hallo, in dit onderwerp ben ik nieuw, ik loop op andere onderwerpen al wel sinds aug mee. ben ben 13 weken zwanger en gister waren we bij vrienden, waarvan zij zwanger is van hun 2e kindje. voor de oudste, een jongetje van bijna 2, hebben ze dus een nieuwe kinderkamer ingericht. ze vertelden ons gister dat ze bijna 1600 euro kwijt waren aan de kamer. 's avonds kwamen we thuis en had mn vriend het erover dat ie eigenlijk niet van plan is om zoveel er voor uit te geven. en dat was ik eigenlijk wel met hem eens. kunnen jullie ons vertellen dat er ook hartstikke leuke baby/kinderkamers zijn voor minder geld?
Alleen aan de meubeltjes? Pfff, dat is idd veel. Wij waren 700 kwijt aan de meubeltjes, maar met minder ging het ook wel gekund hebben hoor. Het hangt ervan af hoe kieskeurig je bent. En als het tweedehands mag zijn, dan ben ik er zeker van dat het zeker nog goedkoper kan.
Leen Bakker is niet duur met babykamers(als je toch persé nieuw wilt) Voor zo'n 300 Euro ben je al klaar daar, als je niet veel te makken hebt,moet je Marktplaats eens af gaan,staan vaak voor 100 Euro al complete,mooie kamertjes op.
als je niet veel te makken hebt,moet je Marktplaats eens af gaan,staan vaak voor 100 Euro al complete,mooie kamertjes op.[/quote] hoi, het gaat ons niet om het geld, ik bedoel ,we zouden zon kinderkamer wel kunnen betalen. maar we hebben zoiets van "waarom zo duur, als iets goedkopers ook hartstikke leuk kan zijn?"
als ik in het boek van prenatal kijk (of op de site) zie je snel dat je voor bedje, kast en comode 1000 euro kwijt bent. En volgens hun kamers hoort een wandplank er ook bij Denk dat je met een gebruikte set van marktplaats en eventueel een dagje schilderen ook een heel stuk komt, voor een stuk minder. Maar er zijn vanzelf ook zaken als ikea waar je voor minder ook hele leuke dingen haalt... Persoonlijk geef ik zelf liever iets meer uit aan de wagen, dan aan de kamer. Als er maar een goed matras in legt zodat de kleine lekker slaapt. 1600 euro vind ik voor de meubels op zich idioot veel, neem je echter de prenatal-1000-euro-kamers dan kom je met behang, verf, vloer, gordijntjes en alle accesoires erbij toch al een heel stuk in die richting.
Ik kijk zelf wel uit naar een mooie babykamer hebben, maar dat zit niet in de dure meubeltjes. Je kan natuurlijk ook een showmodel kopen dan ben je al stukken goedkoper uit of idd op Marktplaats 2e hands kopen of een gebruikte babykamer opknappen/schilderen! Net als Polman vind ik de wagen ook erg belangrijk. Liefs Mirre
wij hebben geluk wij hebben een schowmodelkamertje gekocht ziet er heeel mooi uit en voor de helft van de prijs
1600 Euro? Veel te veel geld. Wij kunnen het ook goed betalen, maar het is zowiezo al zo duur. Voor dit geld kun je heel wat kleertjes, luiers, voeding en andere uitzet spulletjes kopen. Wij hebben gewoon een dressoir wat we al hadden (whitewash grenen, ooit van de Leenbakker) als commode. Verder bij Prenatal in de aanbieding een whitewashbedje voor 90 Euro erbij gekocht en een mooie witte grenen kast bij Praxis voor 280 Euro. En klaar. Bij Ikea hebben ze ook leuke babykamers (moet je wel een matrasje bij hen kopen want de maat bed wijkt af). Bij blankhoutenmeubelen hebben ze ook een complete kamer voor 199 Euro. Mijn vriendin heeft die en die is zeer tevreden. Ze zijn op internet te vinden.
