waterpokken! welk wondermiddel?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door miekie82, 31 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Mijn kleine vent heeft de waterpokken!
    Op het kdv heerst het al 3 weken en u is Tijn aan de beurt! Je kan het maar gehad hebben, vind ik zelf, dus we maken er geen groot drama van.
    Maar..nu is het voor Tijn natuurlijk wel een groot drama!

Nu heeft hij sins gister een paar pokken en vandaag al meer en is hij hangerig en heeft hij koorts. Allemaal normaal! Maar wel heeeeeeel sneu! (mm..deze mama kan er maar slecht tegen als haar ventje ziek is!)

Nu wil ik alleen weten, wat was/is jullie wonder middel voor de jeuk!?

Ik hoor van alles, werk zelf ook op het kdv en iedereen zegt wat anders. Nu ben ik de helft alweer vergeten! hahaha Dus meiden kom maar op met de middeltjes en de werking ervan!

kus miek

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Wat ik toen deed met Eva"

In bad met daarin een washandje met havermout erin.
    Daarna deppend afdrogen en insmeren met calendulaemulsie.

Hier geen krabbend kind gehad

3. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Teun heeft het gehad toen hij 6 mnd was, dus had nog geen erg in de jeuk en hij zag eruit als een alian dus echt terug krijgen doet hij het volgens de artsen niet meer :)
    maar wij hadden toen ook nog koelgel van de apotheek erbij
    deze kan je meer x per dag smeren...

sterkte.... het is gelukkig ook snel over, tenminste de koorts dat de korstjes verdwijnen duurt nog ff...

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Idd in bad met een washandje havermout. Onze apotheek verkoopt een soort vloeibare talkpoeder (zonder menthol), dat hielp erg goed. Mijn zoontje zat er echt helemaal onder, maar dit verhielp de ergste jeuk wel.

5. kikker28

kikker28 Actief lid

10 okt 2007
    302
    0
    0
    Hoi, VSM heeft emulsie tegen de jeuk bij waterpokken(Naam even kwijt)Gewoon bij drogist en apotheek te krijgen.
    Dit werkte super tegen de jeuk en het droogde de plekjes heel snel uit.Ze was toen 3, en zat er behoorlijk onder.Ik ben daar helemaal enthousiast over!

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier precies hetzelfde gedaan. Havermout en Calendula van VSM, werkt super!

Louise heeft het (op haar eerste verjaardag) ook heel erg gehad.

Veel beterschap voor je mannetje!

7. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    meiden bedankt! ga vandaag even inslaan!

Arme schaapje heeft een beroerde nacht gehad! Veel wakker, draaien, mopperen! Zo sneu! Hij zit nu ook helemaal onder, vooral zijn gezichtje!
    Moet zeggen nu hij wakker is, is hij er prima onder!

Tot welke dag komen er nieuwe pokken bij?

kus miek

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik geloof tot dag 3 maar het komt in golven, de pokken die als eerste zijn gekomen zijn dan vaak al aan het indrogen. Het indrogen bevorder je door het havermout in het badje.

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Tot 2 jaar mag je carbomeerwatergel smeren, te koop bij je apotheek, en inderdaad een zemelenbadje. Vanaf 2 jaar mag je carbomeerwatergel met menthol geven of mentholpoeder/creme gebruiken.
    Let wel op met openkrabben, menthol bijt in en is niet geschikt voor kinderen onder de 2 jaar.

10. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Gister dat spul van VSM gehaald en gesmeerd. Eerts badje met havermout. Niet het idee dat het ook maar iets geholpen heeft.
    Tijn heeft er echt veel last van. Ligt te kreunen en te huilen in zijn bed. Heb vanacht naast hem geslapen, het is echt sneu! Overdag valt het wel mee, maar wel heel snel huilen en hangerig.
    Moet zeggen dat het ook best veel is! hahahahah Hij ziet er niet uit! Mijn krentebolletje! Maar niet alleen stipjes, nee echt vlekken!

Hopen dat het snel uitdroogt en minder wordt!
    Hij krabt nog niet, hopen dat dat zo blijft!

kus miek

Deel Deze Pagina