Verkeerd slaap ritme

Discussion in 'Baby en dreumes' started by yeseenzoon, Jun 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yeseenzoon

Jan 5, 2009
    9
    0
    0
    Overdag heeft ons manneke maar van die korte hazeslaapjes, ook omdat hij vaak wakker wordt omdat hij gespuugd heeft een uur na de voeding of omdat er een boertje dwars zit. ´s avonds is hij volgens mij zo moe na de fles van 7 uur slaapt hij meestal erg vast en dan moet ik hem wakker maken voor de fles van 23uur. En dan slaapt hij meteen weer in als we hem in bed leggen. Als hij dan ´s nachts wakker wordt dan is hij zo onrustig/hongerig dat ik me uiterste best moet doen om hem stil te houden. (ben bang dat zijn broer wakker wordt) mijn vriend gaat naar beneden zijn flesje maken en ik ben met hem bezig. En hij gaat daarna wel weer meteen slapen.
    Overdag kan hij veel beter wachten op zijn fles, ´s nachts is echt een drama. Hij werd eerst om 5uur wakker nu is het ook al weer half4/ 4 uur.
    Om hem om elf uur te laten liggen is ook geen optie zo krijgt hij helemaal geen ritme, maar heeft iemand nog tips wat ik kan doen om hem ´s nachts beter te laten slapen?

2. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou hem niet wakker maken om 23.00 voor de fles.... en dan kijken wanneer hij uit zichzelf komt... het zal dan waarschijnlijk wel wat eerder zijn dan normaal maar die tijd wordt steeds langer en voor je het weet slaapt hij er langer op....

3. quschke

quschke VIP lid

Jun 12, 2010
    6,029
    0
    0
    limburg
    ik weet niet hoe oud je zoon is, maar hier hebben we zo goed als het zelfde probleem.(probleem is misschien een groot woord, aangezien hij pas 7 weken is) Ben dus eigenlijk wel benieuwd welke reacties hier op komen. ik zelf durf het ook niet aan om de fles van 2300 te laten vervallen ook al slaapt hij dan erg vast.Heb al geprobeerd hem dan wat meer te geven, maar je kan er de klok op zetten dat hij rond 4 uur wakker word. hoop dat iemand ons misschien wat tips kan geven.

4. kim0503

kim0503 Bekend lid

Apr 10, 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Volgens mij kan je hier niks aan doen. Dit is gewoon het ritme van je kindje op dit moment. Mijn zoontje was ook altijd rond 4 uur wakker voor de fles, zelfs toen hij die fles niet meer kreeg hihi. Dit is iets wat moet slijten. Zodra hij overdag genoeg binnen krijgt zal hij snachts niet meer komen ( uitzonderingen daar gelaten).
    Ik zou voor nu voeden op verzoek, dat ritme komt echt wel. Ik geloofde het ook nooit hoor en deed zo mn best om een ander ritme dan remco te krijgen maar helaas heb ik het verloren hahaha. Echt wat eten betreft win je het nooit van je baby, ze regelen dat prima zelf, sturen kan wel een beetje.
    Succes.
    Groetjes Kim

5. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    volgens mij had ik dit probleem ook, een week lang heb ik de 23 fles overgeslagen en thijs laten komen. was geen succes, hij kwam dan rond 1/2 en 5 uur. nu maak ik hem wakker om 23 en weken lang heeft ie de fles nog 's nachts gehad. totdat 1x ik 's nachts merkte, dat ie de fles wel lekker vond, maar niet zon honger had. nacht erop heb ik hem de speen gegeven en dat accepteerde hij . ik geef hem nu al ruim een week geen nachtvoeding meer, en hij slaapt dmv speen lekker verder. vannacht zelfs van 23 tot 7.50 uur!

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik weet niet hoe oud ie is, nog niet zo oud denk ik, maar ik snap het probleem niet zo? :( Hij slaapt toch gewoon prima ´s nachts, komt alleen om 4.00 uur voor een fles, tsja hij heeft honger en die fles blijkbaar nodig. Ik zou daar niet aan gaan zitten prutsen. Als je bang bent dat je andere kindje wakker wordt, zou ik hem mee naar beneden nemen en daar de fles geven.

Irem krijgt dan wel borstvoeding, maar die krijgt de laatste voeding meestal rond 0.00 en die is om 3.00 echt weer klaarwakker en hongerig hoor....Logisch ook toch met zo´n klein maagje?

7. yeseenzoon

Jan 5, 2009
    9
    0
    0
    Mijn zoontje is bijna 11 weken. Ik maak hem gewoon wakker en dan zien we wel. Hij heeft om 6u de laatste fles gehad nu zou hij de fles om 22u mogen hebben maar daar wacht ik mee totdat hij wakker wordt en anders maak ik hem om 23u wakker.
    Mijn andere zoon sliep met de 5 maanden door dus moet gewoon nog even geduld hebben denk ik.
    Bedankt voor jullie antwoorden..:)

Share This Page