En klaar. Bij Ikea hebben ze ook leuke babykamers (moet je wel een matrasje bij hen kopen want de maat bed wijkt af). Bij blankhoutenmeubelen hebben ze ook een complete kamer voor 199 Euro. Mijn vriendin heeft die en die is zeer tevreden. Ze zijn op internet te vinden.[/quote] bedankt, we willen zowiezo even bij ikea gaan snuffelen, daar hebben ze ook heel veel leuks. maar die blankhouten site houdt ik ook in mn achterhoofd
Ik laat me helemaal niet gek maken. De kast is de inbouwkast van ons huis boven. Er komt alleen een ledikant met matras en een commode. En ja, IKEA kan, Marktplaats kan en zo zijn er nog meer mogelijkheden. Ik vind een goede wandelwagen ook belangrijk, maar ga er echt geen honderden euro's aan uitgeven, ook al is het geld er wel. Twee vriendinnen van mij hebben via Marktplaats een prachtige wagen met toebehoren gekocht: de ene voor 100 euro, de ander voor 150 euro. Joh, die beeb wil een goed bedje, veel liefde en warmte. Da's vooral belangrijk! Veel plezier met shoppen/verven/snuffelen!
Het eerste kamertje waar wij verliefd op werden was 1200 euro. Dat was te betalen, maar eerlijk gezegt vond ik het gewoon te veel geld. later zijn we in de fabrieksdumphal van Babypark Kesteren een kamertje tegengekomen wat we allebei te gek vonden, kostte toen 700 euro. 1,5 maand later hebben wij het gekocht voor 600 euro. En geloof dat dat zelfde kamertje er nog steeds staat voor 500 euro of zo. (maar op=op dus wij durfden het risico niet te lopen nog langer te wachten en we hebben het op tijd staan). En veel babyzaken hebben ook echt wel redelijk geprijsde kamertjes staan. Het is niet altijd idd een kwestie van het geld niet hebben maar het er niet voor over hebben. Dus antwoord, het kan idd gewoon goedkoper. Groetjes Daphne
ik heb de mijne ook van marktplaats gekocht. 350 euro was ie.. en nu gaat de 2de er straks alweer in! De oudste in wording krijgt een nieuwe kinderkamer.. die was al met al misschien 600 euro, inclusief aankleding..
Nou, dat hebben wij er ook niet voor over hoor! We hebben een kamertje van 200 euro en is ook hartstikke leuk! Zelf geschilderd en beschilderd en het is een heel uniek kamertje. Straks is het 3 en dan moet t weer een nieuwe kamer en dan gaan we gewoon weer zoiets doen hoor!
Wij hebben meubeljes 4 deling gekocht 2de hands voor 150 euro. Behang dat is wel een beetje duur van Winnie the Poeh 200 euro Gordijnen dikke en zonverduizerend, het laat geen licht door 250 euro
Ik hou zelf wel van een beetje degelijke kwaliteit. Het nadeel van Ikea of andere goedkopere meubeltjes vind ik dat het kwalitatief niet echt hoogdravend is. Ik bedoel, kindlief gaat als hij iets groter is een keer aan een kastdeurtje hangen en het breekt af... Dan zou ik eerder voor een goede tweedehandse gaan dan voor een goedkope nieuwe.. Groetjes, Anakin.
Er zijn genoeg goedkope kamertjes te vinden. Nadeel vonden we alleen dat we die kamertjes juist helemaal niet mooi vonden (vind die van leenbakker en ikea persoonlijk gewoon niet leuk) Zelf hebben we bij babypark een kamertje gekocht van 800 euro (+ nog 200 extra voor 2e bedje). Ach ja.. best veel geld, maar we wilden wel een kamertje hebben die we allebei ook helemaal zagen zitten. Btw. de meeste kamertjes die we echt super vonden waren ook zo aso duur, sommige wel 2000 euro dat is me ook een beetje té veel van het goede!
Meid er zijn genoeg betaalbare babykamers. Je moet echt langs veel babyzaakjes en vaak doe ze daar showmodellen weg en sales. Ik zou het allemaal goed in de gaten houden. Veel succes
Of je het kunt betalen of niet, 1600 euro is een boel geld! Ik vraag me dan af of zo'n kamer dat ook echt waard is (maar d'as een ander verhaal natuurlijk). Ons kamertje kostte 'kaal' 399 euro (www.blankhoutenwereld.nl), werd binnen 4 weken geleverd, en gemaakt zoals we wilden (plank extra, scharnieren op of in de deur etc). We moesten hem zelf nog wel lakken/behandelen( leuk werk!), en konden zodoende onze eigen ideeen/stijl erin kwijt. Met het geld wat je dan 'uitspaart', kun je een heleboel andere leuke dingen doen!