overdag laten slapen met licht of donker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door music4life, 20 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. music4life

music4life Niet meer actief

laten jullie je kleintje overdag slapen met licht ,,dus gordijntjes open? of maken jjullie het donker,? voor het dag en nacht ritme?

2. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Ik doe de gordijnen altijd dicht zodat ze weet dat als het donker is ze moet slapen, heb dat vanaf dag een gedaan en werkt hier goed.

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb het op haar kamer in die zin donker gemaakt dat als het slaaptijd is, de gordijntjes dicht gaan. Overdag komt er dan nog best veel licht doorheen en snachts natuurlijk niet.

Maar toen louise nog zo heel klein was viel ze ook constant in slaap in de box of op mijn arm waar het heel licht was dus volgens mij maakt het voor die kleine slaapkop van mij niet veel uit ;)

4. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Wij doen geen gordijnen dicht overdag. Dit voor het dag- en nachtritme.

5. music4life

neeh dat had ik dus ook,,,om geen gordijnen dicht te doen, ik heb ze nu wel dicht maar mischien beter om overdag de gordijnen open te laten en savonds dicht,, ik wet het niet,,,ze slaapt overdag goed,,maar snachts niet,,,

6. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Zoals ik het lees draait ze haar dag en nachtritme om...Succes.

7. music4life

dus wat kan ik beter doen?

8. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik laat mijn zoontje overdag met de gordijnen open slapen en 's avonds als het donker is gaan ze dicht. Dit is idd voor zijn dag- en nachtritme! Dan beseft hij wanneer het dag en wanneer het nacht is!

9. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Overdag dus open en snachts dicht

10. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    hier zei de kraamhulp juist gewoon dicht, toch minder donker dan in de nacht en dan weten ze als het donker is slapen.

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dat is ons ook geadviseerd vanuit het ziekenhuis waar onze dochter lang heeft gelegen: bij overdag slapen licht laten en bij 's nachts slapen donker. Zo wordt het dag-nachtritme benadrukt.

12. Chris81

Chris81 Actief lid

29 okt 2007
    252
    0
    0
    als ik hier de gordijnen open laat overdag gaat hij echt niet slapen,, komt nog wel veel licht door overdag maar ze gaan wel dicht.

13. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    sophie slaapt overdag thuis met de gordijnen open, maar op kdv slaapt ze met de gordijnen dicht. maar ze slaapt allebei goed

14. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    ik doe wat ik bij mijn oudste ook deed,overdag open en snachts dicht idd om alvast het dag en nacht ritme aan te geven! zei de kraamzorg trouwens ook.

15. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Aan het begin heb ik ook de gordijnen open gelaten voor het dag en nacht ritme idd.

Maar hier werkte dat dus niet, ze ging niet slapen als het te licht was, dus heb ik het wat donkerder gemaakt en toen ging het slapen wat beter.

Nu gaan de gordijnen dus altijd dicht bij het slapen.

16. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij laten overdag de gordijnen ook altijd open.

17. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Doe datgene waarbij je kindje wil slapen.
    Senna slaapt absoluut niet met de gordijnen open maar door de gordijnen komt nog wel wat licht overdag.
    Gordijnen gaan hier dus dicht.

18. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Overdag doe ik één kant dicht, zodat het licht wel wat gedempt wordt, maar niet echt helemaal donker.

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

We hebben Nathan altijd in het donker laten slapen (en dan ook echt donker) Of het nu dag of nacht was, en hij het heeft nooit problemen gegeven. Hij slaapt als de beste, s'middags 3 uur en s'avonds van 19 tot 08 uur.

20. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ik doe de gordijntjes ook aan 1 kant dicht, vooral tegen eventuele tocht, eigenlijk. En dus overdag licht ivm dag-nacht ritme. Overdag mag ze er uit zodra ze wakker is, 's nachts niet en moet ze verder slapen. Hoe kun je dat anders uitleggen aan zo'n ukkepukkie?

Deel Deze Pagina