leuke schoonouders!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by lisanne1204, Dec 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hier zijn ook zowel mijn ouders als schoonouders super. Natuurlijk, je eigen ouders voelen toch vertrouwder dan je schoonouders, dat blijft ook wel een beetje zo denk ik.
    Zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder komt 1 dag in de week bij ons thuis oppassen. En dan is als ik thuiskom de strijk weer gedaan, of is er wat gepoetst... super hoor!

Mijn schoonouders komen vaak ook met zijn tweetjes oppassen op de maandag (mijn schoonvader heeft een eigen bedrijf en plant wel eens een maandag vrij om mee te komen).
    Jelle is voor zowel mijn ouders als mijn schoonouders het eerste kleinkind. En ze zijn er dus alle 4 helemaal gek op :)

En zich teveel met opvoeding ofzo bemoeien doen ze ook helemaaaaal niet. Natuurlijk is het juist de bedoeling dat ze een beetje mee opvoedt tijdens het oppassen; maar de hoofdlijnen gaan wel volgens mijn 'regeltjes' zeg maar.
    En mijn schoonmoeder zegt dan ook gewoon: 'Het is jullie kind, dus jullie moeten zelf weten hoe je ermee omgaat.'

2. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    Hier niet hoor ;) mijn schoonouders voelen veel vertrouwder dan mijn eigen ouders..

3. Butterfly

Butterfly Bekend lid

Mar 13, 2006
    979
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb ook een super schoonmoeder. Helaas is mijn schoonvader bijna een jaar geleden overleden. Hij was ook super gek op zijn kleinkinderen. Toen Alannah net was geboren kwamen ze elke dag even langs om te komen kijken :D.
    Danielle

4. Linda86

Linda86 VIP lid

^^ Ik ook! Komen allemaal wel een paar keer in de week langs om bij Milan te kijken, maar bellen wel van tevoren om te vragen of het uitkomt. Verder helpen ze overal mee en Milan wordt natuurlijk gigantisch verwend.

5. Elly1979

Elly1979 Actief lid

Jan 14, 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Hier superlieve ouders en schoonouders.
    Maar deze topic gaat over schoonouders, dus hier komt ie...

Mijn schoonmoeder past elke week 2 dagen op ons meisje en ze hebben met z'n tweetjes de dikste pret.
    Mijn schoonmoeder en ik liggen ook op 1 lijn qua opvoeding en dat is heel fijn.
    Ik vraag haar naast mijn eigen moeder ook weleens om tips...
    Ze heeft zelf 3 kinderen opgevoed, dus tja...
    Mijn schoonvader adoreert Tamara en vindt haar het liefste en mooiste meisje van de hele wereld.
    Mijn schoonvader heeft iets over zich, waar Tamara heel erg rustig van wordt.
    Als Tamara wat jengelig is, zetten we haar bij opa op schoot.
    Binnen no time is ze rustig en ligt ze tevreden op opa zijn schoot.
    Heel erg grappig om te zien.
    Kortom we boffen dat Tamara een hele lieve opa en oma heeft!
    En ik bof met hen als schoonouders.

Liefs Elly.

6. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Nou ik heb het ook erg getroffen met mijn schoonouders hoor, het zijn een soort van mijn 2e ouders! Ik ken gewoon mezelf zijn en het voelt wel als thuis! Maar ja bij je eigen ouders thuis voelt het toch vertrouwder en ik merk wel dat ik het lastiger vind om die kleine bij mijn schoonmoeder achter te laten dan bij mijn eigen moeder! Maar dat is denk ik omdat het eigen is. Maar mijn schoonmoeder is echt een schat en vind het geweldig om op Jason te passen en het gaat ook heel goed dus mij hoor je verder niet klagen! Het is ook pas dat hij 1 keer bij haar is geweest om op te passen want mijn verlof is sinds vorige week afgelopen. Dus is voor iedereen even wennen natuurlijk!

