Moet het gewoon even van me afschrijven hoor. Ik heb een zoontje van net 4 en gaat dus ook weer sinds deze week naar school. Allemaal heel leuk natuurlijk, dacht ik. Tot dat de juf vanmiddag op het schoolplein naar me toe kwam met de melding dat mijn zoon net een stuiterbal is en ze hem na een aantal keer gewaarschuwd te hebben straf heeft moeten geven. Ze vroeg ook of hij misschien niet iets aan zijn oren had. Ja, ja, hij is behoorlijk druk, al vanaf zijn geboorte. Luistert heel slecht en zit bijna nooit stil. Ik was er ook eigenlijk al bang voor dat het op school ook een "probleem" zou worden maar zo snel??? Ik ben al wel eerder bij de huisarts geweest om eigenlijk een beetje hulp te kunnen krijgen hoe ik met dit drukke gedrag om kan gaan. Ik werd toen doorgestuurd naar Indigo, ik heb eerst een gesprek alleen gehad en ze wilde daarna ook graag mijn zoontje zien. Hij heeft daar toen heel lief 45min met playmobil zitten spelen. Doet hij thuis nooit. Conclusie, er is niets aan de hand met hem. Ik en zijn papa hebben toen ook besloten te wachten tot dat hij school zou zitten, en als we daar dan iets zouden horen over zijn gedrag dat we dan pas weer verder gingen kijken wat we hier mee moeten doen. En ja hoor, er is net 1 schoolweek voorbij en krijg nu al te horen dat hij best erg druk is. Jullie snappen misschien wel dat ik nu dus al de hele dag met een rotgevoel in mijn maag zit. Ik ga maar snel een afspraak maken met de huisarts, allereerst om maar uit te sluiten of hij echt niet iets aan zijn oren heeft. Maar ik ben er best verdrietig om allemaal. Moest het even kwijt hoor.
Dikke knuffel meis! Je kind naar school laten gaan is op zichzelf al spannend genoeg. Je wilt dat ze het er naar hun zin hebben en dat alle kindjes én de juf ze lief vinden, helemaal zoals ze zijn. Ik heb verder niet echt iets zinnigs aan advies te geven, maar wilde je gewoon even een knuffel geven, want als verse kleutermama wil je niet zoiets horen van de juf!