wie is er slim met computers

Discussion in 'De lounge' started by nanette77, Jul 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    Goed ik heb een vraagje over de harde schijf..

2 a 3 jaar geleden dacht mijn kleine draak dat het tijd werd voor computerles..
    In een onbewaakt ogenblik heeft ze het voor elkaar gekregen om heeld beeldscherm en toetsengedeelte van mijn laptop te ontkoppelen.
    Toen kon ik een nieuwe laptop kopen.
    De oude startte wonder boven wonder nog wel op en ik kon dus nog bij mijn bestanden..

Dus dacht ik..
    zucht zo dom..
    Ik heb nu geen zin om de bestanden om te zetten.. dat doe ik later wel..

Later is dus nu pas geworden en je raadt het al..
    De laptop start met geen mogelijkheid op..
    Ik heb werkelijk alles geprobeerd..

Eerst dacht ik dat de accu gewoon echt op was, dus heb ik de laptop uren aan de lader gehangen..Maar geen enkel effect!

Is het ook mogelijk om de harde schijf uit de laptop te slopen en aan mijn nieuwe laptop/desktop te koppelen om zo de bestanden te pakken te krijgen?
    (en als dat kan,kun je mij dat dan stap voor stap uitleggen?)

Of ben ik echt het haasje en ben ik door mijn eigen stupiditeit alle foto's end echt kwijt...

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

je kan de harde schijf eruit halen en aan een andere pc of laptop hangen..

een exacte handleiding kan je niet echt geven want het ligt aan het type hardeschijf dat erin zit en ook aan het type aansluitingen in de computer waar je de hardeschijf wilt aansluiten..

dus als je de bestanden echt terug wilt (als je er zelf geen verstand van hebt) dan zou ik na een computer winkel gaan

*zegt mijn vriend*

3. tiepmiep

tiepmiep Bekend lid

May 10, 2011
    956
    11
    18
    R,dam
    Is niet nodig naar een computer winkel.
    Toevallig ben ik zelf it-er en is dit heel simpel zelf op te lossen mits de harde schijf niet kapot is.
    Je kan voor niet heel veel geld bij media markt een soort hub plug kopen.Dat is een paketje met meerder aankoppelings ingangen (aparaten) en die kan je dan via usb in je nieuwe pc stoppen zo kan je in je oude schijf.;) Succes mocht je er niet uit komen pb mij dan even...

4. @ tiepmiep ik dacht altijd dat daarvoor je laptop aan moest staan, er moet toch stroom op staan?

5. Bika

Bika Niet meer actief

Klinkt nog ingewikkeld hoor, via hub plug, denk dat de meeste mensen echt niet weten wat/hoe dat is.

Laptop harde schijven zijn 2,5 inch, koop het goedkoopste 2,5 inch externe hardeschijf kastje wat je kan vinden (bij computerland bijvoorbeeld), schroef je oude laptop open, haal de harde schijf er uit en stop die in het kastje en hang die aan je nieuwe laptop. Heb je geen stroom voor nodig en wanneer je je bestanden er af hebt gehaald kan je hem formatteren heb je nog een externe hardeschijf (voor bijvoorbeeld backups) ook nog. Het wijst zichzelf allemaal wel, er zit maar een stekker op de harde schijf en die past er maar op een manier in. En een schroefje open en dicht draaien kan ook iedereen wel.

Succes met welke oplossing je ook kiest!

6. hoe hang je die dan aan je laptop :p

7. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    Die ene (usb)stekker gaat in je nieuwe laptop!

8. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Via je usb ;)

9. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    de oplossing van bika klinkt simpel!
    Dat ga ik proberen..
    schroeven moet ik kunnen!!!!

Iedereen bedankt voor het meedenken!

10. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Wat je ook kan proberen:

Haal de accu uit je oude laptop en verbind de laptop met stekker aan stopcontact, er kan sluiting in de accu hebben plaatsgevonden, waardoor hij niet meer opstart.

11. Bika

Bika Niet meer actief

Niet alle laptops willen starten zonder accu helaas. Meeste nieuwere wel, maar oudere niet altijd.

En ja, alle externe hardeschijf kastjes hebben een usb stekkertje die je in je laptop stopt. Ik bedoelde alleen het stekkertje in het kastje die je in de harde schijf zelf stopt om aan te sluiten. Kan niet mis gaan hihi, er zit geen andere aan de binnenkant.

Share This Page