Mmmm, luxeprobleem! (Reizen en Baby)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Etspaghet, 19 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Etspaghet

Etspaghet Actief lid

21 sep 2011
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou heeft mijn man vorige week 2 KLM tickets op een bestemming naar keuze gewonnen! :)
    2 jaar geleden heeft hij met dezelfde wedstrijd ook 2 tickets gewonnen en toen zijn we een paar weken naar Argentinië gegaan.
    Snel daarna werd ik zwanger en ons zoontje is nu inmiddels 12.5 weken!
    Wij zijn allebei heel reislustig (ben zelf al heel Nieuw Zeeland, Jamaica, Argentinië, Europa etc doorgereisd) dus je raadt het al er gieren alweer allerlei bestemmingen door mijn hoofd maar nu moeten we natuurlijk ook rekening houden met onze kleine! :)
    Nu moeten de tickets gebruikt worden voor 13 juni volgend jaar dus we hebben nog even de tijd om ons voor te bereiden.
    We dachten zelf aan februari volgend jaar... Dan is ons zoontje 11 maanden.
    We zouden graag naar Indonesië willen en dan het liefst naar Bali ofzo :)

Laat ik duidelijk zijn, gezondheid en welzijn van onze baby staat voorop maar om deze 2 tickets nou te gebruiken voor een vakantie op Kreta oid vind ik ook weer zo "zonde"
    Ga dus ook nu weer het liefst lekker ver weg! Omdat we allebei reislustig zijn en mijn man piloot willen we onze kleine eigenlijk ook wel een beetje meenemen in onze levenstijl maar toch vind ik het lastig omdat zo'n kleintje nog niet kan zeggen of hij of het naar zijn zin heeft of niet.

Zijn er dames met ervaring met verre reizen met een baby en dan bij voorkeur Bali? Is de leeftijd van 11 maanden een beetje geschikt?

Ik hoor graag ervaringen :)

2. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    wat een heerlijk vooruitzicht!!

Als jullie beide zo reislustig zijn zou ik idd proberen je kindje daar in mee te nemen, des te eerder is hij er ook aan gewend!

Helaas heb ik geen ervaring met verre reizen, maar ik ken genoeg mensen die dat wel hebben gedaan (naar Canada met een baby, naar Afrika met een baby) en dat ging prima. Zij hebben vooraf goed nagevraagd wat de voorzieningen waren, maar jullie reislustig leven gezien, hebben jullie daar echt wel verstand van!

En ik kan me helemaal voorstellen dat je dat niet kiest voor Kreta of de Canarische Eilanden ;)

3. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Gewoon doen!! Hoe is jullie kindje? Makkelijk? Hoe gaat het met slapen / eten etc , ik ben alleen met mijn dochter een paar dagen (ok, is niet zo lang en het was in Europa, maar toch :p ) weggeweest en ik vond het fantastisch. Ze was wel iets ouder, maar volgens mij vond ze het ook superleuk in het vliegtuig, maar ook in een andere omgeving. Maar, wat onwijs leuk dat jullie naar een bestemming van jullie keuze mogen! :D

4. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    zover zijn we (helaas) nog niet gegaan met de kleintjes, maar wat wij belangrijk vinden is het eventuele tijdverschil en de eventuele overstap. Want een lange vlucht is al pittig, maar dan ook nog een paar uur wachten op een vliegveld en dan nog een flinke ruk vliegen is niet ideaal. Vlieg je met KLM rechtstreeks naar Bali?!
    Als er tijdverschil is moet je er rekening mee houden dat een kleinje een paar dagen nodig kan hebben om hieraan te wennen, en dus thuis ook weer. Dus hoe langer weg hoe beter;)

Ik ben jaloers!!!!! Wij wilde vorige jaar naar Australie gaan met onze dochter, maar uiteindelijk kwam ons droomhuis er tussen. Maar het staat nog steeds erg hoog op ons lijstje

5. Momo82

Momo82 Actief lid

13 jun 2012
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bali is een top plek voor kleine kinderen. Er is geen malaria en zo, dus qua injecties valt het mee. Ik heb zelf nog geen kleine, maar woon in Jakarta en ben dus regelmatig op Bali, en zie daar altijd ongelooflijk veel mensen met kleine babys. Omdat het eilnd vrij compact is, kan je heel goed 's ochtends dingen gaan zien, en 's middags lekker aan het strand.
    Wat betreft het vliegen. Met KLM is top. Als je het van te voren aan geeft zit je voorin bij zo'n 'muur' waaraan de stewardessen dan een klein wiegje hangen, waar je kindje in kan slapen. Ik zou wel even checken op de klm site, want volgens mij mag dat maar tot 6 kilo of zo, dus even rekening mee houden.
    Zou vooral gaan als ik jou was!! Wordt gegarandeerd een top vakantie!

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik zou zeker lekker ver weg gaan hoor. Maar dan wel een bestemming kiezen zonder overstap. Wat een fijn vooruitzicht :)

7. Etspaghet

Etspaghet Actief lid

21 sep 2011
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede berichten in ieder geval! :D
    Natuurlijk ben ik mij ook druk aan het inlezen en zal ook informeren op het bureau e.d!
    Een van de belangrijkste redenen om voor Bali te kiezen is dat er inderdaad geen malaria voorkomt.

De vlucht van KLM gaat rechtstreeks (er is wel een tussenstop maar dan hoeven we volgens mij het vliegtuig niet uit, daarover ga ik informeren) en het is een nachtvlucht! Op de terugweg ook :)

Alleen het tijdverschil van 6 uur zit mij nog niet helemaal lekker voor de kleine.. Heb zelf altijd zo'n last van jetlag dus misschien daarom wel! Zou het vervelend vinden als hij daardoor weken uit zijn ritme is straks.

Ook zouden we graag naar de noordkust willen maar dat is na de vliegreis nog 3 uur in de auto..
    Misschien moeten we dat maar in stukjes knippen, eerst een dagje dichtbij het vliegveld overnachten en de volgende dag richting noordkust kan mij voorstellen dat het anders te veel wordt voor mini.

Maar we kennen mini nu net 12 weken, we wachten sowieso tot hij nog een paar maanden ouder is zodat we hem wat beter kennen en hoe en waar hij op reageert.

Meer ervaringen altijd welkom, goed om te lezen!

8. tank

tank Lid

14 feb 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    En wat zou je bv denken van Zuid Afrika? De kust rond Kaapstad is echt prachtig en het is echt heel makkelijk reizen daar. En geen tijdsverschil.

Maareuhh... super prijs zeg. En Bali lijkt me ook heerlijk! Ik denk dat als je zelf relaxed op reis gaat dat het allemaal kan met zo'n uk. En ik zou een draagdoek meenemen. Veel plezier!

9. Etspaghet

Etspaghet Actief lid

21 sep 2011
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja Kaapstad is ook een bestemming die hoog op het lijstje staat. Ik ga daar ook zeker even naar de mogelijkheden kijken!
    We hebben nu niet zoveel spaargeld dus we moeten ook kijken naar wat het op locatie allemaal kost ;)
    Lekker hoor het plannen van zo'n reis haha!

Jammer dat de wedstrijd voor het laatst georganiseerd werd ;)

Deel Deze Pagina