7. lisanne1204

lisanne1204 Actief lid

Jul 19, 2008
    243
    5
    18
    Female
    wat leuk om te lezen dat er zoveel leuke schoonouders zijn van de week zijn we een vloerkleed gaan halen hebben we gekregen voor kerst van mijn schoonouders ik had het idee dat het max zo,n 70 a 80 euro mocht kosten
    waren we in de winkel zegt ze ja het mag max 200 euro kosten ik had echt zoiets van wauw zo lief
    en nog ff over mijn eigen moeder daar heb ik helaas niet zo,n goede band mee dus t klinkt miss raar maar ik zou mijn meissie liever bij me schoonmama achterlaten dan bij me eigen moeder
    ik spreek mijn mama wel vaak op msn maar ze heeft mijn dochter nu in totaal 3 x gezien dat wil toch wel wat zeggen
    wij gingen altijd daarheen omdat me moder zij ja dan moeten wij zolang in de auto zitten we wonen ong 2 1/2 uur van elkaar vandaan dus toen heb ik gezegd de laatste x dar we daar waren was op 27 mei met mijn zusje haar verjaardag heb ik gezegd ja en nu komen jullie maar een x hierheen nou 2 week van nov waren ze hier pas mja dat is hun keus he ik kan er niet echt meer mee zitten ja t klinkt hard mja zo is mijn band met mijn mama altijd al geweest helaas

8. weethetwel

weethetwel Bekend lid

Mar 20, 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Ik heb ook super schoonouders want ze zijn er nooit.. dus kan ik er ook geen ruzie mee maken hahahahaha.. sorry gemeen...
    Ze hebben een camper en zijn altijd weg. Dus heb er niets aan. Zelfs met haar geboorte duurde het 2 weken voor ze kwamen want ze waren druk met groothandels bezoeken... En in okt kregen we te horen dat ze voor 6 maand weg gingen.

9. melle

melle Bekend lid

May 31, 2006
    921
    1
    0
    Hier ook leuke schoonouders, vooral omdat ze in Rusland wonen.... hahaha grapje...
    Helaas komen de schoonouders hier maar 1 a 2 keer per jaar. Al is er een taalbarriere kan ik heel goed met ze opschieten. Van de zomer is mijn schoonmoeder 2 maanden geweest en daarvan heeft ze 1 maand bij ons gelogeerd. En zelfs dan geen irritaties... Januari komt ze weer!

10. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Ik heb ook geweldige schoonouders!

Mijn ouders wonen helaas op anderhalf uur afstand, dus we zien elkaar misschien 2 keer per maand en dan gelijk een hele dag.
    Mijn schoonouders wonen in hetzelfde dorp en zie ik wel 3 keer per week. De ene week wat minder en de andere week wat meer, ligt eraan wat ik en zij qua planning hebben.
    Als ik op visite ben, dan vraagt mijn schoonmoeder ook of Pete een koekje of wat drinken mag, dus dat geeft ze niet zomaar. En nu ik zwanger ben, komen ze hem ook wel eens voor een middag ophalen, zodat ik even kan bijslapen.

11. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Hier ook leuke schoonouders :D
    Heb niks te klagen ;) ..alleen dat mijn schoonvader een tikkeltje nieuwsgierig is en alsmaar vist over het geslacht en de naam van de baby :)
    Natuurlijk zijn er wel eens momenten dat je anders over dingen denkt en het niet helemaal eens bent met elkaar, maar dat mag ook.

12. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Ik heb ook een super schoonmoeder!(schoonvader is overleden)

We hebben wel eens een meningsverschil, maar dat wordt meteen uitgesproken, en met argumenten aan beide kanten komt het altijd wel goed!

Ze is ook super met Jelina, dus wat wil ik nog meer.

13. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

May 29, 2006
    1,618
    0
    0
    Dit zou zo mijn verhaal kunnen zijn. Ben ook erg blij met mijn schoonouders, met name mijn schoonmoeder. Ze belt 2 keer per week en ze komen gemiddeld 2 a 3 keer per maand langs. Mijn schoonmoeder en ik raken ook nooit uitgepraat, we hebben zoveel gemeen met elkaar.

14. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Hier ook leuke schoonouders, ze zijn wel heel anders dan dat ik ben en ik irriteer me ook wel eens aan ze. Zo zegt mijn schoonmoeder altijd dat het belangrijk is dat hun Demi ook vaak zien (mijn ouders zien haar bijna elke dag) en dan voel ik me 'n beetje aangevallen want ík ben altijd diegene die vraagt of ze langskomen. En vaak komt het hun dan niet uit. Maar goed, dat is meer m'n schoonvader die niet graag van z'n planning afwijkt ;)

Schoonpa helpt ons met zaken als hypotheek, belastingen, verzekeringen enzo. Hij adviseert ons graag en wij luisteren graag ;)

Schoonma heeft 14 jaar op een kinderdagverblijf gewerkt dus die vraag ik graag om adviezen. En zij geeft ook graag advies zonder zich er al teveel mee te bemoeien.
    Ze is altijd heel leuk met Demi aan het praten en zingen en Demi geniet ervan!

Share This Page