Moest even lachen vandaag!! Ik ben echt zo'n iemand als je binnenkomt is het wel schoon maar overal ligt wat. Daar een ketting, daar een blikje cola daar een kleed... Dus het is geen puinzooi maar gewoon rommelig. En bij mijn vriendin is het echt alsof je het paleis instapt, alles ligt recht en netjes. En ik voelde me altijd onzeker of ze mij niet 'vies' vond of rommelig en lui. En nu komt ze zo bij mij, maar ik moet bij haar zo in de buurt zijn en zei k kom anders wel even bij jou langs. Zegt ze: dat is goed! Ga ik nu wel even snel stofzuigen, dweilen, de vaat in de vaatwasser zetten en opruimen dus kom over n uurtje even. Hahahah niet zo perfect als ik dacht gewoon lekker menselijk! Nog meer leuke voorbeelden
Ik ben ook heel opruimerig en schoon, maar je ziet wel dat er mensen leven. Als je bij mij onverwachts langs komt kan het ook zomaar zijn dat de vaatwasser nog gevuld moet worden, een en dus het aanrecht vol staat of dat er een stapel folders ligt. Jammer dan hoor.
Een toenmalige collega met perfect haar. Zat altijd goed. Had ze ineens een slechte haardag. Ik was helemaal verbaasd dat ze die kon hebben. Ze baalde er zelf ook van. Haar kleding was trouwens nog steeds onberispelijk.
Ja ook wel herkenbaar. Ik ben wel iemand die hier elke dag schoonmaakt en met doekjes etc loopt. Ook moet ik elke dag de bank stofzuigen, dat is meer een tik geworden van me dan dat het echt moet... Ik hou er niet van als mensen onaangekondigd langs komen want en ik ben nog niet klaar met opruimen/dweilen etc dan voelt het alsof ik mensen in mijn troep laat zitten, terwijl het dan achteraf ook wel weer mee valt
Ja ik ben ook bij mijn schoonzusje een keer onverwachts langsgegaan. Er was een bom ontploft... Normaal alles spik en span. Ik heb een kleine torrebak van 1,5 dus het heeft geen nut om bezig te blijven. Einde van de dag weer alles doen, en wat er gaande weg aan rommel is dat is dan zo. Speelgoed in de kist, maar de rest komt savonds, wie er problemen mee heeft die houden hun ogen maar lekker dicht haha
Ik ben iemand die het huis het liefst ALTIJD netjes en schoon heeft maar als mijn dochtertje aan het spelen is is het wel eens rommelig, daar kan je niks aan doen 's avonds als dochtertje op bed ligt ga ik pas weer rustig in de bank zitten als ik alles weer opgeruimd en schoon heb. Maar perfect netjes ben ik niet, dat kan gewoon niet als je een kind/kinderen hebt. Als ik weet dat er iemand op visite komt maak ik het wel EXTRA schoon en netjes! Geloof mij, niemand is perfect
haha dit herken ik heel goed Als er iemand onaangekondigd langskomt lijkt mijn huis in mijn ogen een enorme bende en ga ik me zitten verontschuldigen van 'kijk niet naar de rommel hoor... ik moet nog opruimen' Ik krijg meestal een reactie als 'ik vind het niet rommelig hoor...'
Een vriend van mij met ADD en autisme en een handjevol andere stoornissen die hem het leven compliceren zei tegen me: let vooral goed op de rommel; anders trap je nog ergens op Je komt toch voor de persoon en niet voor de rommel? Als je het schoon wilt zien, dan pak je maar een doekje en dan ga je maar aan de gang Groetjes, Miep Chaos, rommel en wanorde (die haar uiterste best doet, maar vrijwel ALTIJD tekort schiet )
Ik ben zo iemand die in de ochtend een brandschoon opgeruimd huis heeft en in de avond lijkt het alsof er een kudde wilde dieren door de kamer heeft gelopen. Ik laat zo vaak zonder het door te hebben dingen ergens liggen, zoals schoenen, boeken, tassen, make-up etc. Meestal als mijn man dan thuiskomt van zijn werk en ik hem verbaasd zie kijken merk ik dat het hele huis vol ligt met mijn zooi. Dan ruim ik alles op en dan de volgende dag begint het weer opnieuw.
In de voormiddag mag hier niemand langskomen!!! Dan is het 1 grote rommel. De kom chips van gisteravond op tafel, glazen op tafel. Ons zoontje die heeft geknoeid met eten (gegooid) overal speelgoed, de was die ik klaarleg om te doen, een berg afwas,.... Tegen 10 a 11u begin ik het op te ruimen (chips en glazen wel eerder) en als mijn zoontje gaat slapen ga ik pas echt beginnen. Stofvegen en stofzuigen doe ik wel regelmatig als hij nog wakker is maar ook pas na de teletubbies
Haha leuke voorbeelden! Hier ook vaak op de tafel glazen van de dag ervoor, soms nog een beker sap hahaha aja lekker leven hoor 😄
Oh precies zo. Ik zit nu tussen de glazen met thee, rommeltjes van dochter, boekjes, tekeningen, ergens ligt nog een (schone) luier, de honden liggen op de bank te meuren. En ik zit er tussenin.
Ik probeer altijd mijn huis netjes te hebben, maar met 2 kids en vriendlief die er ook wat van kan (rommel maken) lijkt het tegen de avond alsof ik niks gedaan hebt. Heel irritant, maar het is niet anders. Een keer een rommeltje kan ik wel tegen, maar ik zorg wel dat het altijd schoon is. Gelukkig is mijn vriend met nieuwe kastjes bezig met extra lades en zo haha dan kunnen we de rommel mooi daarin dumpen
Oooooh wat is dit fijn om te lezen!! Hier ook regelmatig een chaos! Het enige waar ik echt zwaar allergisch voor ben is dat als ik in de ochtend beneden kom dat de aanrecht vol staat met afwas, dus die word elke avond nog wel even weg gewerkt. Verder een gezellige chaos hier.
Mijn huis is altijd een bende.. ik werk me een slag in de rondte maar het schiet niet op hier... Ach. . Ik heb ook wel een beetje de instelling: kids happy? Dan is er niks aan de hand... Met mooi weer ga ik echt niet alles opruimen terwijl ze in diezelfde tijd heerlijk kunnen buitenspelen... Ik schaam me aan de ene kant vaak kapot en voel me als vrouw, als moeder en als echtgenote regelmatig tekortschieten op huishoudelijk gebied... maar aan de andere kant : als ze mn huis komen bewonderen kunnen ze bellen voor n afspraak.. komen ze voor ons dan is iedereen altijd van harte welkom.
Ik heb echt een hekel aan onaangekondigd bezoek:x. Kan dat nooit zo goed handelen, ten eerste kan ik niet tegen het onverwachte en ten tweede wil ik, dat als er bezoek komt, alles netjes is. Hier is het 's ochtends ook altijd een bende. Want ik wil 's avond lekker met de beentjes omhoog, op de bank, als de meisjes op bed liggen. Dus er blijven pannen, glazen en borden op de aanrecht staan, en het speelgoed slingert door het hele huis. Iedere keer neem ik mezelf voor om het gelijk op te ruimen zodat we 's ochtends netjes beneden komen, helaas komt het er bijna nooit van. Dus het eerste wat ik 's ochtends doe, is hier alles opruimen zodat we er de rest van de dag weer een bende van kunnen maken. Ik probeer het overdag altijd netjes te houden, helaas barst 's avonds meestal de bom, mede door toedoen van mijn man ghehe.