neemt met wrijven.

Eerst met vochtige doek met zeek inwrijven dan met schone eventuele vochtige doek na wrijven.

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    meiden bedankt voor de tips.

Maar waar kan ik zadelzeep kopen??

8. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

May 22, 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Ruitersport zaken of winkels waar ze paardenspul verkopen...is blokzeep in een doosje merknaam onder andere rapide....Intratuin misschien ook wel.
    Weet dat er meerdere ruitersport zaken in den haag zitten.

9. Tuana

Tuana Actief lid

Aug 10, 2010
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Babyolie (en nee je bank word er niet vettig van). Ik had die tip eens ergens gelezen en het werkt inderdaad ;)

Share This Page